Er schijnen nogal wat gothic liefhebbers te zijn onder forum-leden. Het lijkt me dan ook een leuk idee om samen eens naar zo'n party te gaan.
Ik woon op nog geen 10 minuten rijden van de Duitse grens, en de locatie waar ik heen ga, is in totaal een klein uurtje rijden (80 km). Het is dus in Duitsland, en de locatie heet Zeche Carl in Altenessen, de entree is slechts 5 Euro. Het is er telkens de eerste zaterdag van een maand, maar in september kan ik zelf niet.
Bij interesse kan er altijd ingegaan worden op eventueel overnachting bij mij thuis, heb voldoende ruimte. Ik prefereer wel mensen die van de muziek houden. Er wordt er post punk, echte gothic en wat new wave muziek gedraaid, in een andere ruimte industrial en EBM. Hieronder een link naar die locatie.
https://de-de.facebook.com/NachttanzEssen" target="_blank
Gothic party
-
FAtham
Re: Gothic party
Zodra ik beter in de centen zit zal ik zeker een keer meegaan! Ik ga nu gratis naar Berlijn(rijke vriend die me over laat vliegen
). Lijkt me erg cool een keer een Goth meeting te hebben. 
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Leuk idee.
Het is jammer genoeg voor mij een beetje onhandig, omdat ik bij Amsterdam woon.
Ik ga wel een keer naar de Matrix in Bochum, waar ik wel vaker was geweest. Daar is er op vrijdagen regelmatig de EOD (Empire Of Darkness) party. Voor mij is de nacht van vrijdag op zaterdag beter, i.v.m. de trein. Op zaterdagochtend gaan er namelijk meer treinen en kan ik dus weer makkelijk thuiskomen. Ik wil na een nacht uit namelijk wel weer graag meteen door naar huis en tot in de avond in bed blijven liggen. Ergens blijven slapen vind ik te lastig. Moet ik uiteindelijk de volgende middag of avond nog naar huis in de weekenddrukte.
En ook de heenreis naar Duitsland is lastig op zaterdag. 's Avonds dan geen goede verbindingen naar Duitsland en dan is er ook nog de weekenddrukte + de vele werkzaamheden.
Dan is vrijdag beter, want dan gaat er bij mij vandaan om kwart over 8 nog een trein. Is wel een beetje heel erg vroeg, voor mijn doen, maar als ik eenmaal in de sneltrein naar Duitsland zit kan ik nog rustig wat eten, uitrusten en me zo voorbereiden op de lange nacht.
Het is wel een hele reis voor een nacht uit, maar het is ook leuk om af en toe even een reisje naar het buitenland te maken. Vooral 's nachts.
Het is jammer genoeg voor mij een beetje onhandig, omdat ik bij Amsterdam woon.
Ik ga wel een keer naar de Matrix in Bochum, waar ik wel vaker was geweest. Daar is er op vrijdagen regelmatig de EOD (Empire Of Darkness) party. Voor mij is de nacht van vrijdag op zaterdag beter, i.v.m. de trein. Op zaterdagochtend gaan er namelijk meer treinen en kan ik dus weer makkelijk thuiskomen. Ik wil na een nacht uit namelijk wel weer graag meteen door naar huis en tot in de avond in bed blijven liggen. Ergens blijven slapen vind ik te lastig. Moet ik uiteindelijk de volgende middag of avond nog naar huis in de weekenddrukte.
En ook de heenreis naar Duitsland is lastig op zaterdag. 's Avonds dan geen goede verbindingen naar Duitsland en dan is er ook nog de weekenddrukte + de vele werkzaamheden.
Dan is vrijdag beter, want dan gaat er bij mij vandaan om kwart over 8 nog een trein. Is wel een beetje heel erg vroeg, voor mijn doen, maar als ik eenmaal in de sneltrein naar Duitsland zit kan ik nog rustig wat eten, uitrusten en me zo voorbereiden op de lange nacht.
Het is wel een hele reis voor een nacht uit, maar het is ook leuk om af en toe even een reisje naar het buitenland te maken. Vooral 's nachts.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
En dan nog even een berichtje er achteraan.....
Vrijdag 9-8 in Amsterdam: IntonaRumori (de laatste keer
)
Beneden: industrialrave, ebm enzo. Boven: (alt.) 80's/90's
In Korsakoff, Lijnbaansgracht 161
Deze keer tot 6 uur!! (en dat is voor Amsterdamse begrippen heel laat), dus ook handig voor wie weer met de trein naar huis moet
Vrijdag 9-8 in Amsterdam: IntonaRumori (de laatste keer
Beneden: industrialrave, ebm enzo. Boven: (alt.) 80's/90's
In Korsakoff, Lijnbaansgracht 161
Deze keer tot 6 uur!! (en dat is voor Amsterdamse begrippen heel laat), dus ook handig voor wie weer met de trein naar huis moet
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Anon20210626
Korsakoff. shit dat is een tijd geleden dat ik daar geweest ben hihihihi
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
-
Freetouch
Even wat gothic feesten op Youtube bekeken...
Whaaaaaa wat een DARKSIDE.... ik ben meer een JEDI,...
