Trans in Turkije

Nieuwsberichten
Barbarella

Re: Trans in Turkije

Bericht door Barbarella »

Jammer dat iemand een best wel heel erg serieus topic plaatst waar best wel veel over te zeggen valt. Zoals dat het opvallend is dat de kritiek op Turkije uit Griekenland komt. Het land waar op dit moment transen in hun geboorte geslacht gedwongen worden en daklozen in kampen verdwijnen. Jammer dat er niet gesproken wordt of de politieke onrust in Turkije samen hangt met het geweld tegen transen. Jammer dat er niet over gesproken wordt dat er ook een hoop Turken in Nederland wonen. Jammer dat er niet gesproken wordt over wat de Nederlanse politiek kan doen om transen in Turkije te helpen.

Jammer dat er een hele trits aan aan zomaar wat suffe prutzinnetjereackties geplaats worden die meteen of topic gaan zodat inhoudelijk reageren geen zin meer heeft.

Levendula
Na mij de zondvloed!
diederique

Bericht door diederique »

Tja, lastig zo'n onderwerp. Als transvrouw leef en werk ik een deel van het jaar in Turkije. Ik moet mijn kop niet in het zandsteken maar zelfs tijdens de onlusten en nu tijdens de ramadan, heb ik van enige agressie tegen mij niets gemerkt. Het enige gegeven waar ik tegen aan ben gelopen is het cultuur bepaalde verschil tussen de Turkse man en de buitenlandse vrouw, mijn transzijn heeft daarin niet in positieve zin aan bijgedragen. Graag wat meer helderheid waar in Turkije dit geweld tegen transgenders heeft gespeeld.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Hier een ietsie pietsie meer informatie over transfoob geweld in Turkije.

http://zizo-magazine.be/24-jarige-trans ... en-turkije" target="_blank.

Levendula
Na mij de zondvloed!
willah

Bericht door willah »

my god wat erg,
een turkse vriendin van mij hier in amsterdam wonend gaat er een aantal keren per jaar heen.
ik schrik hier echt weer van ik dacht dat turkije zo tolorant land was volgens mijn vriendin.
plaatje trouwens die foto.
Paul

Bericht door Paul »

Waar ik dus tegen ben, is dat dit land ontzettend graag wil toetreden in de EU, terwijl ze helemaal niet de zogenaamde EU waarden nastreven. Wat mij betreft mag Turkije nooit toetreden zolang dit soort dingen daar gebeurt.
intrans

Bericht door intrans »

mick1984 schreef:jammer dat het bericht over turkeye in eht engels is..
Wees maar blij dat het in het Engels is, is niet bepaald leuk om te lezen.
Maakt mij alleen maar boos.
Veronica

Bericht door Veronica »

Paul schreef:Waar ik dus tegen ben, is dat dit land ontzettend graag wil toetreden in de EU, terwijl ze helemaal niet de zogenaamde EU waarden nastreven. Wat mij betreft mag Turkije nooit toetreden zolang dit soort dingen daar gebeurt.
Sorry hoor maar als je soms op straat loopt zou haast denken dat het Turkije is... (zeker in mijn buurt).
Afbeelding
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Sorry daar gaan we weer, we klagen over de discriminatie hier en wat doen we zelf???
“good enough”
jessica

Bericht door jessica »

sorry hoor Veronica... maar dit is echt off topic. Het gaat hier over de omstandigheid in Turkije en niet om een gevoel dat jij krijgt in Nl.. vindt het zelfs enigzins diacriminerend overkomen.. en dat terwijl er genoeg Turken in Nl zijn die hier een positieve bijdrage aan de samenleving bijdeagen.
Soms ben ik in travestie, dan kleed ik me als man.
intrans

Bericht door intrans »

thegirlinme schreef:Sorry daar gaan we weer, we klagen over de discriminatie hier en wat doen we zelf???
Ik heb niks tegen buitenlanders, met name Turken, ben zelf Grieks, alleen is het vaak dit soort volk dat discrimineert naar andere toe en als daar dan wat van gezegd wordt gaan ze weer in die slachtofferrol.
Waar je ook vandaan komt, je moet je aanpassen.