Transgender COC leden gezocht die op flyer willen staan.

Nieuwsberichten
Rense

Transgender COC leden gezocht die op flyer willen staan.

Bericht door Rense »

COC Nederland werkt aan verschillende landelijke promotiecampagnes waarop portetten van COC leden staan met teksten over de doelen waar COC nog voor wil vechten. Bijvoorbeeld een homo met de tekst 'In Uganda worden mensen zoals ik vermoord omdat ze homo zijn' of een lesbienne met 'Ik durf niet uit de kast te komen op school'.
Ze hebben tot nu toe allerlei flyers gemaakt met lesbiennes, homo's en biseksuelen er op, maar geen transgenders! De reden: ze konden geen transgender modellen vinden die op de flyer en poster wouden.
Dus: WIE WIL?
Ik heb mezelf al opgegeven, maar 1 transgender lijkt me niet genoeg. Stuur even een mailtje naar [email protected] als je geinteresseerd bent, dan breng ik je in contact met de personen die aan de campagne werken.

edit: ik moet er nog even bij vermelden dat COC nog niet weet wanneer ze weer nieuw materiaal maken en of het concept hetzelfde blijft. Ze zouden momenteel gewoon de contactgegevens van genoeg transgenders die aan zo'n campagne zouden willen meewerken.
Laatst gewijzigd door Rense op 17 aug 2013, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
LisaM

Re: Transgender COC leden gezocht die op flyer willen staan.

Bericht door LisaM »

Ja, en dan voor de rest van je leven landelijk gebrandmerkt zijn als transgender...
Dan kun je net zo goed meteen een doelwitroos op je gezicht laten tatoeëren...
Elke hoop op een anoniem leven als vrouw of man kun je dan wel vergeten...
Rense

Bericht door Rense »

LisaM schreef:Ja, en dan voor de rest van je leven landelijk gebrandmerkt zijn als transgender...
Dat is inderdaad het risico dat transgendes nemen als ze in de media verschijnen. Net als homo's, lesbiennes en biseksuelen trouwens, al hebben die het in de huidige Nederlandse maatschappij gemiddeld een stuk makkelijker.
Toch zijn er transgenders die ervoor kiezen in de media te verschijnen, interviews te geven, mee te doen met dit soort campagnes, in de hoop dat het de maatschappij langzaam accepterender maakt. Dat is een persoonlijke, lastige keuze.
Persoonlijk ben ik al eerder in de media geweest en vind ik het niet erg 'gebrandmerkt' te zijn als transgender. Transgender zijn is een mooi onderdeel van mijn identiteit, waar ik me niet voor schaam en wat iedereen mag weten. Dat anderen dat niet zo ervaren snap ik, zo voelt het voor mij.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Ik betaal trouw mijn lidmaatschap aan het COC en maak van mijn transgender-zijn allerminst een geheim. Merkwaardig dat ik voor het COC onvindbaar ben. Sorry Rense, ik geef me niet op.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Rense

Bericht door Rense »

EvaVanA schreef:Ik betaal trouw mijn lidmaatschap aan het COC en maak van mijn transgender-zijn allerminst een geheim. Merkwaardig dat ik voor het COC onvindbaar ben. Sorry Rense, ik geef me niet op.
Ik heb ook het idee dat ze wel wat beter hadden kunnen zoeken tot nu toe. Maar goed.
LisaM

Bericht door LisaM »

Rense schreef:
LisaM schreef:Ja, en dan voor de rest van je leven landelijk gebrandmerkt zijn als transgender...
Dat is inderdaad het risico dat transgendes nemen als ze in de media verschijnen. Net als homo's, lesbiennes en biseksuelen trouwens, al hebben die het in de huidige Nederlandse maatschappij gemiddeld een stuk makkelijker.
Toch zijn er transgenders die ervoor kiezen in de media te verschijnen, interviews te geven, mee te doen met dit soort campagnes, in de hoop dat het de maatschappij langzaam accepterender maakt. Dat is een persoonlijke, lastige keuze.
Persoonlijk ben ik al eerder in de media geweest en vind ik het niet erg 'gebrandmerkt' te zijn als transgender. Transgender zijn is een mooi onderdeel van mijn identiteit, waar ik me niet voor schaam en wat iedereen mag weten. Dat anderen dat niet zo ervaren snap ik, zo voelt het voor mij.
Als er een poster van jou hangt op het diamantplrein te Amsterdam west daag ik je uit om over dat plein te lopen...
Veel 'nieuwe' nederlanders zijn niet zo dol op transen, inclusief polen e.d.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

En jonge blanke mannen...
TanteJuut

Bericht door TanteJuut »

Respect voor iedere Transgender die in de media gaat :wship: . Vind het ook meer iets voor een Queer of androgyne transgender die zich positioneert in het midden. Klassieke transseksuelen willen juist vaak opgaan in de massa na de transitie en er klaar mee zijn. Een trotse trans die voorvechter is zie je niet zoveel. Krijg ook soms de koude rillingen als ik denk aan alle potentiële risico's. Ik ben een bange muts. Daarom: nogmaals respect :wship:
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
J1nny

Bericht door J1nny »

LisaM schreef: Als er een poster van jou hangt op het diamantplrein te Amsterdam west daag ik je uit om over dat plein te lopen...
Veel 'nieuwe' nederlanders zijn niet zo dol op transen, inclusief polen e.d.
Yep, terwijl dat bij uitstek een plek is waar je mannen in jurken ziet lopen.....
En wandelende vuilniszakken.....
Rense

Bericht door Rense »

Als we een wedstrijdje "Groepen collectief beoordelen om wie ze zijn" deden weet ik niet wie er zou winnen...

Bedankt voor dat hart onder de riem TanteJuut :)