Transgender COC leden gezocht die op flyer willen staan.

Nieuwsberichten
Rense

Re: Transgender COC leden gezocht die op flyer willen staan.

Bericht door Rense »

Ik vind transen 'goed gelukt' of niet noemen op basis van hoe ze er uit zien een beetje raar.
Je hebt je doel bereikt als je gelukkig bent en goed in je vel zit, toch? Sommige mensen zijn hun hele leven duidelijk zichtbaar trans en ook hardstikke gelukkig. Die zijn dan toch goed gelukt.
Raisa schreef:Bovendien vind ik dat transseksueel zijn en vrouw zijn elkaar niet uitsluiten, het een doet geen afbreuk aan het ander.
:wship: Helemaal mee eens.
Laatst gewijzigd door Rense op 18 aug 2013, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Simão

Bericht door Simão »

Het gaat om transgenders. Die hoeven helemaal niet in transitie te zijn, te gaan of te zijn geweest.

Daarbij kan er best heel positief op worden geregeerd. Op het artikel over het jonge transstel heb ik geen negatieve dingen gehoord.
De boodschap is toch dat je er mag zijn! Kom daar dan ook voor op! Anders verandert er nooit iets.

De rotopmerkingen en geweld komt voornamelijk door onbegrip. Dus moet er begrip worden gekweekt, voorlichting gegeven. Dat kan het best met medewerking van transgenders...

Ik snap de mensen dus ook niet die protesteren tegen stukjes in bladen, of programmas op TV ( die het overigens keurig behandelen), of flyers en posters.
Hoe meer iedereen in het dagelijkse leven er mee wordt geconfronteerd, hoe normaler het voor iedereen wordt, hoe beter de accpetatie.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Simão schreef:Het gaat om transgenders. Die hoeven helemaal niet in transitie te zijn, te gaan of te zijn geweest.

Daarbij kan er best heel positief op worden geregeerd. Op het artikel over het jonge transstel heb ik geen negatieve dingen gehoord.
De boodschap is toch dat je er mag zijn! Kom daar dan ook voor op! Anders verandert er nooit iets.

De rotopmerkingen en geweld komt voornamelijk door onbegrip. Dus moet er begrip worden gekweekt, voorlichting gegeven. Dat kan het best met medewerking van transgenders...

Ik snap de mensen dus ook niet die protesteren tegen stukjes in bladen, of programmas op TV ( die het overigens keurig behandelen), of flyers en posters.
Hoe meer iedereen in het dagelijkse leven er mee wordt geconfronteerd, hoe normaler het voor iedereen wordt, hoe beter de accpetatie.
Ik zoek ook altijd het hele internet af, en kijk elk programma over transseksualiteit...
Maar ik wil geen lust of spot object zijn... maar ik heb zoveel respect voor al diegenen die dat wel kunnen!

In mijn eigen omgeving en werkomgeving is het geen probleem, daar sta ik boven, maar in de echte wereld ben ik maar een klein zielig meisje dat dagelijks in een hoekje zit te huilen met de vraag waarom ik....

Daarom zou ik ook zo graag voor de rest van de wereld een vrouw zijn,,, en dan zal ik er wellicht veel meer voor doen, maar nu is het nog een van de vele muren die ik in al die jaren om me heen opgebouwd heb die eerst afgebroken moeten worden....

Sorry, maar mijn steun heb je hoor! Ik kraak het niet af, ik kan het gewoon niet...
Ook daar zou begrip voor moeten zijn.
“good enough”
Rense

Bericht door Rense »

Helemaal mee eens, natuurijk moet daar begrip voor zijn.
Het zou wat zijn als we allemaal de media opzochten, dan zou Nederland de indruk krijgen dat er 17 miljoen transgenders in ons landje zijn! Hmm, helemaal niet onaardig eigenlijk. Maar goed, dat hoeft dus niet. Zolang er maar een paar transgenders wel de media opzoeken. Voor deze campagne heb ik inmiddels een paar aanmeldingen ontvangen die ik ga doorgeven aan het COC.
Simão

Bericht door Simão »

Natuurlijk is daar begrip voor.

