Gekrompen handen, voeten en lichaamslengte ~ (MtF)

Make-up, kleding, en zo voort
intrans

Gekrompen handen, voeten en lichaamslengte ~ (MtF)

Bericht door intrans »

Hallo iedereen,

Ik zat laatst te googlen naar HRT effecten en kwam op een aantal forums uit waarbij sommige t-meiden gekrompen voeten, handen en/of lichaamslengte meemaakten na een tijdje gebruik van de HRT.

Heeft een van jullie dit misschien ook meegemaakt op de HRT en zo ja, wat maakte je precies mee en hoe groot was uiteindelijk het verschil?

Vond het toch wel bijzonder dat dit met HRT voorkomt.

Groetjes.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gekrompen handen, voeten en lichaamslengte ~ (MtF)

Bericht door Eva »

Botten en botjes krimpen niet, zover ik weet. Wel het weefsel en de kapsels en alles wat tussen die botjes zit. Daarom wordt je op den duur ook korter qua lichaamslengte. Mijn grootste krimp vond eerder dit jaar bij het VUmc plaats. Tien millimeter in ongeveer een uur tijd. Nauwkeurige meting tegen de wand, blote kakkies; het mocht niet helpen. Vermoedelijk meetlat slecht aangebracht, dus alle gekheid op een stokje.
Mijn meissie is niet heel gezond en verliest spierweefsel. Haar schoenmaat is inmiddels ruim 1 maat kleiner dan voorheen.
Andersom kan overigens ook. Met het toenemen van de leeftijd kan een deel van je lichaamsweefsel zich naar onder verplaatsen. Zo ondervinden veel mensen dat hun voeten breder worden.

Ik heb het dan echter wel over mensen van minstens één generatie ouder dan jij, Intrans. Voor jonge mensen heeft de HRT geen invloed op de schoen- of handschoenmaat, vrees ik...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
intrans

Bericht door intrans »

EvaVanA schreef:Botten en botjes krimpen niet, zover ik weet. Wel het weefsel en de kapsels en alles wat tussen die botjes zit. Daarom wordt je op den duur ook korter qua lichaamslengte. Mijn grootste krimp vond eerder dit jaar bij het VUmc plaats. Tien millimeter in ongeveer een uur tijd. Nauwkeurige meting tegen de wand, blote kakkies; het mocht niet helpen. Vermoedelijk meetlat slecht aangebracht, dus alle gekheid op een stokje.
Mijn meissie is niet heel gezond en verliest spierweefsel. Haar schoenmaat is inmiddels ruim 1 maat kleiner dan voorheen.
Andersom kan overigens ook. Met het toenemen van de leeftijd kan een deel van je lichaamsweefsel zich naar onder verplaatsen. Zo ondervinden veel mensen dat hun voeten breder worden.

Ik heb het dan echter wel over mensen van minstens één generatie ouder dan jij, Intrans. Voor jonge mensen heeft de HRT geen invloed op de schoen- of handschoenmaat, vrees ik...
Thanks voor je berichtje Eva!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

EvaVanA schreef:Mijn grootste krimp vond eerder dit jaar bij het VUmc plaats. Tien millimeter in ongeveer een uur tijd.
Dat gaat allemaal wel lekker professioneel daar, ik was na een verdieping te hebben geklommen bijna een kilo aangekomen :(
Afbeelding
Raisa

Bericht door Raisa »

Bij schoenen vermoed ik dat de 'krimp' vooral komt omdat ik geen sokken meer draag en daardoor een maatje kleiner pas.
De rest van mijn lijf is wel duidelijk kleiner geworden omdat kleding die voor mij op maat gemaakt was nu veel te groot is. Aangezien ik ook geen pot mosterd meer openkrijg lijkt me dat het door een verlies aan spiermassa komt. Met de meetlat en weegschaal van de VU heb ik trouwens geen discrepanties gehad, raar....
diederique

Bericht door diederique »

Intrans, als een van de door Eva bedoelde oude mensen; tussen twee meetmomenten in (paspoort jaar of drie geleden en ziekenhuis/dexascan dec 2012 ) ben ik na 2,5 jaar hrt drie centimeter korter geworden en is mijn schoenmaat van 41 heren teruggevallen naar 39/40 dames.
Allebei wel zo handig als je kleding of schoenen zoekt.
Gebruik dus naast de HRT ook braaf mijn glazen melk en calciumtabletten.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)