Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gegevens veranderen, waar en hoe?

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gegevens veranderen, waar en hoe?

Bericht door Eva »

LauraB schreef:Bij mij ging het bij mijn Ohra zorgverzekering juist ontzettend makkelijk...
Schadeverzekeringen waren geen probleem bij Ohra, Laura, maar Zorg wel. Ik begrijp inmiddels dat die polis feitelijk van CZ komt. Ik wacht hun volgende reactie af...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Gegevens veranderen, waar en hoe?

Bericht door LauraB »

Ik ben vanmorgen bij de ABN AMRO langs geweest. Een aardige mevrouw heeft me geholpen. Toen ze mijn paspoort met nog man er op zag, zei ze dat ze het al een keerjte eerder hadden gehad en even wat moest navragen. Even later heeft ze op de computer de mutatie doorgevoerd, mijn paspoort geupdate omdat ik alweer een nieuwe had (die april 2015 ook weer verlopen is). Volgens mij heeft het ook echt geholpen dat mijn aanspreek vorm al Laura was.

Dat ik vanmiddag inlogde op de site, stonden beide rekeningen en mijn hypotheek op Laura en mevrouw. Binnen enkele dagen heb ik nieuwe pasjes.

Echt super.

Ik heb nu alleen de belastingdienst, het UWV en mogelijk de arbodienst nog. De laatste had ik al wel gevraagd en daarna aangeschreven maar geen enkele reactie gehad (heel onbeleefd)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gegevens veranderen, waar en hoe?

Bericht door Eva »

Inmiddels heeft Ohra Zorg mij uitsluitsel gegeven. Telefonisch. Schriftelijk vinden ze niet nodig.
Het antwoord is NEE. Eerst 'even de GBA regelen' en dan komt het goed.

Hartelijk dank, Ohra Zorg.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Gegevens veranderen, waar en hoe?

Bericht door LauraB »

Echt heel vervelend voor je Eva!

Maar ik vaag me toch echt af, wat doe ik anders dat ik overal, inclusief waar anderen afgewezen worden, het voor elkaar zonder dat het me veel moeite of overtuigingskracht kost?
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Gegevens veranderen, waar en hoe?

Bericht door Venka »

Ik krijg het ook niet voor elkaar bij Menzis,ik heb nu al zo vaak nee te horen gekregen en wij vergelijken onze gegevens met het G.B.A. dat ik er geen energie meer in stop.Het vreemde is,de sociale verzekeringsbank schrijft mij keurig met mevrouw aan en die vergelijken - nog meer dan een zorgverzekeraar - met het G.B.A. dus het verhaal van het G.B.A. is gewoon een dikke onzin.Het ligt puur aan de instelling en aan de bedrijfscultuur en zorgverzekeraars zijn de grootste hufters (sorry voor het woord)hier in NL want zij doen moeilijk om alles.Zelfs als er niks moeilijks is doen ze nog moeilijk.Ik wil graag eggen ik ben er klaar mee maar helaas moet ik nog beter mijn best doen want ze willen de ontharing ook niet vergoeden en kan ik mijn 1e afspraak 19-8 wel afzeggen.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Gegevens veranderen, waar en hoe?

Bericht door Eva »

Inmiddels ben ik er wel toe overgegaan duidelijk te reageren wanneer ik telefonisch als meneer wordt aangesproken (irl halen ze dat niet in hun hoofd).
"Mevrouw, alstublieft!"
Tot nu toe worden ze dan redelijk mak.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Gegevens veranderen, waar en hoe?

Bericht door LauraB »

Dat zou ik dus niet doen, dat afzeggen. Alleen al omdat het zo belangrijk voor me is zou ik dat doorlaten gaan. Ik zou ook meteen een rekening mee vragen die ik kan indienen. Deze zou ik (als ik zoals jou zo afgewezen en behandeld was) indienen bij mijn verzekering inclusief een nette begeleidende brief. Waar in exact staat waarom deze rekening vergoed moet worden en ik hun alvast bedank voor het goedkeuren van de vergoeding. In mijn brief zou ik niet alleen de de regelgeving / uistpraak vermelden maar ook wat het voor mij betekent om deze behandeling niet te krijgen. En omdat je zo toegesproken was zou ik dit ook vermelden met de nadruk op wat dit met je deed en wie deze medewerker was. (als je belt altijd pen en papier bij de hand, versta je de naam niet vraag er nog een keer om)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Gegevens veranderen, waar en hoe?

Bericht door Anon20180501 »

Het ziekenhuis heeft me teruggebeld. Hetzelfde liedje, zolang het niet in de gba verandert is kunnen wij het niet veranderen in het systeem. Dat het CZ het wel (geheel uit zichzelf) kon veranderen lag volgens haar aan het systeem dat ze daar gebruiken.
Wel gaan ze het glas van de aanmeldzuil vervangen door special glas dat zorgt dat alleen degene die er recht voorstaat kan lezen wat er op scherm staat en hun baliemedewerksters worden geacht beter op te letten op wat er op het scherm staat. Daar is vanaf heden aan toegevoegd dat ik niet voor mijn man kom...
Het is geen service van de bovenste plank maar ach, aan de 2 (knel~)punten die ik ingebracht had wordt dus wel aandacht besteed.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Gegevens veranderen, waar en hoe?

Bericht door LauraB »

Ik weet niet zeker of ziekenhuizen hier een uitzondering in zijn, maar ik geloof van niet. Het verhaal klopt niet. Een aantal jaren geleden is er een wet wijziging geweest waardoor je je ook bij een zorgaanbieder nu moet legitimeren. Alle zorgaanbieder gebruiken niet mee je relatienummer + naam verzekeraar of het GBA. Voor alle zorghandelingen is er een nieuwe Uzovi register. De inhoud van het Uzovi register word door je zorgverzekeraar bijgehouden. Via of je BSN of je relatienummer + naan zorgverzekeraar kunnen ze je Uzovi nummer opzoeken. De gegevens die je zorgaanbieder in hun administratie heeft moeten overeenkomen met die in je Uzovi gegevens. Voor de declaratie van de gemaakte kosten moeten deze ook aan elkaar gelijk zijn anders kan je zorgverzekeraar uitbetaling weigeren. Deze maatregels zijn een aantal jaar geleden ingevoerd omdat er te veel gefraudeerd werd en er ook medicijnen op die wijze bij de verkeerde mensen terecht kwamen.


Misschien dat de automatisering van jouw ziekenhuis heel erg achterloopt of de medewerker gewoon nog in het verleden leeft.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Gegevens veranderen, waar en hoe?

Bericht door Anon20180501 »

Hai Laura,

Ik had eigenlijk ook verwacht dat het ziekenhuis niet anders zou kunnen dan de wijziging doorvoeren. Niet vanwege wat jij vertelt, dat is nieuw voor mij, maar omdat ze anders wellicht in de problemen zouden kunnen komen als ze de declaraties de deur uit doen. Die staan op 'meneer hupplepup' en die meneer kennen ze helemaal niet bij het CZ, althans hun systeem niet icm met mijn relatienummer en bsn.

Ik laat het verder maar zo, aan wat ik als vervelend ervaar wordt iets gedaan en voor mij duurt het niet zo lang meer voordat ik het kan laten veranderen in de gba.
(hopelijk zonder al te veel gedoe)

Liefs D.