wow Ada dat scheelt echt veel maar lijkt me wel beetje eng.
Misschien kan ik nog een keer bij je aankloppen waar ze deze gekocht heeft?
Afgelopen week bij Trivisage geweest.
Wow geweldige ervaring en ik zie er best wel leuk uit met haar
Maar wat is dat wennen zeg wow.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
Je kan via amazon.co.uk ook goede kwaliteit pruiken kopen, ik ga de mijne daar bestellen. Een full lace pruik en een front lace pruik van echt haar. Als ik ze binnen heb laat ik wel een recensie achter.
Ik heb gelezen dat wanneer je met hormonen gaat beginnen , je haar weer gaat groeien en kaal heid soms helemaal verdwijnd.
kan iemand mij daar wat meer over vertellen , ik hoop echt dat het zo is.
Voordat ik aan de beurt ben om met hormonen te beginnen zijn we meer dan een jaar verder.
Heb er momenteel geen bron van, maar ooit had ik gelezen dat op jonge leeftijd kaalheid tot vijf jaar terug kan herstellen.
Hier staat dat beginnende kaalheid vaak geheel of gedeeltelijk terug groeit (kopje hormoonbehandeling MV) http://rosalind.home.xs4all.nl/faq-ganl.html#fysiek-mv" target="_blank
Maar hier staat weer dat er geen teruggroei is en het kalen vanaf één tot drie maanden kan beginnen met stoppen (pagina 38) http://www.wpath.org/documents/Standard ... 0WPATH.pdf" target="_blank
Denk dat de ervaring het uit moet wijzen, maar misschien dat iemand anders er meer verstand van heeft.
Ik heb helaas nog nooit bij iemand wonderresultaten gezien van hormoongebruik voor wat betreft haargroei...
zeker niet als gevolg van de normale hormonen als androcur, progynova, systen.... die helpen wel met verminderen van haargroei op andere lichaamsdelen zoals benen.
Om te voorkomen dat je haargroei op je hoofd (verder) achteruit gaat heb je een DHT-blocker nodig, zoals finasteride. Een klein beetje teruggroei met dank aan een DHT-blocker hoor je wel regelmatig, maar verwacht er geen wonderen van
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Arike schreef:Ik heb helaas nog nooit bij iemand wonderresultaten gezien van hormoongebruik voor wat betreft haargroei...
zeker niet als gevolg van de normale hormonen als androcur, progynova, systen.... die helpen wel met verminderen van haargroei op andere lichaamsdelen zoals benen.
Om te voorkomen dat je haargroei op je hoofd (verder) achteruit gaat heb je een DHT-blocker nodig, zoals finasteride. Een klein beetje teruggroei met dank aan een DHT-blocker hoor je wel regelmatig, maar verwacht er geen wonderen van
Ach kom nou Arike, VtM transseksuelen gaan na HRT behandeling inderdaad mannelijke kaalheidsverschijnselen vertonen, maar als bij MtV mensen die mannelijke kaalheid reeds duidelijk heeft toegeslagen, dan krijgen die mensen toch nooit meer een volle puur vrouwelijke haardos terug ! Hoogstens wordt het proces dat het kaal worden bij MtV's veroorzaakt vertraagd of zelfs mogelijk gestopt, maar toch nooit echt teruggedraaid.
Remy schreef:Ik heb gelezen dat wanneer je met hormonen gaat beginnen , je haar weer gaat groeien en kaal heid soms helemaal verdwijnd.
Je haar wordt wat intensiever en je kunt het langer laten groeien. Als echt kaal bent helpt het absoluut onvoldoende; zelf drie jaar na HRT kun je dan beter aan een pruik beginnen, mutsjes of een hoofddoekje om doen
Voor zo ver ik weet wordt je niet als man kaal als je aan de HRT begint en wel een haarbos hebt, je zal dus met de leeftijd als een vrouw iets kaler worden (correct me if I'm wrong).
Maar als je al kaal bent zullen je haren niet terugkeren, de enige oplossing is een haartransplantatie.
Veronica, Ik ben denk ik niet helder geweest. Voor mijn HRT was ik al heel behoorlijk kaal; het enige wat door HRT echt minder kan worden is je lichaamshaar.
Arike schreef:Ik heb helaas nog nooit bij iemand wonderresultaten gezien van hormoongebruik voor wat betreft haargroei...
Ach kom nou Arike, VtM transseksuelen gaan na HRT behandeling inderdaad mannelijke kaalheidsverschijnselen vertonen, maar als bij MtV mensen die mannelijke kaalheid reeds duidelijk heeft toegeslagen, dan krijgen die mensen toch nooit meer een volle puur vrouwelijke haardos terug ! Hoogstens wordt het proces dat het kaal worden bij MtV's veroorzaakt vertraagd of zelfs mogelijk gestopt, maar toch nooit echt teruggedraaid.
Eigenlijk toch ook wat ik zeg? ... zit overigens wel een groot verschil tussen wat ik bij andere transen zie en wat ze beweren
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"