Transgender COC leden gezocht die op flyer willen staan.
-
Rense
Re: Transgender COC leden gezocht die op flyer willen staan.
De Radboud Universiteit heeft een actieve LGBT vereniging (waar in de praktijk vooral LGB's zitten) en de Transgendergroep is de actief, maar beiden merken ook wel dat de universiteit lang niet altijd zo accepterent is als mensen vaak verwachten. Posters en regenboogvlaggetjes die verspreid worden bij de jaarlijke roze week worden bijvoorbeeld ieder jaar afgescheurd en beklad. Er is echt nog wel werk te doen op de universiteiten ja...
-
Gabriël
Ik heb zelf wel min of meer plannen om me in de toekomst zichtbaar op te stellen voor transgenders en androgyne mensen. Ik wil graag meer zichtbaarheid en meer acceptatie zien. Ook omdat toen ik zelf worstelde met mijn identiteit, ik alleen maar klassieke transgenderverhalen tegen kwam en nergens over transjongens die zich androgyn voelden en eventueel ook androgyn kleden. Dus ik wil dan open zijn en hopelijk dat mijn verhaal dan weer anderen kan helpen die dezelfde worsteling doormaken.
Maar op dit punt in mijn leven zou ik niet op een flyer willen staan. Ik kan nu al niet meer tegen mijn spiegelbeeld, en voor mijn blog ben ik ook al lang opgehouden met outfit snapshots maken vanwege de grote hoeveelheid genderdysforie. Dus wellicht als ik verder in het traject ben (zit nu in de laatste fase van diagnostiek) dat ik dan meer tevreden ben met mijn uiterlijk en me dan wel aanmeld om mee te doen met zo'n campagne. Ik hou het in ieder geval in mijn achterhoofd.
Maar op dit punt in mijn leven zou ik niet op een flyer willen staan. Ik kan nu al niet meer tegen mijn spiegelbeeld, en voor mijn blog ben ik ook al lang opgehouden met outfit snapshots maken vanwege de grote hoeveelheid genderdysforie. Dus wellicht als ik verder in het traject ben (zit nu in de laatste fase van diagnostiek) dat ik dan meer tevreden ben met mijn uiterlijk en me dan wel aanmeld om mee te doen met zo'n campagne. Ik hou het in ieder geval in mijn achterhoofd.
-
Jannet V
Kon niet veel meer dan een mailtje sturen. Ik doe het niet voor mij maar hoop dat anderen, transgenders en kinderen van ..., er iets aan kunnen hebben.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
-
Freetouch
knap hoor Janet! maar dat vond ik al van dat artikel van je dochter!Jannet V schreef:Kon niet veel meer dan een mailtje sturen. Ik doe het niet voor mij maar hoop dat anderen, transgenders en kinderen van ..., er iets aan kunnen hebben.
“good enough”
-
LisaM
Ik ben daar heel eerlijk en open in dat ik dat risico niet wil lopen, en ik respecteer elke transvrouw die dat wel doet.Raisa schreef:Niet zo miepen Lisa, dat vind ik nu weer heel flauw van je.LisaM schreef:Waaronder Raisa neem ik aan? Of waren het alleen maar woorden, en moeten anderen het risico lopen?
Mocht je het echt willen weten: Ik heb een paar keer meegedaan aan een tv-programma, heb meegedaan aan een foto project, heb een artikel van 2 pagina's voor een krant geschreven en ik heb een transgender debat georganiseerd. Daarnaast ben ik ook actief in een LGBT vereniging. Toegegeven, het beetje wat ik heb gedaan staat in de schaduw van wat Rense voor elkaar krijgt.
Nu je je toch zo vijandig opstelt zal ik de bal kaatsen: Wat heb jij gedaan om de positie voor transgenders te verbeteren? Of lift je mee op het werk van anderen?
Het enige wat ik zeg is dat je deze beslissing goed moet overwegen omdat er grote nadelen aan verbonden zijn, en er geen weg terug is. Wat goed is voor de groep kan erg slecht uitpakken voor de individu.
Als je andere oproept het risico te lopen, dan is het niet meer dan fair dat je zelf ook het risico loopt.
In dat opzicht heb ik diepe respect voor Rense...
Miepmiep Lisa.
-
Rense
Helemaal mee eens. Ik zou iedereen aanraden er eerst lang en goed over na te denken. Met name van mensen die in het eerste jaar van hun transitie in de media verschijnen hoor ik vaak dat ze achteraf spijt hebben van gedane uitspraken. Vele zijn nog steeds graag zichtbaar en zo maar zouden willen dat ze wat vroege, ondoordachte uitspraken konden terugdraaien.LisaM schreef: Het enige wat ik zeg is dat je deze beslissing goed moet overwegen omdat er grote nadelen aan verbonden zijn, en er geen weg terug is. Wat goed is voor de groep kan erg slecht uitpakken voor de individu.
Zelf heb ik 2 jaar nagedacht over of ik wel m'n hele leven googlebaar wilde zijn als transgender en uiteindelijk besoten dat ik dat zeker wilde. Omdat ik het de risico's waard vond. Maar daar waren ook een hoop gunstige omstandigheden bij: steun van mijn familie, een vaste baan bij een baas die me 100% steunt, een veilige omgeving. Als ik al die dingen niet had gehad had ik misschien hele andere keuzes gemaakt.
Laat dus niemand het gevoel hebben dat ik vind dat transgenders zichbaar 'moeten' zijn. Dat blijft een persoonlijke beslissing.