Nieuwe chat! Zie dit topic.

Post operatie fase

Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Post operatie fase

Bericht door Freetouch »

Daniéla schreef:Het spijt me Kim, ik heb het niet voor niets weggehaald.

x
Ne want dat kon echt niet Daniéla... :lol:
“good enough”
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door Anon20180501 »

Ik zei toch tegen je dat ik nog wel eens wil zien of je me over een jaar nog lief vind, Melany. ;)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Post operatie fase

Bericht door Freetouch »

Zie mijn laatste PM....

:hug2: Melany
“good enough”
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door Anon20180501 »

;)

En toch kan ik ook heel onlief worden als het nodig is...

x
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Post operatie fase

Bericht door Freetouch »

wie niet?
“good enough”
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door LisaM »

thegirlinme schreef:Ik vond de vriendelijke lieve en meelevende en altijd gezellige Lisa veel leuker... ;)

X Melany
:?: Ikke nieh snappuh...
Gisteren nog gezellig naar de film geweest, Elysium... ;)
kmmy
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 mei 2012, 00:19
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door kmmy »

Lekker offtopic ...
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Post operatie fase

Bericht door Freetouch »

Ja eigenlijk best wel slecht... ik heb daarom een nieuw topic geopend om dit in de toekomst te beperken... :)
“good enough”
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Post operatie fase

Bericht door leonie »

ik ben op 27 mei 2013 geopereerd in het UZ gent door professor Monstrey .

moest binnen op zondag 26 mei tegen 14 uur , inschrijven beneden en aanmelden op de 5de verdieping van gebouw k12 .
2 uur later kreeg ik 1 liter laxeermiddel op te drinken , ik had daarvoor 2 uur de tijd , het smaakte eeeeeeeeeeeerg slecht , en als je dan denkt oef het is op geven ze je nog zo een fles .
Dan met een scheermachientje van het UZ , elk haartje van je oksels tot aan je knieen moet eraf , ook die aan je anus zitten .
Tegen de avond kwam prof.Monstrey binnen en je begroeten , en kwam je lichaam inspecteren en lijntjes trekken op je lichaam , zowel plat op bed als staande , tevens houd hij met je een praatje om te zien of je er mentaal klaar voor bent .
De anestesist kwam ook langs , ging zeer snel , enkele vragen en hij was weg .
S'avonds geen eten , enkel wat water drinken .
Maandag 27 mei om 6 uur kwamen ze me wakker maken .
enkel men gezicht wat wassen , want prof.Monstrey had heel men lichaam vol lijnen getekend en die mocht ik er niet afwassen .
om 7.15 hr 2 verplegesters met bed en al naar de operatie verdieping op het eerste verdiep , op het onthaal voor plastische chirurgie , infuus gekregen in men linkerhand , nog enkele pilletjes , speciale kousen tegen trombose , enz.. ze komen ook een praatje houden , het is daar zo vroeg in de ochtend een drukke bedoening .

Even zeggen dat ik voor een borstinplantatie kwam en een srs .

tegen 7.45 hr was het dan zover voor me , men laatste minuten als man , even daarvoor hadden ze me nog een klein wit pilletje gegeven als eerste verdoving , en nu met bed en al richting operatie kamer , je moet dan zelf overstappen op zo een smalle operatie tafel , de anestesist stond achter me , en vroeg of ik dat pilletje had genomen , en zei me dat hij klaar stond om te spuiten in men infuus , als dat pilletje zou beginnen werken moest ik het zeggen , en ja plotseling begon alles voor me te rollen en draaien , de anestesist zei , nu duw ik , en ik was vertrokken .

Bij gekomen op de ontwaak zaal om 16.45 hr , in het begin weet je niks , zelfs je naam niet , en waarvoor je daar ligt enz... om 17.30 hr reden ze me terug naar men kamer , en kon ik beginnen genieten van men nieuwe status .
men operatie had 4.30 hr geduurt , ik had borst silicone prothese van 260 CC .

