Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat lees je nu?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Mike
Berichten: 417
Lid geworden op: 14 feb 2013, 02:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Someren, NB

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Mike »

Prozac is mijn paracetamol vond ik echt een heel mooi boek.
Zelf lees ik nu Een blauwe vlinder zegt gedag.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Raisa »

Afbeelding

Zonet heb ik Hourou Musuko (Wandering Son) uitgelezen. Het is een soort van slice of life manga over 2 klasgenootjes: Nitori die liever een meisje wilt zijn en Takatsuki die wat onzekerder is maar stiekem liever een jongen was. Het begint heel rustig en onschuldig maar neemt een lange aanloop naar een meer dramatische setting waarbij de personages niet alleen in girlmode en boymode over straat gaan maar ook in elkaars school uniform in de klas verschijnen. Dit is een turning point voor het verhaal dat vanaf dit moment bloed serieus is. Nitori ervaart dat zij als transgender niet zomaar door iedereen wordt geaccepteerd en trekt zich terug. Van Takatsuki kijkt niemand echt op, want een meisje in jongenskleding is juist 'stoer'. Van een volwassen transvrouw leren ze dat ze echt in transitie kunnen gaan maar ze krijgen tegelijkertijd ook te horen dat ze moeten wachten tot ze 18 zijn. De 2e helft van de manga legt de nadruk op de puberteit en het veranderende lichaam. Nitori merkt dat ze niet zomaar meer als meisje over straat kan zonder nagekeken te worden en vraagt zich af wat ze van de toekomst wil. Uitendelijk valt alles op zijn plaats. Nitori verzamelt een groep vrienden om haar heen die haar accepteren en gaat steeds meer experimenteren met het leven als vrouw. Ondertussen begint de puberteit steeds ongemakkelijker te worden. Het einde van de manga voelt wat gehaast aan maar knoopt veel subplots toch netjes af. Takatsuki lijkt de genderdysfore gevoelens tijdens de puberteit ontgroeid te zijn maar blijft een goede vriend. In een kort teder moment uit tegen haar familie die allang van het crossdressen afwist, maar zich lang geen raad wist met haar wens om een vrouw te zijn. Of Nitori daardwerkelijk in transitie gaat of het bij crossdressen houdt laat de manga open, maar geeft op de laatste panels wel een voorzichtige hint.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Wat lees je nu?

Bericht door diederique »

Don DeLillo's Onderwereld. Een taaiboek, ik probeer er al 14 dagen door heen te komen; ben pas op blz 440 van de 850. Een fraai epos over 50 jaar Amerikaanse cultuur, opgehangen aan de zwerftocht van een ooit winnende honkbal ( beslissende homerun). Boeiend, maar zoals gezegd een stug boek. Maar misschien struikel ik ook wel (ik val telkens na een kwartier in slaap) omdat het zo'n ongelofelijk mannenboek is; ik heb in ieder geval niets met honkbal.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Freetouch »

t-nederland forum... :lol:
“good enough”
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Silvia »

thegirlinme schreef:t-nederland forum... :lol:

:lol: ik wilde dat ook schrijven !
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding