Ik heb zelf ooit gehoord dat bodybuilders en mannen die veel sex hebben (meer dan 4x in de week) voor hun 25ste kaal beginnen te worden, vaak gehoord en nog nooit iemand tegengekomen die dat heeft gehad.
Hetzelfde geldt voor andersom, ook weleens gelezen dat mannen die haast GEEN sex hebben, er mannelijker uitzien en worden omdat ze daardoor meer testosteron hebben.
Allemaal van die vage verhalen die ik ooit heb gelezen, ik weet niet eens of er überhaupt een kern van waarheid in zit.
Bloedwaarden
-
Veronica
-
LauraB
Re: Bloedwaarden
Naar de correlatie tussen kaalheid (alopecia androgenetica en alopecia areata) en de hoeveelheid seks heb ik eens een kleine studie gedaan.
Kwam er min of meer op neer dat een grote hoeveelheid aan seks een slechte invloed op je haar heeft; het zit vaak door de war. Alleen bij extreem veel seks (denk dan meer aan dagelijks 4 maal seks) heeft het nadelige gevolgen door het plegen van roofbouw op de grondstoffen die je lichaam nodig hebt voor een goede haar groei.
Nu wilde ik een grappige opmerking maken dat je aan mijn vrouwelijkheid wel kon zien hoe vaak ik seks heb gehad. Maar doe het toch maar niet.
Kwam er min of meer op neer dat een grote hoeveelheid aan seks een slechte invloed op je haar heeft; het zit vaak door de war. Alleen bij extreem veel seks (denk dan meer aan dagelijks 4 maal seks) heeft het nadelige gevolgen door het plegen van roofbouw op de grondstoffen die je lichaam nodig hebt voor een goede haar groei.
Nu wilde ik een grappige opmerking maken dat je aan mijn vrouwelijkheid wel kon zien hoe vaak ik seks heb gehad. Maar doe het toch maar niet.
-
manvrouw72
Het is inderdaad zo dat kale mannen meer testosteron hebben, ga maar na kale mannen hebben dikwijls meer borsthaar, rughaar enz.Veronica schreef:Ik heb zelf ooit gehoord dat bodybuilders en mannen die veel sex hebben (meer dan 4x in de week) voor hun 25ste kaal beginnen te worden, vaak gehoord en nog nooit iemand tegengekomen die dat heeft gehad.
Hetzelfde geldt voor andersom, ook weleens gelezen dat mannen die haast GEEN sex hebben, er mannelijker uitzien en worden omdat ze daardoor meer testosteron hebben.
Allemaal van die vage verhalen die ik ooit heb gelezen, ik weet niet eens of er überhaupt een kern van waarheid in zit.
Typisch androgeen effect.
Ikzelf had een superdikke coupe haren, lang en moest zelfs men haar laten uitdunnen, tot ik serieus begon te kuren en ik tijdens het douchen geregeld het ziftje moest ledigen.
Heb zelf bij een dermatoloog geweest en mijn haarstructuur laten nazien, en het resultaat was dat ze zei dat mijn haarstructuur zo veranderd was dat ze het kon vergelijken met iemand die na chemo weer zijn haar terug kreeg.
Nu na al die jaren, ben ik bijna volledig kaal behalve op de plaatsen die ik zelf zou willen.
-
manvrouw72
Het aromatiseren heeft veel te maken welke testosteronesther je gebruikt, deca-durabolin en primobolan aromatiseren vrijwel niet, testoviron depot, sustanon 250 en strombaject geeft veel meer kans.LauraB schreef:Eigenlijk is het anders om, hoe meer enzymen hoe groter deel van je testosteron zal binden en kunnen omzetten daar de verschillende andere steroïden.manvrouw72 schreef:Hoe meer testosteron je gebruikt hoe meer kans op aromatiseren; dat wil zeggen dat testosteron omgezet word in oestrogenen.
Toen ik bodybuilder was, Nam ik nolvadex, en proviron om aromatiseren te voorkomen.
Een hoog testosteron betekent absoluut niet onder normale condities een verhoogt oestrogenen.
Een groter aantal binders van het juiste type betekent dat wel. Als je een groot aantal binders van het verkeerde type hebt wordt het niet in oestrogenen omgezet en krijg je in plaats van borstgroei hardnekkige kaalheid.
Het is vele malen makkelijker en controleerbaarder om direct de hoeveelheden testo en oestro direct te regelen.
Voor een trans in EU is dat best hoog. Biuo vrouwen kunnen van nature al bijna het dubbelen zelf aanmaken zonder dat er een probleem is.LisaMarie schreef:Ach, ik had ooit 900. Gelijk bij mijn eerste pleister, endo schrok zich wild. Had in zijn 30 jarige carriere nog nooit zo'n hoge waarde gezien (vorige record was 470)...LauraB schreef:En 317 is niet te hoog, het is aan de hoge kant
Bij ons zul je goed op de lever en nieren moeten letten omdat het kunstmatig is.
Ik heb van morgen mijn lab uitslagen gekregen en deze besproken en aan de hand daarvan overlegd voor een nieuwe dosering
Mijn Estradiol B16 is in bijna 2 maanden gestegen naar 294 (was 80)
En mijn testo gezakt naar 0.6 57 7.0 (was 6.4 29 132 ) Hele mooie lage waarden en dat voor maar 50 mg per dag.
Mijn prolactine is gestegen van 0.17 naar 0,47
De rest van mijn bloedwaarden, cholesterol etc is ruim binnen de marges van zeer gezond.