Ik denk dat het makkelijker is voor mensen die gewoon, net als ik, nog beide geslachten aannemen en dus geen verleden willen verbergen of zo.
Of mensen die zeker van zichzelf zijn en er geen geheim van maken dat ze trans zijn en publiekelijk al bekend zijn, zoals Valentijn (die ze vast wel gevraagd hebben, die is tenslotte ook nog model).
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
LisaM

Bericht door LisaM »

Rense schreef:Helemaal mee eens, natuurijk moet daar begrip voor zijn.
Het zou wat zijn als we allemaal de media opzochten, dan zou Nederland de indruk krijgen dat er 17 miljoen transgenders in ons landje zijn! Hmm, helemaal niet onaardig eigenlijk. Maar goed, dat hoeft dus niet. Zolang er maar een paar transgenders wel de media opzoeken. Voor deze campagne heb ik inmiddels een paar aanmeldingen ontvangen die ik ga doorgeven aan het COC.
Waaronder Raisa neem ik aan? Of waren het alleen maar woorden, en moeten anderen het risico lopen?
Raisa

Bericht door Raisa »

LisaM schreef:Waaronder Raisa neem ik aan? Of waren het alleen maar woorden, en moeten anderen het risico lopen?
Niet zo miepen Lisa, dat vind ik nu weer heel flauw van je.
Mocht je het echt willen weten: Ik heb een paar keer meegedaan aan een tv-programma, heb meegedaan aan een foto project, heb een artikel van 2 pagina's voor een krant geschreven en ik heb een transgender debat georganiseerd. Daarnaast ben ik ook actief in een LGBT vereniging. Toegegeven, het beetje wat ik heb gedaan staat in de schaduw van wat Rense voor elkaar krijgt.
Nu je je toch zo vijandig opstelt zal ik de bal kaatsen: Wat heb jij gedaan om de positie voor transgenders te verbeteren? Of lift je mee op het werk van anderen?
Rense

Bericht door Rense »

Valt wel mee hoor, ik ben nog nooit op TV geweest over mijn trans zijn. ;)

Morgen doe ik met 5 transgender jongeren iets leuks op het gebied van trans zichtbaarheid: we bemensen een kraampje op de openingsmarkt van de universiteit van Nijmegen, waar alle nieuwe studenten naar toe gaan om Nijmegen te leren kennen. Een goede plek dus om te laten zien dat Nijmegen ook een transgender groep heeft.
Vorig jaar was dat een geweldige ervaring. We hadden heus bekijks en 1 lelijke opmerking, maar er kwamen ook mensen naar ons toe die transgenders kenden, docenten die in de klas transgenders hebben en niet wisten hoe daarmee om te gaan, en 1 transmeisje die net aan haar studie begon. Dat is al spannend genoeg als je niet de enige transgender in de klas bent. En grote kans dat er ook nog transgenders tussen liepen die dat niet aan ons kwamen vertellen. En als je die studenten een hart onder de riem kunt steken, het gevoel kunt geven dat ze niet alleen zijn, tjaa, dat is wel wat nare opmerkingen en gekke blikken waard.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Lisa - Raisa

0 - 1

Catfight????
“good enough”
Raisa

Bericht door Raisa »

Rense schreef:Valt wel mee hoor, ik ben nog nooit op TV geweest over mijn trans zijn. ;)

Morgen doe ik met 5 transgender jongeren iets leuks op het gebied van trans zichtbaarheid: we bemensen een kraampje op de openingsmarkt van de universiteit van Nijmegen, waar alle nieuwe studenten naar toe gaan om Nijmegen te leren kennen. Een goede plek dus om te laten zien dat Nijmegen ook een transgender groep heeft.
Vorig jaar was dat een geweldige ervaring. We hadden heus bekijks en 1 lelijke opmerking, maar er kwamen ook mensen naar ons toe die transgenders kenden, docenten die in de klas transgenders hebben en niet wisten hoe daarmee om te gaan, en 1 transmeisje die net aan haar studie begon. Dat is al spannend genoeg als je niet de enige transgender in de klas bent. En grote kans dat er ook nog transgenders tussen liepen die dat niet aan ons kwamen vertellen. En als je die studenten een hart onder de riem kunt steken, het gevoel kunt geven dat ze niet alleen zijn, tjaa, dat is wel wat nare opmerkingen en gekke blikken waard.
Om eerlijk te zijn schaam ik me wel een beetje voor dat stukje. Ik was toen nog niet helemaal gesettled in het nieuwe geslacht om het zo maar te zeggen.
Leuk dat jullie een kraampje hebben op de openingsmarkt! Mijn vriendin en ik staan morgen ook bij een kraampje op de introductieweek van de VU. Die is niet specifiek transgender, maar voor de LGBT vereniging van de VU. Helaas heeft het de afgelopen jaren niet storm gelopen bij die vereniging. We denken dat het onder andere komt omdat een flink deel van de VU nog best wel hetero-georienteerd is. Er zijn bijvoorbeeld studies waar 1000 mensen in 1 jaar zitten en er maar 1 persoon opelijk homo is. Dat kan gewoon niet kloppen en we vinden het jammer dat er nog schijnbaar zoveel mensen in de kast zitten. We gaan er wel mee door want we vinden het heel belangrijk om aan nieuwe studenten te laten zien dat je hier kunt zijn zoals je zelf wilt.