Wat vrouwen goed kunnen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
LisaM

Re: Wat vrouwen goed kunnen

Bericht door LisaM »

thegirlinme schreef:So hey, wat een reacties....
Even om wat te verduidelijken, Ik was bij de huisarts voor onze tweeling, die mazelen blijken te hebben... ik ook denk ik. ziek... bah!
En ze vroeg puur uit belangstelling hoe het was gegaan bij het VUmc, van het een kwam het ander zo ook de hormonen, waarover ik haar advies vroeg. Ze vond het goed dat ik met hormonen zou beginnen... Maar ze was nog niet heel erg bekend met die matterie, Ik ben de eerste GD in haar praktijk. Ze gaat zelfs speciaal naar bijscholing hiervoor...
Ze wilde wel dat ik eerst bloed liet prikken, zogauw ik beter was en voordat ik met de hormonen begin. daarna wil ze elke maand opnieuw bloed prikken... :(
We hebben toen advies ingewonnen over wat de gebruikelijke medicatie is. Omdat ik nogal eens in het buitenland ben, en Normale apothekers nogal eens van merk willen wisselen, wat niet echt raadzaam is met hormoon medicatie, heb ik een International Prescription gekregen waarmee ik mijn aankopen wereld wijd kan declareren bij de ziekte kosten verzekering.

Natuurlijk kan ik wachten... Maar dat wil ik niet... Neem ik daardoor een risico?
ja maar wat is het leven zonder het nemen van risico's?

Als adriaan baantjes niet van de toren was gesprongen zouden we wellicht nog niet vliegen....
Als ik nooit geen risico's had genomen, dan zat ik nu niet waar ik nu zit!
Dus toch een nul meting, misschien is dat document voor haar ook wel handig. welke hormonen schrijft ze voor?
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Andocur 75, bjn oestrogeen pleister
“good enough”
LisaM

Bericht door LisaM »

thegirlinme schreef:Andocur 75, bjn oestrogeen pleister
75? 50 is toch nu het max geworden wat het VU voorschrijft? Dit ivm de Diane-35 pil...
Welk merk/dosering pleister?
diederique

Bericht door diederique »

Volgens de VU regeltjes zou je (gezien je leeftijd) in plaats van de pleisters ook de progynova (2x2mg)kunnen gebruiken. Bij mij althans minder gevoelig voor alle gevoels/klimaatwisselingen bij het reizen dan ik merk sinds ik aan de pleisters (Systen 100) ben.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Freetouch

Bericht door Freetouch »

LisaM schreef:
thegirlinme schreef:Andocur 75, bjn oestrogeen pleister
75? 50 is toch nu het max geworden wat het VU voorschrijft? Dit ivm de Diane-35 pil...
Welk merk/dosering pleister?
Het merk mag ik zelf bepalen, omdat er schijnbaar nogal wat verschil in zit, voornamelijk in het draag comfort...
De dosering: 150 microgram, voor de eerste maand, (dat geld ook voor de Andocur).. Daarna krijg ik een bloedtest en ga ik naar een lagere dosering.
Maar schijnbaar is het effect hoger als je in het begin even een hogere dosering krijgt waarna je naar een lagere dosering kunt met Andocur ipv continu de zelfde dosering.
“good enough”
Freetouch

Bericht door Freetouch »

diederique schreef:Volgens de VU regeltjes zou je (gezien je leeftijd) in plaats van de pleisters ook de progynova (2x2mg)kunnen gebruiken. Bij mij althans minder gevoelig voor alle gevoels/klimaatwisselingen bij het reizen dan ik merk sinds ik aan de pleisters (Systen 100) ben.
Ja maar de kans op trombose is hoger... en aangezien ik nogal wat uurtjes per maand in het vliegtuig zit, werd me dat afgeraden...
Waarom heb je minder last van klimaat wisselingen?
“good enough”
Venka

Bericht door Venka »

Ik heb ook verhalen gehoord om iedereen van pleisters te voorzien i.p.v. tabletjes om de trombose risico nog verder te verminderen.Ik zelf wil al helemaal geen tabletjes,doe mij maar gewoon de pleisters want dat is wel beter voor je lichaam.
diederique

Bericht door diederique »

thegirlinme schreef: Ja maar de kans op trombose is hoger... en aangezien ik nogal wat uurtjes per maand in het vliegtuig zit, werd me dat afgeraden...
Waarom heb je minder last van klimaat wisselingen?
Dat tromboserisico klopt. Toch geeft VU aan dat voor <50 jr de progynova meer passend zou zijn. Een verschil vwb de klimaatschommeling tussen jouw en mijn leefsituatie is dat jij vermoedelijk heel veel tijd in airco ruimtes doorbrengt en ik nooit. Jouw omgevingstemperatuur is dus altijd 18-21 graden terwijl de mijne 6-8 maanden per jaar dag en nacht 30 graden is, in sommige periodes zelfs 35+. Ik heb zeker de eerste week/twee weken na de switch tussen Nederland met z'n 18 gr en verweggistan met z'n 30+ het gevoel dat de "kokende"afgifte van de oestrogeen van uit de pleister de eerste dag bijna 66% is, de tweede dag gewoon ca 33% en de derde dag nauwelijks meer. Daarbij is ook bij mij ook de zweetproduktie in die dagen gigantisch waardoor het maar de vraag is of alle oestrogeen wel op de juiste plaats terecht komt of bijv gewoon met de andere zouten op je huid komt te liggen en in het doucheputje verdwijnt. De twee en een halfjaar daarvoor dat ik de progynova (opbouwend) gebruikte heb ik dit effect veel minder gehad.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Arike

Bericht door Arike »

VU zegt voor iedereen van 40 jaar (dus niet 50) en ouder: pleisters (of desnoods oestrogel) ipv pillen
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Raisa

Bericht door Raisa »

1 tip: zorg ervoor dat je die pleisters op een goede plaats plakt of je krijgt littekens als deze:
Afbeelding