Tot s'nachts 1 a 2 uur voel je weinig maar dan begon het wel pijn te doen , maar gewoon even bellen en ze brengen goeie pijnstillers .
Ik moest nu 5 dagen op men rug blijven liggen zonder te bewegen of teveel om hoog te komen , want je bent tussen je benen goed ingepakt met de siliconen prothese in je vagina .
Men komt regelmatig kijken naar je , zeker elk uur , en rond 15 uur dinsdag na de middag kwam een verpleegster kijken naar me , en alles daar beneden zat onder het bloed , 4 verpleegsters erbij en prof.monstrey opgebeld maar die was aan het opereren , alle bede goed verschoont , hetgeen voor mij erg pijnlijk was , niet van onder maar aan men linker borst verschrikkelijk veel pijn als ik me moest draaien .
na een half uur keek ikzelf eens daar beneden , en ja weer alles onder het bloed , prof.monstrey kwam toen snel , ik was al aan het denken , wel doodbloeden in een ziekenhuis is een originele manier van sterven hahaha , prof.monstrey met zijn team , hebben dan alles volledig opnieuw ingepakt , en vanaf dan was het gedaan met bloeden .
Dat steeds en gedurende 5 dagen op je rug liggen , daar word je bijna gek van , ik had per borst een sonde ( drainage om het vuil weg te laten lopen ) vanonder een sonde en een zakje met sonde in men plasblaas .
ik kreeg bijna niks te eten , dit om te beletten dat je darmen teveel op gang kwamen want je anus was helemaal overplakt .
Het dagelijks menu was dan ook , 2 kleine beschuitjes met wat gelei , een potje yougourt , en een tasje boullion ( meer water dan wat anders haha ) en water drinken , veel , om dat vergif van je verdoving snel uit je lichaam te krijgen , dit menu kreeg ik 3 x per dag , 5 dagen steeds hetzelfde .
Na de 3de dag begonnen men darmen terug op gang te komen wat aanleiding was voor verschrikkelijke krampen , je denkt dan dat je naar de grote wc moet , maar dat is niet zo hoor , windjes maken om alzo je darmen te lichten gaat ook niet gevolg is erg pijnlijke en onprettige krampen
de vijfde dag kwam prof.monstrey met zijn team alle verbanden weg halen , en verpleger en verpleegsters kwamen de sonden weg doen , nu kwam het er op aan , om te gaan plassen , dus ik veel drinken en ja tegen 18 uur moest ik gaan , met de hulp van 2 verpleegster uit men bed gesukkeld , richting wc , want nu kwam het er op aan of men plasopening open was of met de zwellingen toe was , in dat laatste geval moesten ze de plassonde terug plaatsen en moest ik langer in het UZ gent blijven . Maar het plassen ging prima bij me , en .. zo voor de eerste keer als vrouw plassen , wel dat doet je wat hoor , je kijkt ernaar , het liep er bij me zo rustig uit , ik heb zeker 15 minuten zitten huilen van plezier , het lukte bij me prima .
In en uit je bed stappen kan je niet zonder hulp hoor , ik was totaal leeg van energie , had geen krachten meer , maar vond men nieuwe status als vrouw prachtig , na het plassen en toen ik terug in bed lag , heb ik een spiegeltje genomen die ik bij had , en zo men vagina bekeken welke toen nog goed opgezwollen was .
Met de hand voelen ging ook , maar pijn heb je daar niet , ze hebben veel zenuwen door gesneden en daardoor ook je gevoel daar .
vanaf men verbanden er af waren van onder kreeg ik lekkerder eten en meer , en begonnen men darmen weer goed te functioneren .de 6de en 7de dag ben ik heel voorzichtig gaan wandelen in de gang , stapje voor stapje , en kon ik een douche gaan nemen , hetgeen zalig was .
de 8ste dag mocht ik doorgaan , een bevriend koppel kwam me halen en reden me voor de eerste maand naar een rusthuis in de vlaamse ardennen waar ik 2 dingen deed , erg veel eten en veel rusten , meer niet .

Dat is zowat in grote trekken wat je te wachten staat als je in het UZ gent geopereerd word , er is natuurlijk nog veel over te zeggen , doch nu laat ik het erbij , toch nog iets , ik heb nu het operatie protocol gekregen van het UZ gent , dat is het medisch verloop tijdens men operatie kan lezen , maar door al die medische termen begrijp ik er niets van , nu is een dokter die ook transseksueel is , dat voor me in verstaanbare taal aan het herschrijven , mensen die dat willen ok , even mailen dan

hopelijk ben je met men uitleg wat verder , en heb je nog vragen , mail gerust hoor

lieve groetjes van
leonie uit bretagne-la france
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Post operatie fase

Bericht door leonie »

nog even iets over die steunbroeken ,

dat zijn gewoon dames fiets onderbroeken , waar een dikke bodem is ingenaaid , kun je in veel sportwinkels kopen , en dient om te beletten dat je prothese eruit zou wippen , want met de JEL eraan heeft dat ding steeds de neiging eruit te willen glippen , en ja hoor , de eerste 3 maand slapen met dat ding erin , maar dat word je gewoon hoor .

MVG
leonie
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!