Of te wel zelfs voor een bio vrouw een zeer lage testosteron, oestrogenen wel binnen wat voor een bio vrouw normale waarden zijn en alles is inorde om het kleine beetje testosteron nuttig te kunnen gebruiken voor de aanmaak van extra oestrogenen en de waarden zijn prima voor een goede borstgroie zonder kans op een hersen tumor, lever of nier schade.
We hebben besloten de dosis voorlopig gelijk te houden.
Ik spreek dan wel niet over voorgeschreven hoeveelheden maar echt groot gebruik.
-
Veronica
Nee eigenlijk zou ik dat nooit zien.LauraB schreef:Naar de correlatie tussen kaalheid (alopecia androgenetica en alopecia areata) en de hoeveelheid seks heb ik eens een kleine studie gedaan.
Nou want dan komt iets anders om de hoek kijken, zal een man mannelijker uitzien als hij geen tot bijna nooit sex heeft?
-
MichelleH
Dan ben ik kennelijk een vreemde eend in de bijt. Testosteronwaarde was jarenlang ongeveer 9 (voor het gebruik van finasteride), wat mij is uitgelegd als vrij laag. Toch heb ik vrij veel lichaamsbeharing, al vanaf m'n twaalde ongeveer, en begon ik al rond m'n 20ste hoofdhaar te verliezen. Middels finasteride is dat inmiddels gestopt, anders had ik bovenop mijn hoofd geen haar meer gehad.manvrouw72 schreef:Het is inderdaad zo dat kale mannen meer testosteron hebben, ga maar na kale mannen hebben dikwijls meer borsthaar, rughaar enz.
Typisch androgeen effect.
-
LauraB
Dat is inderdaad laag, het is ook de waarde die voor een man gezien word als het minimum om gezond te zijn. Over het algemeen kun je zelfs al stellen dat je bij deze waarde al een verhoogd risico heb om osteoporose te krijgen. Je testo kan tot in de 50 zijn!
Van (hoog) testosteron zelf krijg je geen kaalheid, als eerste moet je er gevoelig voor zijn waarbij erfelijkheid een rol speelt. Het is een ander steroïde hormon dan door binding van testosteron met enzymen aangemaakt word, reductie wordt dit genoemd. Het hormoon waar het hier om gaat is androstanolon ook vaak
dihydrotestosteron genoemd door de manier waarop het ontstaat in het lichaam. I Ongeveer 5% van je testosteron word normaal gesproken omgezet in androstanolon.
Het is vooral in je pubertijd een belangrijk hormoon. Het is het hormoon dat voor het vermannelinkingsproces zorgt. Tijdens de zwangerschap zorgt dit hormoon ervoor dat je een penis en testes krijgt.
Mijn testo is van nature tussen de 6 en 7 geweest.
Van (hoog) testosteron zelf krijg je geen kaalheid, als eerste moet je er gevoelig voor zijn waarbij erfelijkheid een rol speelt. Het is een ander steroïde hormon dan door binding van testosteron met enzymen aangemaakt word, reductie wordt dit genoemd. Het hormoon waar het hier om gaat is androstanolon ook vaak
dihydrotestosteron genoemd door de manier waarop het ontstaat in het lichaam. I Ongeveer 5% van je testosteron word normaal gesproken omgezet in androstanolon.
Het is vooral in je pubertijd een belangrijk hormoon. Het is het hormoon dat voor het vermannelinkingsproces zorgt. Tijdens de zwangerschap zorgt dit hormoon ervoor dat je een penis en testes krijgt.
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Ik dacht juist dat seks hebben goed was voor de testosteronaanmaak.Veronica schreef:Hetzelfde geldt voor andersom, ook weleens gelezen dat mannen die haast GEEN sex hebben, er mannelijker uitzien en worden omdat ze daardoor meer testosteron hebben.
Er wordt ook overal op internet (niet altijd even betrouwbaar) iets anders geschreven.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
LauraB
Het hebben van seks stimuleert de hypofyse tot het aanmaken van een hoge dosis FSH. FSH stimuleert de teelballen tot het afgeven van zaadcellen en maakt de prostaat meer actief.Jeste schreef:Ik dacht juist dat seks hebben goed was voor de testosteronaanmaak. Er wordt ook overal op internet (niet altijd even betrouwbaar) iets anders geschreven.
Testosteron word door de aanwezigheid van het hormoon LH geregeld, wat ook in de hypofyse word aangemaakt.Er is geen directe relatie tussen het hebben van seks en de aanmaak van een hoge dosis LH. Al is er door het activer van van de prostaat een lichte verhoging testosteron, maar dat is minimaal.
Er is vel een waarschijnlijke verhoging van testosteron bij weinig seks maar veel opgewondenheid / gedachten aan seks.
Bij regelmatig erg veel seks hebben komt er juist een negatieve spiraal opgang door het schaars worden van grondstoffen die nodig zijn voor de aanmaak van alle uitscheidingsstoffen.
-
MichelleH
Bedankt voor de informatie! Misschien toch handig om gezien het gebruik van de finasteride en eerder Propecia eens de hormaanwaarden weer te laten controleren, dat is nog niet gebeurd sinds ik eraan begonnen benLauraB schreef:Dat is inderdaad laag, het is ook de waarde die voor een man gezien word als het minimum om gezond te zijn. Over het algemeen kun je zelfs al stellen dat je bij deze waarde al een verhoogd risico heb om osteoporose te krijgen. Je testo kan tot in de 50 zijn!