Nieuwe chat! Zie dit topic.

Treinen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Treinen

Bericht door Arike »

In normaal Nederlands: de meest recente serie dubbeldekkers geschikt maken de hogere bovenleidingsspanning van de hsl (waar ze al op voorbereid zijn)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Treinen

Bericht door Freetouch »

ah helder....

maar is de trein zelf ook geschikt voor hogere snelheden???
“good enough”
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Treinen

Bericht door Emma »

Ik ben bang dat die de baan uit schommelt ;)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Treinen

Bericht door Arike »

Doet virm tussen woerden en alphen ook niet... en dat traject is/was echt slecht

Anyway Vmax van Virm is toch 160 en doen de traxxen nu ook op de hsl
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Treinen

Bericht door Raisa »

Arike schreef:Anyway Vmax van Virm is toch 160 en doen de traxxen nu ook op de hsl
Dat is nu het leuke: de laatste serie (VIRM IV) is destijds ontworpen om 200 te kunnen.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Treinen

Bericht door Jeste »

160 km/u, 200 km/u.... Uiteindelijk kan ik toch weer ergens op een station bijna een half uur wachten, omdat de aansluitende trein net niet is gehaald. Het is verschrikkelijk om met de trein te reizen, met al het openbaar vervoer overigens. Maar helaas moet het soms, want ik woon jammer genoeg niet ergens midden in de stad waarvandaan alles te voet te bereiken is, maar in een suf slaapdorp, waar niets , maar dan ook helemaal niets is. Nou ja, buiten wat winkels dan, maar dan heb je het wel gehad.
Als ze het geld voor de nutteloze investeringen aan het spoor nou eens zouden gebruiken om goedkope woningen te bouwen in de stad, dan zou dat een stuk zinvoller zijn.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Treinen

Bericht door Veronica »

Ik vind het juist leuk om met de trein te reizen, alleen tot april dit jaar was het leuker omdat toen tussen Haarlem en Alkmaar die oude dubbeldekkers reden met van die groene stoelen, en bij die had je altijd 2 of 3 van die plekjes naast de deur waar je vaak rustig alleen kon zitten op lekker brede 2 zitplaatsen, nu hebben ze dat vervangen door die kleine rotdingen en hebben ze een loungebank dat wel lekker zit maar daar komen juist steeds van die studenten, dag rust en privacy...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: Treinen

Bericht door Claire »

Trein ik vind wel lekker relaxed, rustig boek lezen, spelletje op mobiel doen scheel wel dat ik buiten de spits reis.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Treinen

Bericht door Arike »

Raisa schreef:
Arike schreef:Anyway Vmax van Virm is toch 160 en doen de traxxen nu ook op de hsl
Dat is nu het leuke: de laatste serie (VIRM IV) is destijds ontworpen om 200 te kunnen.
oh wist niet dat de tractiemotoren volledig afgeveerd zijn in de VIRM IV... weer wat geleerd!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Treinen

Bericht door LauraB »

Veronica schreef:Ik vind het juist leuk om met de trein te reizen, alleen tot april dit jaar was het leuker omdat toen tussen Haarlem en Alkmaar die oude dubbeldekkers reden met van die groene stoelen, en bij die had je altijd 2 of 3 van die plekjes naast de deur waar je vaak rustig alleen kon zitten op lekker brede 2 zitplaatsen, nu hebben ze dat vervangen door die kleine rotdingen en hebben ze een loungebank dat wel lekker zit maar daar komen juist steeds van die studenten, dag rust en privacy...
Om welke tijd zat jij in de trein Veronica? Misschien was jij ook wel een van die veel te drukke jongeren, of was jij het(of er bij) een keer die van mij de opmerking maakte dat ik voor een man veel te lang haar had. :wship: