Kleden als man: hoe brachten jullie het ervan af?

Make-up, kleding, en zo voort
Raisa

Re: Kleden als man: hoe brachten jullie het ervan af?

Bericht door Raisa »

Wauw kitty, het is echt van den dolle dat je daar zo behandeld bent. Ik vraag me dan af of dat echt het beleid was of meer de persoonlijke instelling van de psych. Het zijn namelijk wel heel stereotype gedachten.

Als man was ik altijd we onopvallend en ouderwets gekleed. Dat betekend dat ik altijd wel een nette spijkerbroek of ribbroek aan had met een overhemd, wollen trui of soms een polo. Anderen grapten toen wel eens "[...]? Die is in de verkeerde tijd geboren."
Judiana

Bericht door Judiana »

het vreemde is dat ik me zowel in pak als jurk prettig voel
al heeft mijn mooie jurk wel lichtelijk de voorkeur... ( een jurk is namelijk veul gaver dan een pak...:D)

maar volgens mij had ik dit al eerder gezegd... solly
Arike

Bericht door Arike »

Als het wat mij betreft maar een mooi damespak is ;) :P
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Judiana

Bericht door Judiana »

nope heren pak...
ik blijf een jurk mooier vinden ( als je mooi bevoorgeveld bent of in proportie zo je wil dan is het top)
Naomi0000

Bericht door Naomi0000 »

Ik benaderde het probleem als volgt: "Wat zou ik mooi vinden bij een man?"
Op mijn trouwdag was mijn lieftallige wederhelft het met me eens. :)

Na mijn trouwdag bracht ik het er alleen wel steeds slechter vanaf. Het lukte wel hoor, maar 't voelde steeds onaangenamer, een stukje bij beetje kwamen er wat meer strakkere shirtjes in de kast. Toen skinnies. Toen meer roze. (ik hou écht van roze; maar wel met mate)
Arike

Bericht door Arike »

Naomi schreef: een stukje bij beetje kwamen er wat meer strakkere shirtjes in de kast.
Herkenbaar....
daarvoor droeg ik als man alles juist XX-ruim ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Tyler

Bericht door Tyler »

Ik heb dit andersom dus ook. Ik heb een heleboel leuke jurkjes en zo in de kast hangen die ik nooit draag. Ik kan echt niet wachten tot mijn lichaam genoeg veranderd is om het de moeite waard te maken om een goed pak te kopen. Ik denk dat ik nu nog wel wat vrouwenkleding heb die ik de komende tijd nog wel kan blijven dragen. Het meeste wat ik heb ziet er toch vrij gender neutraal uit.
MissJoan

Bericht door MissJoan »

Wat voor kleding ik vaak heb gedragen tja.. Ik denk altijd al erg vrouwelijk: strakke jeans en strak shirtje, zelfs op jonge leeftijd wel es een dames shirtje en ook wel es een leuke schoudertas waar veel dames ook wel mee lopen.
Gek want dan wordt je gezien als homo lol en toevallig val ik op beiden en dan kan je er best veel last van krijgen als ze je in een hokje plaatsen waar je niet in thuis hoort.
Ik zag er als man toch wel knap uit ook al was ik helemaal niet blij met me zelf en ook qua kleding niet en keek stiekem veel naar dames kleding.
Hier kan je wel een verschil zien op de foto schrikbarend is dat.
Afbeelding
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Dat is inderdaad heel lastig, als je in een bepaald hokje geplaatst wordt waar je je niet in thuis voelt. Eigenlijk vind ik het sowieso al vervelend om in een bepaald hokje geplaatst te worden.
Als je vrouwelijk gekleed gaat als man wordt het inderdaad vaak geassocieerd met homoseksualiteit. Dat heb ik zelf ook gemerkt toen ik heel langzaam die te grote mannenkleding verving voor beter passende kleding.
Het was niet zo dat ik homoseksueel was, maar tegelijkertijd zou ik nooit overtuigd kunnen zeggen dat ik hetero ben. Maar dat komt omdat ik als vrouw vrouwen leuk vind.
Maar ook als je als man mannelijk gekleed gaat, maar wel op een heel goed verzorgde manier in combinatie met een goed verzorgd uiterlijk wordt dat vaak met homoseksualiteit in verband gebracht.
Toen ik voor het eerst echt goed begon te experimenteren om me als man leuker te kleden was dat met gothic-kleding. Niet uit speciale winkels, hoor, maar ik haalde dat overal vandaan. Er waren in die tijd veel goede feesten (nu helaas niet meer).

Je bent er op die foto's wel een stuk jonger uit gaan zien :)
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Jemig... ik herken alleen het litteken op je wang - 1 van je foto's is geflipt.

Ik vind mezelf van vroeger eigenlijk ook wel een lekker ding... maar ik kon er helemaal niks mee. (foto's te vinden in een ander draadje)