Nieuwe chat! Zie dit topic.

19 mei transgenderdag in nieuwegein

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door jacqueline »

Op zaterdag 19 mei word er een transgenderdag gehouden in nieuwegein. Het schijnt nogal groots te zijn opgezet. Zelfs Ronald Plasterk van de PvdA zou het geheel komen openen.Wie van jullie zijn er die dag ook van de partij?
marlies
Gast

Re: 19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door marlies »

Is dat die dag met voornamelijk focus op travestie of was dat iets anders?
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: 19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door jacqueline »

http://www.transgenderutrecht.com/Home/ ... derinfodag" target="_blank

Dit gaat over die groep die: of nog in de fase zit waarbij 24/7 als vrouw leven (nog) niet mogelijk is of degene die er bewust voor kiezen om als deeltijdvrouw te leven....Wat mij betreft toch net iets anders dan de gewone huis-tuin-en keuken travestiet
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: 19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door Eva »

Zoals je op die pagina ziet word ik ook verwacht ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: 19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door Arike »

Zaterdag overdag is de kans altijd klein dat ik ergens opduik
(los nog ervan dat ik de laatste keer in N'gein 's avonds de sfeer best wel matig vond, Amersfoort bevalt mij stuk beter :P, al is dat heel onhandige avond voor mij... ;) )
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
marlies
Gast

Re: 19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door marlies »

jacqueline schreef:Dit gaat over die groep die: of nog in de fase zit waarbij 24/7 als vrouw leven (nog) niet mogelijk is of degene die er bewust voor kiezen om als deeltijdvrouw te leven....Wat mij betreft toch net iets anders dan de gewone huis-tuin-en keuken travestiet
Dat is inderdaad wat anders, ik had er alleen van horen zeggen.
Gebruikersavatar
Amber-B
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Trans MtF

Re: 19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door Amber-B »

jacqueline schreef:http://www.transgenderutrecht.com/Home/ ... derinfodag

Dit gaat over die groep die: of nog in de fase zit waarbij 24/7 als vrouw leven (nog) niet mogelijk is of degene die er bewust voor kiezen om als deeltijdvrouw te leven....Wat mij betreft toch net iets anders dan de gewone huis-tuin-en keuken travestiet
Ik open jouw link en het eerste wat ik lees is "Op zaterdag 19 mei 2012 draait vrijwel de hele dag om de klassieke travestiet, tegenwoordig meestal crossdresser of deeltijdvrouw genoemd."

En dan in de middag t gaan hebben over hoe je passabiliteit haalt in je kleding, haardracht, etc. Klinkt mij een beetje als n groots opgezette travestie avond. Ik zoek wel iets anders op :D
Some girls have a penis...some boys don't.
marlies
Gast

Re: 19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door marlies »

Ja, klinkt niet echt als iets waar ik me thuis voel, sowwy.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: 19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door Arike »

Op zaterdag 19 mei 2012 draait vrijwel de hele dag om de klassieke travestiet, tegenwoordig meestal crossdresser of deeltijdvrouw genoemd."
Ik vind dat toch een beetje bijten met de term "transgender informatie dag".... :roll:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: 19 mei transgenderdag in nieuwegein

Bericht door La-Clau »

Tja, misschien is de term transgender-informatiedag in dat opzicht wat ongelukkig.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat heel veel T-bijeenkomsten en informatievoorziening zijn "overgenomen" door de transseksuelen, zodat er voor de travestieten/crossdressers of hoe je het dan ook wilt noemen weinig meer is overgebleven. En ja, er zijn ook TV's genoeg die zich als zodanig uiten, ook buiten de deur. Vanuit dat opzicht vind ik het prima als er ook aan deze grote groep eens expliciet aandacht wordt besteed. Hoewel er naar mijn idee meer overlap in zit dan de meesten zullen willen toegeven. En dat ze mij er niet zullen zien heeft minder te maken met het doel van die dag, dan met het feit dat ik dergelijke dagen en ontmoetingen al geruime tijd uit mijn agenda heb gestreept omdat ik er geen behoefte meer aan heb. Bovendien weet ik die dag iets leukers te doen!

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be