Een persoon die ik goed ken voelt zich ook een MtF, maar hij durft er nog niet mee naar buiten te komen.
Maar dat terzijde, hij belde naar zijn verzekering om informatie te krijgen wat er allemaal rondom geslachtswijziging wordt vergoedt, hij kreeg te horen dat met zijn verzekering alleen hormonen vergoedt worden en verder helemaal niks.
Geen ontharing, geen SRS helemaal niks op hormonen na, erg raar want wij hebben beide precies hetzelfde basisverzekering bij zilveren kruis.
Dus dit keer belde ik, ik had dit al vorig jaar 2x aan hun gevraagd en kreeg te horen dat hormonen, SRS ect wel voergoedt worden, en ik heb al jaren hetzelfde verzekering echter kreeg ik net als hij nu te horen wat hij kreeg, alleen hormonen worden vergoedt uit de basispakket.
Voordat ik straks razend naar Zilveren Kruis ga, dit is toch onzin? In mijn ogen is het een medewerker die gewoon een slechte dag heeft of zo, maar dit is gewoon belachelijk.
Niks vergoedt??
-
Veronica
-
Fay
Re: Niks vergoedt??
Het loont idd om nog eens terug te bellen, zelfde met bijv autoverzekeringen, men weet nie alles, je moet maar net de juiste persoon treffen die wat mer kennis van zaken heeft,en je wil helpen, dus, dubbel of triple informeren en niet zomaar afgaan op 1 telefoontje, men zit er nogal eens naast
Fay
Fay
-
LauraB
CVZ heeft bepaald dat hormonen, psychologische begeieiding, gelaatsontharing en SRS vergoed moet worden uit de basisverzekering. en in specifieke gevallen adams appel reductie en FFS. maar dan moet er een behoorlijke noodzaak voor zijn.
veel mensen worden door de verzekering met een kluitje in het riet gestruurt
veel mensen worden door de verzekering met een kluitje in het riet gestruurt
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ik was (!) ook verzekerd bij het Zilveren Kruis. Mij, zowel als Alwin, werd verteld dat er niet de geringste kans was op vergoeding van een haarwerk. De leverancier van het haarwerk diende gewoon de rekening in en ik kreeg de gebruikelijke vergoeding...
Ik vermoed dat er een extern call center tussen heeft gezeten.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Venka
Ach die call centers medewerkers hebben nergens verstand van als het buiten de normale zorg/vergoeding vragen gaan.Die mensen word heus niet verteld als een transseksueel belt dan.....nee dan zijn ze zo opgeleid dat ze naar de zorgpakketten kijken van des betreffende persoon.Hoe je draait of keert iedereen met diagnose transseksueel heeft recht op specifieke zorg en dan maakt het niet uit wie of welke verzekeraar het betreft en alles valt onder het basis pakket en niet of hoe je extra pakketten er uit zien.Ik kan het weten want ik lig ook in de clinch met Menzis en die mensen houden zich zo dom als of ik een of andere gestoorde ben.Dus die vriend(in) kan zich gewoon aanmelden bij een genderteam en dan word alles keurig geregeld hoor.
-
Veronica
Dat wilt hij ook doen, en ik had zo'n vermoeden dat het aan de desbetreffende medewerker lag.
Maargoed, jullie bewijzen gewoon dat het niet klopt, gelukkig maar want de laatste tijd heb ik al genoeg stress.
Maargoed, jullie bewijzen gewoon dat het niet klopt, gelukkig maar want de laatste tijd heb ik al genoeg stress.
-
LisaM
CVZ is theorie, de praktijk is dat Menzis geen ontharen, haarwerk of srs vergoedt. Iemand die ik ken heeft Menzis daarvoor voor de rechter gesleept.
Recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende zaken.
Te horen aan de verhalen heb ik het idee dat alle verzekeraars richting niets vergoeden gaan...
Recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende zaken.
Te horen aan de verhalen heb ik het idee dat alle verzekeraars richting niets vergoeden gaan...
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ben benieuwd, zit bij De Amersfoortse, onderdeel van staatsbedrijf ASR
Iemand ervaring mee?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Joyce
Heeft er dan ook iemand ervaring met Zekur (schijnt een dochter van Univé te zijn)
-
Veronica
Oftewel worden de hormonen, SRS ect dus wel ui de basisverzekering vergoedt ook al zegen ze van niet.EvaVanA schreef:Ik was (!) ook verzekerd bij het Zilveren Kruis. Mij, zowel als Alwin, werd verteld dat er niet de geringste kans was op vergoeding van een haarwerk. De leverancier van het haarwerk diende gewoon de rekening in en ik kreeg de gebruikelijke vergoeding...
Ik vraag mij af of het verstandig zou zijn om hn dat morgen via de mail te vragen.