Ik heb echt heel lang uitgekeken naar het moment waarop ik mijn ouders zou vertellen dat ik transgender ben.
In mijn hoofd speelde ik het wel miljoenen keren af, ze zouden schreeuwen, met deuren slaan,ik zou niet meer welkom zijn.
De meest wilde scenario's kwamen voorbij, ik had dan ook geen moment rekening gehouden met het feit dat ze het ook goed zouden kunnen opvatten.
En dat is precies wat er gebeurde, ik ging wandelen met mijn moeder en bracht casual een transgerelateerd topic ter sprake en gooide er op het moment dat ik er de ballen voor had uit; dat ik ook transgender was, het al een tijdje wist maar bang was om het te vertellen omdat ik hun niet wilde teleurstellen.
We hadden geen Oprah moment, maar ze reageerde verrassend mild en ook al denkt ze nu nog dat ik niet transgender ben maar eerder een 'inbetweener' was het terugkerende thema in ons gesprek dat het erom gaat dat IK gelukkig ben. En ook al zal ze het moeilijk vinden, ik wel haar kind ben en ze van mij houd.
Toen ik later naar huis ging was ik euforisch, ik had het verteld en de wereld was niet vergaan. Misschien zou het dan toch allemaal goed komen.
Maar sinds die avond voel ik mij nog slechter dan eerst, op de een of andere manier kan ik gewoon niet geloven dat dit het is.
Heb mij zo blindgestaard op een slechte afloop dat ik nu alleen maar op de metaforische klap wacht. Ik voel mij op de een of andere manier schuldig dat ik mijn moeder haar kind heb afgepakt en dat alle hopen en dromen die zij voor mij had nu niet meer opgaan. Het is depressing want dit is in principe wat ik wilde, dat de mensen van wie ik het meeste hou mij accepteren voor wie ik ben. Waarom kan ik er dan niet van genieten?
Sorry voor de rant mensen, moest het alleen even van mijn borst af hebben.