Maar ja, ben ook zo'n huppelkutje waar jullie vast een hekel aan hebben, Overigens waren de beats van sommige electronic stage performances wel gaaf, maar zodra de zangers hun mond open trekken...
Zo zie je dus maar, ieder zijn ding, maar vond het wel leuk om eens via Youtube te kijken...
Veel plezier daar!
X
Maar ja, ben ook zo'n huppelkutje waar jullie vast een hekel aan hebben, Overigens waren de beats van sommige electronic stage performances wel gaaf, maar zodra de zangers hun mond open trekken...
Zo zie je dus maar, ieder zijn ding, maar vond het wel leuk om eens via Youtube te kijken...
Veel plezier daar!
X
“good enough”
-
Veronica
Ik luister veel naar Trance en Dance maar al die concerten en festivals eromheen vind ik 1 grote NIKS.thegirlinme schreef:Even wat gothic feesten op Youtube bekeken...
Maar ja, ben ook zo'n huppelkutje waar jullie vast een hekel aan hebben, Overigens waren de beats van sommige electronic stage performances wel gaaf, maar zodra de zangers hun mond open trekken...![]()
Veel plezier daar!
X
Wat gotic party's betreft, ooit 1 keer op zo'n party met een vroegere vriend geweest, niet mijn smaak maar wel leuk.
-
Venka
Wees blij dat je niet naar concerten en feesten heen ging waar ik heen ging,ik kom uit de gothic/black metal scene.Qua kleding/levensstijl is er heel veel overeenkomsten met de Gotische alleen de muziek en feesten waren wel harder en ruiger en vaak meer richting satanisme. http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_metal" target="_blank en http://nl.wikipedia.org/wiki/Black_metal" target="_blank Dus niks voor een huppel........thegirlinme schreef: Whaaaaaa wat een DARKSIDE....
Maar ja, ben ook zo'n huppelkutje waar jullie vast een hekel aan hebben, Overigens waren de beats van sommige electronic stage performances wel gaaf, maar zodra de zangers hun mond open trekken...![]()
Ik vind de Gotische kleding nog steeds leuk alleen wil ik het zelf niet meer,alles was zwart zelfs mijn lange haar had ik zwart geverfd.Ik heb dus ook niks met rokken en jurken waar een gemiddelde dame in loopt.Ik koop dan ook vaak mijn kleding toch wel bij een winkel dat wel meer het gotische gaat LARGE nee bloemetjes jurken zijn niks voor mij veel te burgerlijk.
Ook mijn broer en zusje komen uit dezelfde hoek en ook in de kleding van mijn zusje is nog veel Gotische trekjes te vinden,het verlaat je nooit als je er eenmaal mee besmet bent.Maar om je nu nog zo te presenteren kan ook erg tegen je gaan werken dus daarom zie je het wel terug in mijn kledingstijl maar ook manier van leven maar het beheerst niet meer mijn leven want het is a way of live
-
Venus
Erg leuk dat er meningen e.d. worden gegeven. Maar het uiteindelijke topic is of er WEL mensen zijn die interesse hebben, EN eventueel mee willen en kunnen naar een gothic party. Het eerstvolgende keer dat ik ga is pas in oktober.
Zelf ben ik een gematigde old-school gothic en new wave liefhebber, vrij gewone maar wel zwarte kleding. Geen theatrale fantasykleding of zo. Zie je ook niet of nauwelijks op zo'n gothic party, maar wel wat kinky.
Zelf ben ik een gematigde old-school gothic en new wave liefhebber, vrij gewone maar wel zwarte kleding. Geen theatrale fantasykleding of zo. Zie je ook niet of nauwelijks op zo'n gothic party, maar wel wat kinky.
-
Gabriël
Voor mij is alles richting de grens van Duitsland helaas te ver, ik kom zelf uit de andere kant van Nederland.
Ik wil in de toekomst zeker weer eens naar gothic feesten, ik mis het, maar met mijn fibromyalgie ben ik bang dat ik het niet meer red. En dan ook nog eens afhankelijk van het openbaar vervoer, dus dan kan je niet halverwege de nacht naar huis omdat er niks meer rijdt... :/ Maar goed, ik hoor verhalen van dat bij transjongens met fibromyalgie na gebruik van testosteron hun pijnklachten verminderen, dus ik hoop dat dit voor mij ook zo geldt en dat ik misschien volgend jaar ofzo weer eens naar een feest kan. Ik wil in ieder geval Bal Du Masque in 2014 eens bezoeken, daar wil ik echt al járen heen.
Ik wil in de toekomst zeker weer eens naar gothic feesten, ik mis het, maar met mijn fibromyalgie ben ik bang dat ik het niet meer red. En dan ook nog eens afhankelijk van het openbaar vervoer, dus dan kan je niet halverwege de nacht naar huis omdat er niks meer rijdt... :/ Maar goed, ik hoor verhalen van dat bij transjongens met fibromyalgie na gebruik van testosteron hun pijnklachten verminderen, dus ik hoop dat dit voor mij ook zo geldt en dat ik misschien volgend jaar ofzo weer eens naar een feest kan. Ik wil in ieder geval Bal Du Masque in 2014 eens bezoeken, daar wil ik echt al járen heen.