Ontharing en verzekering
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: Ontharing en verzekering
Ik raak het verband nogal kwijt. Als V geregistreerd bij Ohra...? Ze hebben mij zwart op wit helder gemaakt dat dit absoluut onmogelijk is als ik niet 'even' met de gba regel. Ik begin een klein tikje enorm woedend te worden...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Eva
- Beheerder
Nou, met dat als onderwerp heb ik enkele jaren geleden een brief gestuurd aan minister Schippers persoonlijk. Wat denk je wat...?LauraB schreef:Daarnaast is een monopoliepositie zoals het VU die inneemt zeer schadeliojk voor en de prijs, de kwaliteit en de service. Zeker aan de laatste twee mankeerd momenteel een hoop, helaas. Het is niet omdat er simpel weg geen concurentie is omdat we een te kleine groep zijn om deze concurrentie te laten ontstaan. Nee er wordt structureel tegengewerkt en gelobbyd bij de politiek, zorgaanbieders en zorgverzekeraars om hun positie zo te houden. Tenminste zo is het jaren lang geweest. Met het nieuwe hoofd hoop ik dat dit aan het veranderen is.
Ze stuurde een 2-persoonsdelegatie op me af om me ervan te overtuigen dat ik dit soort brieven en aanbevelingen beter kon overlaten aan organisaties die daartoe beter geëquipeerd waren. TNN, bijvoorbeeld.
Voor alle duidelijkheid: die 2-persoonsdelegatie die door minister Schippers op mij afgestuurd werd waren mensen van TNN.
Lust je nog peultjes...?
-
Anon20180501
Het CZ heeft mij uit zichzelf geregistreerd als vrouw maar pas nadat ik
officieel groen licht voor de hrt had gekregen, Eva.
Liefs Daniéla
officieel groen licht voor de hrt had gekregen, Eva.
Liefs Daniéla
-
LauraB
Eva, ik kan je boosheid heel goed begrijpen. Zeker omdat ik het voor elkaar kreeg zonder al te veel moeite terwijl ik enkel nog maar op de wachtlijst stond en net via de huisarts met HRT was begonnen. één mail en telefoongesprek (vanuit de Ohra aan mij) was voldoende. Ik leefde toen al wel een maand of 3 als vrouw voor 80% van de tijd. Het zou niet mogen uitmaken dat de meeste mijn stem echt als die van een vrouw binden en niet snappen waarom ik logopedie volg. Overigeens vond ik het altijd super moeilijk om als man door het leven te gaan. Ik heb dikwijl ondanks dat ik er mijn best zo op deed naar mijn hoofd gekregen dat ik loop als en praat als een wijf. Of op een normale manier gewoon aangesproken word als mevrouw. Bij de woonservice heb ik geen eens mijn gegevens hoeven te veranderen. Dat ik daar zo'n 10 jaar geleden was om me in te schrijven hebben ze me als mevrouw in geschreven.
Ik heb een stuk of vijf brieven in de loop van de tijd aan de politiek geschreven zowel eerste als tweede kamer. Ook de eerste kamer naar aanleiding van hun voorlopige reactie op de nieuwe wet. Geen delegaties gehad wel ontvangst bevestigingen en een brief terug om mij voor mijn inbreng te bedanken. (Misschien dat het help als je actief lid bent geweest in de gemeentelijke politiek)
Ik heb een stuk of vijf brieven in de loop van de tijd aan de politiek geschreven zowel eerste als tweede kamer. Ook de eerste kamer naar aanleiding van hun voorlopige reactie op de nieuwe wet. Geen delegaties gehad wel ontvangst bevestigingen en een brief terug om mij voor mijn inbreng te bedanken. (Misschien dat het help als je actief lid bent geweest in de gemeentelijke politiek)
-
Veronica
Ik denk dat het gewoon per persoon verschilt, maar na zo veel ongeluk in het leven hoop ik toch echt dat het met het VU en mijn verzekering wel goed gaat, ik heb al genoeg (net als de meeste hier) in mijn leven gewacht op dit moment.
-
Eva
- Beheerder
@ Daniéla: Ik heb ook al een tijdje groen licht en Ohra (CZ) is daarvan via meerdere bronnen op de hoogte.
@ Laura: Sedert juli 2010 leef ik 100 procent als vrouw en Ohra (CZ) heeft sinds 2011 zelfs mijn haarwerken betaald.
Hun willekeurige manier van reageren vind ik vreemd. Heel vreemd. En dan heb ik het nog niet over het idiote vragenformulier dat ik vandaag van ze ontving over een brief die ik nooit van hen heb ontvangen. Beetje labiele organisatie, heb ik inmiddels het gevoel...
@ Laura: Sedert juli 2010 leef ik 100 procent als vrouw en Ohra (CZ) heeft sinds 2011 zelfs mijn haarwerken betaald.
Hun willekeurige manier van reageren vind ik vreemd. Heel vreemd. En dan heb ik het nog niet over het idiote vragenformulier dat ik vandaag van ze ontving over een brief die ik nooit van hen heb ontvangen. Beetje labiele organisatie, heb ik inmiddels het gevoel...
-
Anon20180501
De willekeur is het handelsmerk van de zorgverzekeraars geworden. Het zal we zo zijn dat het hun links~ dan wel rechtsom voordeel oplevert en zolang ze hun gang kunnen gaan zal hier geen enkele verandering in komen.
-
Gwendolyn
-
Arike
idem VGZ ja...Daniéla schreef:De willekeur is het handelsmerk van de zorgverzekeraars geworden. Het zal we zo zijn dat het hun links~ dan wel rechtsom voordeel oplevert en zolang ze hun gang kunnen gaan zal hier geen enkele verandering in komen.
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
KarenTS
@Laura, ik ben idd n periode van 5 maanden tussen intake en begin diagnostiek vergeten.tussen einde diagnostiek ( =groen licht ) en endo/RLE zat voor mij geen wachttijd , behalve de wachttijd die ik zelf nodig had voor t invriezen van sperma.Verder was ik niet slechts overgeleverd aan de plaatselijke GGZ instelling, maar heb ik mijn private psycholoog.
@ Gwendolyn, ik kan me niet voorstellen een van de weinige gelukkigen te zijn,aangezien ik vast niet een van de weinigen ben die bij de OHRA verzekerd is en ook niet een van de weinigen ben die bij het VU onder behandeling is. Verder begrijp ik weinig van al die termen ,waarmee geslingerd wordt, zoals DBC en AV, en geen idee hoe jullie aan de bedragen als 3700 en 1250 komen.Zoals ik al eerder zei ,vergoed de OHRA gewoon gezichts ontharing ter waarde van 250 euro per keer ,voor zo vaak als nodig en betaald het VU het genitaal ontharen,voor zo vaak als nodig is.
@ Gwendolyn, ik kan me niet voorstellen een van de weinige gelukkigen te zijn,aangezien ik vast niet een van de weinigen ben die bij de OHRA verzekerd is en ook niet een van de weinigen ben die bij het VU onder behandeling is. Verder begrijp ik weinig van al die termen ,waarmee geslingerd wordt, zoals DBC en AV, en geen idee hoe jullie aan de bedragen als 3700 en 1250 komen.Zoals ik al eerder zei ,vergoed de OHRA gewoon gezichts ontharing ter waarde van 250 euro per keer ,voor zo vaak als nodig en betaald het VU het genitaal ontharen,voor zo vaak als nodig is.