ik had eens een vraagje hoe je het de eerste keer hebt ervaren om op hoge hakken te lopen?
ging dit goed of moest je eerst heel voorzichtig stappen
op welke hakhoogte loop je meestal rond.
ik heb hier zelf weinig moeite mee gekend en ik loop steeds op hakken van 10 tot 12 cm rond.
een hele dag lang als het moet maar dan heb savonds wel zere voeten.
Ik ben op een blauwe maandag naar de van Haren gefiets en heb het eerste, het beste paar zwarte pumps uit het rek gehaald. Ik durfde ze niet te passen dus pakte maat 39 want die maat had ik als man. Eenmaal thuis bleken deze te groot wat het oefenen veel moeilijker maakte want ik schopte ze steeds uit. Toch heb ik op die hakken geoefend door, door het huis te lopen. Nu kan ik gemakkelijk op hakken lopen. Maar vind sneakers toch fijner . Het is belangrijk om ontspannen te blijven anders lijkt het of je heel nodig moet poepen.
Ik denk zelf dat lopen op hakken gewoon op een bepaald moment "vanzelf" gebeurt, het is in ieder geval niet iets wat je binnen 1 dag leert.
Je moet ook wel rekening houden dat niet iedere vrouw hakken kan dragen, verder is je lengte ook belangrijk ik heb ooit eens een bio vrouw van meer dan 1.90 gezien op veel te hoge hakken, daar sta je dan naast haar bij de kassa met je 1,78...
Voor mij is het heel belangrijk welk effect een hak heeft op de schoen. In de zomer draag ik vaak platte allstars omdat ik dat heel comfortabel vind lopen. Platte open schoenen daarentegen draag ik nooit omdat de grote schoenmaat dan flink opvalt, zeker wanneer je naast een cis-vrouw staat. Daarom draag ik dan liever open schoenen met een klein hakje tot 4 cm zoals court shoes of mary janes.
Voor de winter heb ik een paar (te dure) laarzen met een hak van 7cm die heerlijk warm zijn. Ook heb ik een paar zwarte stewardessenpumps met een hak van 7cm voor feestjes. hogere hakken zal ik niet dragen omdat dat er voor mij te fetisch uit ziet, te oncomfortabel is en mij te lang maakt.
Als het niet natuurlijk voelt om op hakken te lopen, moet je er vooral niet mee op stap gaan...
Mijn hoogste hak die ik heb is 6 cm, maar zou best wel hogere willen,,, maar ja met mijn 1.84 cm... wil ik niet als een reus over komen.. maar als ik naar zweden ga kan het weer wel hihi
Mensen zijn van nature al teengangers, maar de hak is voor het evenwicht... als je erg goed op een hak kunt lopen, kun je wel eens een hogere of smallere hak proberen het is een kwestie van wennen, begin laag, en ga zo steeds stapje voor stapje hoger en smaller...
Als je de juiste schoen hebt kun je gemakkelijk een hele dag op hakken lopen,
Ik ga ook niet hoger dan een cm of 6, ivm mijn eigen lengte van 1.92.
Open schoenen moet je net treffen, ik loop op mooie open sandalen maatje 45 en geen mens die er comment op heeft, past bij mijn postuur....
Ik loop af en toe op hakken. Volgens mij zijn ze ergens tussen de 3 en de 7 centimeter. Eigenlijk lopen ze allemaal prima en kun je er de hele dag mee doen. Alleen op van 7 cm., een paar zomer sandaaltjes met blokhakken, houd ik met wat minder lang vol. Mijn belangrijkste overweging, zeker bij die zomer sandaaltjes, is de vraag of het met mijn 1.55 lange lief C., met mijn eigen 1.75 (+7 cm hak) nog wel staat.
diederique schreef:Ik loop af en toe op hakken. Volgens mij zijn ze ergens tussen de 3 en de 7 centimeter. Eigenlijk lopen ze allemaal prima en kun je er de hele dag mee doen. Alleen op van 7 cm., een paar zomer sandaaltjes met blokhakken, houd ik met wat minder lang vol. Mijn belangrijkste overweging, zeker bij die zomer sandaaltjes, is de vraag of het met mijn 1.55 lange lief C., met mijn eigen 1.75 (+7 cm hak) nog wel staat.
Het gaat toch niet om het plaatje? het gaat er om of jij dan kunt zien waar je heen moet, terwijl je lief enkel de dikke buiken van de andere toeristen ziet..
Ik had ook ooit gehoord dat als je op hakken kunt lopen, je ook automatisch leert recht te lopen omdat je de evenwicht moet behouden.
Doet me denken aan vroeger, tot mijn 18 liep ik vrij gebogen, waardoor nu mijn schouder iets uitsteken aan de achterkant omdat ik de laaste 2,5 jaar recht loop.