Wat lees je nu?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Hedwich »

Ik schreef ook wel eens verhalen. Dat moest dan altijd (van mij) met een man in de hoofdrol, maar de vrouwelijke bijrollen deden het altijd veel beter. Tja, en dan moest ik die altijd weer verwijderen... :fpalm:
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Merle »

Oh, herkenbaar hoor. Nou ja, soort van eigenlijk. Ik had namelijk best wel last van hetzelfde probleem, maar ik loste het eigenlijk precies omgekeerd op. Uiteindelijk waren er gewoon geen mannen meer te bekennen in mijn verhalen. :lol:
Met veel liefs,
Merle
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Eva »

Mijn verhalen waren als het ware zelfdestructief. Ik schreef ze op een Exidy Sorcerer onder CP/M, met Spellbinder. Wie kent dat nog, hahaha.
De schijven waarop ze stonden zijn inmiddels vergaan. Magnetische media zijn nog meer vergankelijk dan mensen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Naomi0000 »

Ik lees veel fantasie verhalen, en science fiction. Ik hou nog wel van een spelletje spelen, maar dan weer niet van dat eeuwige schiet-gedrag. De Mass Effect spellen hebben een erg sterk verhaal, en dat trok me erg aan; daar zijn ook boeken van, en die lees ik nu (heel erg fijn geschreven, de man kan er wat van)
Daarnaast lees ik de Steampunk Anthology en ben ik onlangs begonnen in The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.

Zo heel af en toe schrijf ik wat, maar ik heb nog nooit een verhaal af weten te maken.
Overigens, als er mensen geïnteresseerd zijn in het schrijven van verhalen, en dan in het bijzonder science fiction / fantasy (hoewel de basis principes op alle vormen van schrijven toepasbaar zijn), ik heb erg genoten van het book "Worlds of Wonders - How To Write Science-Fiction & Fantasy". Het is in het engels, maar als je dat niet in de weg staat zou ik het zeker lezen; het is erg amusant en leerzaam :)
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Eva »

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy... is dat science fiction dan...?
Lijkt me een vergissing :geek:
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Naomi0000 »

Hahah; aangezien tekst belabberd is in het intoneren van zinnen ga ik er veiligheidshalve even vanuit dat je 't meent, en in dat geval, jazeker wel.
Een heel erg bizarre science fiction, maar zeker wel sf :)

Ik heb een stukje van het vijfde boek gelezen (omdat dat het enige deel is dat ik fysiek heb (de rest zijn ebooks)) en dat vangt aan met een... geverbaliseerde interactie tussen de verschillende programma's die aanwezig zijn op een niet langer functionerend ruimteschip. Maf, maar geweldig leesvoer.
marlies
Gast

Re: Wat lees je nu?

Bericht door marlies »

Als je de hele reeks wilt hebben: ik heb ze dubbel en dat is natuurlijk nergens voor nodig :)
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Eva »

EvaVanA schreef:The Hitchhiker's Guide to the Galaxy... is dat science fiction dan...?
Lijkt me een vergissing :geek:
Was inderdaad dubbelzinnig bedoeld. Geweldig leesvoer!!!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Laura
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 apr 2012, 13:35
Gender: Vrouw
Contacteer:

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Laura »

Ik lees thans EL James's Fifty Shades of Grey, een vrouwelijk erotisch verhaal.
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Madeleine »

pratchett - faust.JPG
Het is erg maar ik heb de serie grotendeels in NL en EN gelezen (waarbij het absurdisme van Pratchett naar het Nederlands verbazingwekkend goed omgezet is).
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Plaats reactie