Treinen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Treinen

Bericht door Jeste »

kw1989 schreef:En hoe later, hoe minder kans op vertraging, leek het wel.
Dat is dus niet meer zo. Het lijkt nu wel of er juist meer vertragingen zijn op de late avond.
Ongeveer een jaar geleden ben ik er mee begonnen om regelmatig naar het transgendercafé in Nijmegen te gaan. Bijna elke keer ging het wel mis met oncomfortabele overstappen en extra lange wachttijden op tochtige stations tot gevolg. Ik ga er dan ook niet meer naartoe :( ondanks dat het erg leuk is daar. Bedankt NS :( .
Afgelopen zomer was ik nog een aantal keren laat naar huis gegaan vanuit de andere kant van het land of het buitenland. Bijna elke keer lange vertragingen.
Kort geleden had ik het er toch weer op gewaagd en was ik eens gaan kijken in het noordwesten van Duitsland aan de kust (zelfs nog naar een eiland gevaren). Daar was ik namelijk nog nooit geweest. 's Avonds dacht ik heel snel via Groningen naar huis te kunnen. Ik dacht dat dat toch wel goed zou gaan over dat nieuwe snelle spoor door de Flevopolder. Bij wijze van uitzondering had ik zelfs wat alcoholische versnaperingen gekocht in de Duitse supermarkt. Daar kon ik helaas niet ontspannen van genieten, want zelfs op een rustige maandagavond lukte het weer eens niet om treinen volgens de dienstregeling te laten rijden.
Ik probeer nu maar zoveel mogelijk op werkdagen tussen ongeveer 10 uur en 15 uur te reizen, want dan gaat het nog wel. Ik kom dan helaas niet zo ver. Ik kan maar beter kluizenaar worden.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.