Post operatie fase

Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door LisaM »

leonie schreef: Men komt regelmatig kijken naar je , zeker elk uur , en rond 15 uur dinsdag na de middag kwam een verpleegster kijken naar me , en alles daar beneden zat onder het bloed , 4 verpleegsters erbij en prof.monstrey opgebeld maar die was aan het opereren , alle bede goed verschoont , hetgeen voor mij erg pijnlijk was , niet van onder maar aan men linker borst verschrikkelijk veel pijn als ik me moest draaien .
na een half uur keek ikzelf eens daar beneden , en ja weer alles onder het bloed , prof.monstrey kwam toen snel , ik was al aan het denken , wel doodbloeden in een ziekenhuis is een originele manier van sterven hahaha , prof.monstrey met zijn team , hebben dan alles volledig opnieuw ingepakt , en vanaf dan was het gedaan met bloeden .
Onacceptabel gepruts, elke keer als ik iets vergelijkbaars lees (en dat is veel te vaak in NL/BE!) word ik weer boos... :evil:
Zoiets mag alleen voorkomen bij wijze van extreme uitzondering, niet als regel!
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Post operatie fase

Bericht door Arike »

leonie schreef: Men komt regelmatig kijken naar je , zeker elk uur , en rond 15 uur dinsdag na de middag kwam een verpleegster kijken naar me , en alles daar beneden zat onder het bloed , 4 verpleegsters erbij en prof.monstrey opgebeld maar die was aan het opereren , alle bede goed verschoont , hetgeen voor mij erg pijnlijk was , niet van onder maar aan men linker borst verschrikkelijk veel pijn als ik me moest draaien .
na een half uur keek ikzelf eens daar beneden , en ja weer alles onder het bloed , prof.monstrey kwam toen snel , ik was al aan het denken , wel doodbloeden in een ziekenhuis is een originele manier van sterven hahaha , prof.monstrey met zijn team , hebben dan alles volledig opnieuw ingepakt , en vanaf dan was het gedaan met bloeden .
volslagen onacceptabel van een chirurg als Monstrey om zo'n grote bloeding zomaar even te denken op te lossen, door alleen opnieuw te verbinden in plaats van eerst grondig ervoor te zorgen dat de oorzaak van de bloeding weggenomen is...
... hechtingen zijn er voor om bloed binnen je lichaam te houden, niet verband... verband is er alleen voor het laatste beetje dat nog door de hechtingen heen komt.... :fpalm:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Post operatie fase

Bericht door leonie »

ach , het is allemaal in orde gekomen hoor , maar een bloeding kan overal gebeuren hoor , ben nu 3 maand bijna verder en ik voel me prima , heb op deze site - http://transgenderinfo.be/" target="_blank - eens ergens gelezen dat bloedingen na de operatie en zo een van de meeste voorkomende dingen zijn , en Monstrey wist dus wel wat hij deed , nadat hij het verband had vernieuwd geen bloedingen meer gehad .
Ik denk nu wel dat het bloedverlies van me toen best meevalt hoor , als je natuurlijk een laken neemt , en je laat er een druppel bloed opvallen of enkele druppels verspreid dat zich tot een grote vlek op dat laken , dus het zag er vreselijk uit maar ik denk dat ik niet veel verloren had , mischien wat bloed dat nog door de hechtingen kwam .

ik heb dat hier geplaatst omdat iemand hier ook naar het UZ gent ging en ik dacht , die dame zal het wel aangenaam vinden er wat over te horen .

wat nu mijn ervaringen zijn , ik heb eigenlijk 2 operaties in een laten doen , borstaugmentatie en srs .
wat de pijn na de operatie betreft
ik had de eerste 2 weken erg veel pijn aan men borsten , vooral de linker borst , dit komt omdat men de borstprothese vlak op de spier gelegd hadden , en bij het minste verschuiving verschrikkelijk pijnlijk is , tot 1 maand na men operatie durfde ik er nauwelijks aankomen , nu , na 3 maanden is het beter maar toch nog steeds heel gevoelig .
wat betreft de zone tussen men benen , eigenlijk weinig pijn aan gehad , dat viel best mee , dit komt ook doordat ze zenuwen doorhalen en ja zonder zenuwen geen gevoel .
Nu na 3 maand , spant en trekt het allemaal nog erg , en dat zal nog wel maanden zo blijven vrees ik .

Fysiek , kan je de eerste maand zeker eigenlijk niets doen , men kracht en energie is na die operatie volledig weg en moet erg langzaam terug komen , je krijgt in het UZ gent een briefje voor je werk dat je 3 maand in ziekenverlof bent .
Ga er dus maar vanuit dat je de eerste 4 tot 8 weken niks kan of toch heel weinig .
Ik ben nu 3 maand na men operatie , ik ben de negende week alleen met men 4 x 4 nissan navara naar men huis in bretagne gereden = 812 km , onderweg 12 keer gestopt , deels om te dilateren 5 a 10 minuutjes telkens , anderzijds om te rusten ( slapen dus ) normaal doe ik er gemiddeld 10 uur over , nu deed ik het in 14 uur .
Hier kan ik nu alles doen , dus men eten maken , gaan winkelen , men huis kuisen enz.... maar wel allemaal erg langzaam en dagelijks slechts 1 ding .
dus denk maar niet dat je na een zo zware operatie direkt kunt gaan werken , het is zelfs zo , dat je de eerste maand zeker, mocht je alleen wonen hulp nodig hebt .

ik weet niet hoe de vagina er uitziet bij operaties in andere ziekenhuizen , ik ben geopereerd in het UZ gent , en dezelfde dag dat ze men verbanden eraf gedaan hebben , heb ik een spiegeltje genomen , en men vagina zag er echt mooi uit , wel ietsje opgezwollen maar voor de rest prachtig , vond ik .
wel heb ik nu last van een sterke geur , dit zou te wijten zijn aan bacterien die zich in men vagina ongebreideld kunnen aanmaken , een bio vrouw heeft daar verweer tegen , wij niet .
Maar die geur zou moeten verdwijnen met de tijd .
Dus in het UZ gent geen supervieze vagina .

Men mag me gerust mailen of hier plaatsen .
Laatst gewijzigd door leonie op 20 aug 2013, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door LisaM »

leonie schreef:Ik denk nu wel dat het bloedverlies van me toen best meevalt hoor , als je natuurlijk een laken neemt , en je laat er een druppel bloed opvallen of enkele druppels verspreid dat zich tot een grote vlek op dat laken , dus het zag er vreselijk uit maar ik denk dat ik niet veel verloren had , mischien wat bloed dat nog door de hechtingen kwam .
En de chirurg komt persoonlijk het verband wisselen omdat je een beetje bloedverlies hebt? Lijkt mij sterk, daar komt Monstrey echt niet voor. Die komt alleen als er echt wat aan de hand is...
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Post operatie fase

Bericht door Freetouch »

Nou kan het ook zijn dat hij het gewoon wilde zien en combineren met zijn ronde...
Hij kan natuurlijk pas oordelen als hij het zelf gezien heeft toch???
“good enough”
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door LisaM »

thegirlinme schreef:Nou kan het ook zijn dat hij het gewoon wilde zien en combineren met zijn ronde...
Hij kan natuurlijk pas oordelen als hij het zelf gezien heeft toch???
En dan ga je zelf het verband verwisselen? Als er niets aan de hand is, dan hoef je niets te verwisselen. Als het iets kleins is, dan laat je het aan de verpleegster over. Als het serieus is, dan doe je het zelf...
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Post operatie fase

Bericht door Freetouch »

Oh ook in België? :P
“good enough”
Gebruikersavatar
LisaM
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 mei 2013, 23:35
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door LisaM »

thegirlinme schreef:Oh ook in België? :P
In de ene hand de patat, en een laken in de andere hand. :D
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Post operatie fase

Bericht door Freetouch »

Foto momentje.... :D
“good enough”
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Post operatie fase

Bericht door leonie »

LisaM schreef:
thegirlinme schreef:Nou kan het ook zijn dat hij het gewoon wilde zien en combineren met zijn ronde...
Hij kan natuurlijk pas oordelen als hij het zelf gezien heeft toch???
En dan ga je zelf het verband verwisselen? Als er niets aan de hand is, dan hoef je niets te verwisselen. Als het iets kleins is, dan laat je het aan de verpleegster over. Als het serieus is, dan doe je het zelf...
als het verband onder het bloed zit moet dat ververst worden alleen nog maar uit hygiene , en zo een verband kan een of meerdere verpleegsters niet plaatsen hoor , het was dus serieus ja , en dat veband plaatsen nog ernstiger , is geen pleisterke plakken

en .... in belgie noemt men patat = fritten hahaha
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!