Wachtlijst VUMC

Raisa

Re: Wachtlijst VUMC

Bericht door Raisa »

thegirlinme schreef:Ik zal daarom niet snel in jurkjes lopen want ik ben dan potentieel slachtoffer van verkrachting, en zou niet weten wat ik daartegen zou moeten doen... :oops:
Dat lijkt mij een heel ongegronde angst, tenzij je in een sharia land leeft.
Arike

Bericht door Arike »

over straat lopen in korte rokjes en jurkjes (idem hoge hakken en ook nog eens lang haar) vergroot wel de kans op bouwvakkers e.d. die je nafluiten of roepen: "he, lekker wijffie"... maar vergroot niet de kans op verkrachting, niet in NL tenminste
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Vaak is de angst erger dan de kwaal...
“good enough”
LauraB

Bericht door LauraB »

melany ik snap helemaal wat je bedoelt. vaak als ik mezelf zie dan is het tweede wat in me opkomt dat ik een FFS wil en nodig heb. maar dat zit tussen mijn oren. ook als man ben ik wel al mevrouw genoemd. 10 jaar geleden heb ik me ingeschreven voor evt een huurwoning. die mevrouw zei al mevrouw tegen me in mijn overhemd. heeft man in mijn paspoort zien staan en mijn voornaam Christian gehoort en heeft me toch als mevrouw c. ingeschreven. mijn nicht snapt niet waarom ik logopedie volg. ik krijg van allekanten complimenten dat ik er zo vrouwelijk uit zie. de taxi chauffer waar ik 2 uur mee gepraat heb tijdens de lange rit en file, wilde dat ik het ter sprake bracht, aanvankelijk niet geloven dat ik MTF ben. hij kon niets aan mij ziwn of horen. En toch zie en voel ik dat vaaj zelf heel anders. ik zie tientallen dingwn die ik zou willen laten vervrouwelijken. en ik kan niet met volle overtuiging zeggen dat ik toch tijdens het consult met de chirurg niet om ook de FFS zal vragen. En toch zal ik tehelijk zeggen geen FFS nodog te hebben en dat ik hem ook niet zal laten uitvoeren.

ook hetzelfde met een bvg. als ik mezelf zie heb ik nauwelijks iets. als ik een meetlint pak heb ik nu na 3 maanden bijna cup a en op een blote foto zie ik gewoon vrouwen borsten. zot dus ook weer in dat hoofd van me.

Daniela,ik scrik hier echt van. ik kan me niet indenken hoe erg dat geweest moet zijn. ik kan alleenmaar hopen dat je het hebt kunnen verwerken al zou ik niet weten hoe.

liefs laura
Raisa

Bericht door Raisa »

Ik weet niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen want ik krijg nog regelmatig opmerkingen van anderen. Even geleden toen het zo warm was lag ik op het strand in Scheveningen toen een 20-er mij out of the blue aansprak met: "Zeg, heb jij een metamorphose ondergaan?". In Berlijn was een slecht verstaanbare man die geloof ik de indruk had dat alle MtF's hoeren zijn en mij vroeg of ik met hem naar zijn hotel wilde komen. Afgelopen maandag op de uni ben ik nog door een man aangesproken die aan mij vroeg of ik hem kon uitleggen wat transseksualiteit nu eigenlijk was.
Mijn ervaring is dat mensen het meestal wel aan je zien, maar het niet altijd laten blijken zollang aan je te zien is wat de bedoeling nu is.
Arike

Bericht door Arike »

Ik ga van mezelf zeker niet beweren dat mensen "het" nooit zien....

(m.i. gaat het ook niet zozeer om uiterlijk, maar om uitstraling en tonen van zelfvertrouwen)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
LisaM

Bericht door LisaM »

.
Laatst gewijzigd door LisaM op 22 aug 2013, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
LisaM

Bericht door LisaM »

.
Laatst gewijzigd door LisaM op 22 aug 2013, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Arike schreef:(m.i. gaat het ook niet zozeer om uiterlijk, maar om uitstraling en tonen van zelfvertrouwen)
Mee eens. En dat is ook nog eens een cirkeltje waar je in zit. Straal je zelfvertrouwen uit, val je uiteindelijk minder op, of word je makkelijker geaccepteerd. En dat geeft weer zelfvertrouwen.

Bij mij zal het acceptatie moeten zijn. Niet opvallen zit er voorlopig niet in en al helemaal niet met nog 7, 9 of 11 maanden wachtlijst vóór de diagnostiek te gaan. Maar ik lééf! Stond vanochtend op een vol perron, met voor mijn gevoel voornamelijk opgeschoten eerstejaars MBOers, en er gebeurde gewoon helemaal NIETS. Heerlijk. Voor mij is die cirkel wel rond hoor, en ik hoop dat dat voorlopig zo blijft. Maar ik zal heus nog wel een keer mijn neus stoten...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Ik denk dat ik hier weer een buitenbeentje en.....
Ik word al heel mijn leven als meisje betiteld... oh ja ik heb geknokt om mannelijk te zijn... Ik heb de meest extreme dingen gedaan. Maar dan blijkt opeens dat de dingen die ik deed wel stoer waren maar niets met mannelijkheid te maken bleken te hebben.
Ik weet dat ik zomaar kan wegfaden in de omgeving als meisje, zelfs als ik me onzeker voel... totdat ik de kleren uit moet doen...
Dan val ik keihard door de mand..

Maar het zal niet gebeuren dat iemand mij naakt ziet voor mijn srs...
Ik denk dat bij mij de FFS puur is omdat ik dit koppie nog steeds associeer met mijn man zijn... Maar wellicht als ik mijn SRS heb gehad is dat gevoel weg...

ik weet het, ik ben gek... dat heb ik al vaker gehoord... :cry:
“good enough”