Treinen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Treinen

Bericht door Freetouch »

alles is te koop hoor...
“good enough”
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Treinen

Bericht door Meisje1991 »

Jaja, maar zo-een voor in een bus/trein nieuw uit de fabriek zijn voor mij veeeeeeel te duur :oops: Tenzij ik er een voor m'n verjaardag krijg... :hug: :lol:
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Treinen

Bericht door TheGirl »

In bandige termijnen betalen
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Treinen

Bericht door Freetouch »

heb je weer een doel om voor te sparen toch?
“good enough”
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Treinen

Bericht door Jeste »

Veronica schreef:Ik vind het juist leuk om met de trein te reizen, alleen tot april dit jaar was het leuker omdat toen tussen Haarlem en Alkmaar die oude dubbeldekkers reden met van die groene stoelen, en bij die had je altijd 2 of 3 van die plekjes naast de deur waar je vaak rustig alleen kon zitten op lekker brede 2 zitplaatsen, nu hebben ze dat vervangen door die kleine rotdingen en hebben ze een loungebank dat wel lekker zit maar daar komen juist steeds van die studenten, dag rust en privacy...
In die nieuwe dubbeldekkers heb je wel heel veel stoelen die achter elkaar staan in plaats van tegenover elkaar, dus altijd beenruimte en zo'n handig uitklaptafeltje voor je.
Vandaag was ik overigens toch weer met de trein geweest. Ik wil toch wel eens weg, want altijd in dezelfde omgeving zijn is nogal saai. Het ging wonderbaarlijk genoeg redelijk goed. Het was dan ook niet zo ver weg, naar Rotterdam. Alleen die drukte in de avondspits op het laatste stukje.... Voor een keertje kan het nog wel, maar ik begrijp niet dat die mensen dat voor wel vaak 5 dagen in de week volhouden. Dat er niet spontaan een staking losbreekt om langere treinen te eisen of meer woningen in de stad, zodat je gewoonweg niet meer met de trein hoeft.
kw1989 schreef:Er is een tijd geweest waarin ik voor mijn plezier een dagkaart kocht en het hele Land doorreisde per trein en bus :D Op zich was het eigenlijk best wel relaxt. Ik kon van het uitzicht genieten, in slaap vallen, kijken naar mooie meiden of eten terwijl ik ergens kwam :P Jammer genoeg begonnen de vele vertragingen en soms de nogal vervelende mede-passagiers steeds meer te irriteren => niet meer leuk.
Doe ik soms ook, als ze ergens in de aanbieding zijn, maar het is sinds deze zomer wel héél erg met de vertragingen. Met de passagiers valt het wel mee als je niet in het weekeinde reist. Maandag en dinsdag zijn de beste dagen. Vreemd genoeg ging het op tijd rijden dan ook beter, maar dat is inmiddels niet meer zo.
Wel jammer dat het reizen zo vervelend is geworden. Het is leuk om af en toe eens naar een mooie, danwel interessante plaats of gebied te gaan. Met zo'n dagkaart uit de aanbieding kan dat ook nog eens betaalbaar. Voor België en (delen van) Duitsland zijn er dan ook nog eens goedkope dagkaarten, dus zo kon ik voordelig eens hier en daar een kijkje nemen.
Maar als het dan zo slecht gaat met het reizen, dan is voor mij de lol er vanaf. :(
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Treinen

Bericht door Meisje1991 »

Jeste schreef:maar ik begrijp niet dat die mensen dat voor wel vaak 5 dagen in de week volhouden. Dat er niet spontaan een staking losbreekt om langere treinen te eisen of meer woningen in de stad, zodat je gewoonweg niet meer met de trein hoeft.
Soms is er geen keuze :( Toen ik 2-3 jaar geleden nog in Maasland op school zat, moest ik wel reizen in de spits om op school te komen. Een rijbewijs en auto had ik toen nog niet en kon ik ook niet betalen (maar ik droomde er al wel van).

In de vrije tijd reisde ik enkel op zaterdagen of tijdens de schoolvakanties, dan is het relatief gezien wat rustiger. Meestal kwam ik dan wel pas tegen middernacht thuis, dus de terugreis was vaak wel best relaxt, vaak gehad dat ik de hele bus of treincoupé voor mezelf had :D En hoe later, hoe minder kans op vertraging, leek het wel.

Ik zou trouwens juist absoluut niet te dichtbij school/werk willen wonen. Ik vind het heel snel saai om telkens in dezelfde omgeving te blijven :cry: Als het OV goed is of als het met de auto kan, dan vind ik een reistijd van 1 a 1,5 uur wel mooi. Dan hoef ik niet direct te beginnen in de telkens-weer-dezelfde omgeving :)

Ik wil vrachtwagenchauffeuse worden als beroep, dan mag ik de hele dag rijden en is de omgeving wat afwisselender. Hopelijk ben ik dan al oud tegen de tijd dat dat ook gaat vervelen :D


Wat ik trouwens nog wel een keer wil, is met de trein door de Zwitserse Alpen gaan :) Lijkt me best cool om een keer gedaan te hebben, het uitzicht zal wel best spectaculair zijn vanaf zo'n trein 8-)
Met de auto was het i.i.g. super leuk. Het vlakke Nederlandse auto-rij-landschap is opeens zo "saai" na die paar dagen Zwitserland :cry:
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Treinen

Bericht door Arike »

Voor het traject Chur-Arosa deze zomer nog getwijfeld tussen trein en auto ... uiteindelijk toch auto gekozen en was blij met die keuze (meeste andere weggebruikers weken bergafwaarts ook keurig uit om ons er langs te laten bergafwaarts, ging dus lekker vlot :-P )
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Treinen

Bericht door Meisje1991 »

Chur-Arosa wilde ik op de laatste dag doen, met de auto. Maar helaas ging het niet door omdat de weg t.h.v. Langwies afgesloten was voor een motorsport-evenement :-( De weg ging dan eens in het uur open volgens mij. Aangezien ik op die bewuste dag dezelfde avond/nacht nog terug in NL moest zijn, was ik direct omgekeerd en teruggegaan naar Chur :|

Dat was toen hier afgesloten, op een bewuste 30 augustus:
[plaatje verwijderd]
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Treinen

Bericht door Arike »

Ik herken het traject!

Jammer van dat evenement, want is best mooie weg.
En vanaf Arosa door naar de Weisshorn Gipfel voor een schitterend uitzicht...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Meisje1991
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mar 2013, 07:16
Gender: Trans MtF

Re: Treinen

Bericht door Meisje1991 »

Ik ga misschien volgend jaar er nog een keer heen :-)

In Arosa hebben ze trouwens volgens mij blauwe stadsbussen met bloemmetjes :-P Er stond eentje langs de weg bij het oponthoud in Langwies, die had ik nog op de foto gezet voordat ik terugging.