hoge hakken

Make-up, kleding, en zo voort
Veronica

Re: hoge hakken

Bericht door Veronica »

Mieke schreef:
Claire schreef:
intrans schreef: Ik droeg zonder HRT ook al hakken en zelfs in jongenskleding. Wat laat je, gewoon lekker doen!
Ikke ook! gewoon doen hebben mensen die je zien wat te vertellen thuis :D
wow, dat menen jullie echt hè, goed zeg :wship:
Ze hebben gewoon lef en schijt aan de mening van een ander daarover.(goed bedoelt :D ).

En dat zijn toch wel de dingen die je nodig hebt als trans.
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Veronica schreef:
Ze hebben gewoon lef en schijt aan de mening van een ander daarover.(goed bedoelt :D ).

En dat zijn toch wel de dingen die je nodig hebt als trans.
Ik doe het omdat ik me er goed bij voel. Trek me ook niks aan van mensen die zeggen "ja maar je bent al zo lang" (ik ben 1,92). Doe ik rustig 12cm bij, en het blijkt nog goed te staan ook :)
En ja, je bezorgt sommige mensen dan een nekhernia als je voorbij loopt. Nou en.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
LauraB

Bericht door LauraB »

De tweede keer dames kleding kopen (de eerste keer was een t-shirt)) waren een paar enkellaarsjes met een hak van 6 cm. In de winkel was ik gewoon als man, en heb van alles gepast. Tijdens het passen liep ik na een keer heen en weer naar de spiegel er al lekker op zonder problemen. Ik ben ze daarna ook gewoon op straat gaan dragen, voor de rest nog gewoon als man. Het gaf me alleen niet zo'n goed gevoel. Daarom ben ik snel mijn garderobe verder gaan vullen om het plaatje compleet te krijgen voor me zelf.

Waarschijnlijk scheelt het ook wel dat ik een enorme tenen lopen ben en als man ook wel door de jaren heen schoenen met een hak rond de 3cm heb gedragen. Als klein kindje heb ik ook wel op hakjes gelopen. Een tijdje geleden heb ik even D&G pumps met een smalle hak van 12 cm aan gaat, ging best aardig. Ik ken CIS vrouwen die er slechter op lopen.

Ik vind hakken sowieso erg mooi en draag ik zonder schroom ondanks mijn 1.83. Geld ook voor andere dames kleding. Ik ben alleen altijd wat onzeker over BH bandjes en mijn decolleté.
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

LauraB schreef:Ik ben ze daarna ook gewoon op straat gaan dragen, voor de rest nog gewoon als man. Het gaf me alleen niet zo'n goed gevoel. Daarom ben ik snel mijn garderobe verder gaan vullen om het plaatje compleet te krijgen voor me zelf.
Ik heb gemerkt dat dat voor mij ook niet werkt, een beetje halfbakken allemaal. Ben nu al een aantal maanden qua kleding, haar en make-up 100% vrouw en dat voelt veel beter. De rest van de wereld reageert er ook nog eens beter op, want dit is weer 'te begrijpen' voor ze. En op zich draag ik uit dat het me niet interesseert wat de rest van de wereld vindt, maar diep in mijn hart telt dat toch een beetje mee.
LauraB schreef:Ik vind hakken sowieso erg mooi en draag ik zonder schroom ondanks mijn 1.83. Geld ook voor andere dames kleding. Ik ben alleen altijd wat onzeker over BH bandjes en mijn decolleté.
Vanwaar die onzekerheid?
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
LauraB

Bericht door LauraB »

Talwyn schreef:Ik heb gemerkt dat dat voor mij ook niet werkt, een beetje halfbakken allemaal. Ben nu al een aantal maanden qua kleding, haar en make-up 100% vrouw en dat voelt veel beter. De rest van de wereld reageert er ook nog eens beter op, want dit is weer 'te begrijpen' voor ze. En op zich draag ik uit dat het me niet interesseert wat de rest van de wereld vindt, maar diep in mijn hart telt dat toch een beetje mee.
Zelfde hier. Ook al een aantal maanden en ga nooit meer terug. Dit voelt goed en dat merkt je aan mijn uitstraling.
LauraB schreef:Ik vind hakken sowieso erg mooi en draag ik zonder schroom ondanks mijn 1.83. Geld ook voor andere dames kleding. Ik ben alleen altijd wat onzeker over BH bandjes en mijn decolleté.
Vanwaar die onzekerheid?[/quote]
Op de een of andere manier ben ik erg onzeker (al straal ik dat niet uit) of er geen randjes of HG bandjes zichtbaar zijn. En de ruimte tussen het bovenste deel van mijn borsten niet te plat is. Gaat wel steeds beter. Ik durf nu ook V halzen en dieper uitgesneden kleding te dragen in het openbaar zonder een shirtje of singletje er onder.
Emma
Beheerder

Bericht door Emma »

LauraB schreef:
Talwyn schreef:
Vanwaar die onzekerheid?
Op de een of andere manier ben ik erg onzeker (al straal ik dat niet uit) of er geen randjes of HG bandjes zichtbaar zijn. En de ruimte tussen het bovenste deel van mijn borsten niet te plat is. Gaat wel steeds beter. Ik durf nu ook V halzen en dieper uitgesneden kleding te dragen in het openbaar zonder een shirtje of singletje er onder.
Goed zo. Voor wat betreft BH bandjes en randjes, bij de helft van de vrouwen die ik ken zijn die regelmatig wel een beetje of een boel zichtbaar. Maak ik me dus niet zoveel zorgen meer om. Dat kijken of het niet te plat is herken ik helemaal. Maar, en dat is het enige voordeel tot nu toe hoor, ben ik vroeger best wel dik geweest en ik heb wat ruimte over her en der. Met een beetje duwen en trekken en de juiste BH en vulling lukt een bescheiden cleavage wel aardig, tot groot verdriet van mijn beste (cis) vriendin die minder denkt te hebben dan ik op zo'n moment. 8-) Is natuurlijk niet zo, maar toch.
It's easy

สวัสดีค่ะ

@[email protected]
Engel

Bericht door Engel »

De eerste keer was een paar maanden geleden. Ik(we) hadden de pumps via marktplaats besteld. Meestal komen ze in een schoenendoos of zo iets, maar nu had de afzendster ze slechts in een plastic zak gedaan. "Toen ik ze bij de buurman ophaalde zei hij iets voor je vrouw. Thuis gekomen kon ik niet lang wachten en liep nauw ja dat was overdreven, ik strompelde meer door de huiskamer de hakken waren 7 cm. Maar ik was zo trots als een pauw, de hakken klikten ook lekker op het laminaat. Totdat ik ineens dacht de beide buren weten dat mijn vrouw bijna nooit op hakken loopt en bovendien was ze die avond toevallig weg. Ach ...laat ze maar denken. Het gaf inderdaad een heerlijk gevoel. Trouwens oefening baart kunst want nu kan ik er wel goed op lopen. ( Heb er viltjes onder geplakt....)
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Aris

Bericht door Aris »

ging meteen prima, heb niets lager dan 9 Cm en loop er ook hele dagen op, dus ook op evenementen dan echt van s,ochtens 6 uur tot ik s,avonds thuis kom, tja dat voel je dan echt wel, maar volgende dag niets aan de hand en weer verder :)
Morgen weer in costuum naar de EFF Arcen, wordt hele dag op hoge Burlesque laarzen :) en verder eigen creatie/ combinatie Victoriaans achtige kleding.
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding