TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Pas ik nou in een hokje of niet?
marlies
Gast

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door marlies »

Ik denk niet dat het 'vanuit' travestie komt. Ik denk dat dat travestie voor velen gewoon een middel is dat helpt om het echte probleem (transseksualiteit/transgenderisme) te onderdrukken/ontkennen en in toom te houden.
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door jocyn »

Ik denk dat dat nooit echt kan lukken. Als je een vrouw bent in je hoofd dan kun je volgens mij nooit leven als een man.
Naomi0000
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 apr 2012, 23:28
Gender: Trans MtF

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door Naomi0000 »

marlies schreef:Ik denk niet dat het 'vanuit' travestie komt. Ik denk dat dat travestie voor velen gewoon een middel is dat helpt om het echte probleem (transseksualiteit/transgenderisme) te onderdrukken/ontkennen en in toom te houden.
Mwa, er zijn volgens mij ook 'gewoon' de hobbyisten, zeg maar :)
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door jocyn »

Ja, maar over die had ik het niet. Ik bedoel, als je echt een vrouw bent in je hoofd dan is eventjes omkleden geen oplossing.
marlies
Gast

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door marlies »

Naomi schreef:
marlies schreef:Ik denk niet dat het 'vanuit' travestie komt. Ik denk dat dat travestie voor velen gewoon een middel is dat helpt om het echte probleem (transseksualiteit/transgenderisme) te onderdrukken/ontkennen en in toom te houden.
Mwa, er zijn volgens mij ook 'gewoon' de hobbyisten, zeg maar :)
Ja, maar ik doel op de travestieten die later alsnog uit komen als transseksueel. Die waren dat altijd al maar probeerden daar op die manier mee om te gaan, is wat ik bedoelde.
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door Raisa »

jocyn schreef:Ja, maar over die had ik het niet. Ik bedoel, als je echt een vrouw bent in je hoofd dan is eventjes omkleden geen oplossing.
Het zou je verbazen hoelang mensen in weerbarstige ontkenning kunnen leven die al dan niet is aangepraat. Ieder mens is anders dus ieder mens gaat anders met een probleem om. Er zijn mensen die hun gevoelens van de daken schreeuwen wat de consequenties ook mogen zijn, en er zijn mensen die dit juist niet doen vanwege die consequenties en verder proberen te leven zoals ze altijd al hebben gedaan.
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door jocyn »

Het moet erg zijn om er zolang over te doen lijkt mij. Maar uiteindelijk worden de laatbloeiers ook gelukkig en dat is mooi!
Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door Xandra »

In1963 heb ik voor het eerst geuit bij de schoolarts dat ik liever een meisje wilde zijn. In die tijd was dat geen optie. Later zag ik als enige mogelijkheid om op een voor mij acceptabele wijze om te gaan met de GID uiting als travestiet (1974). In 1986 eerste HRT via partner (ook arts). VUmc bestond nog vrijwel niet. Voel me niet schuldig over mijn travestietenverleden. In huidige tijd was ik waarschijnlijk direct verwezen, op 6 jarige leeftijd naar VU. De hoeveelheid leed overkomen door het niet verwezen zijn is met geen pen te beschrijven. Voel me beetje gekwets als ik nu weggezet word als een niet echte trans, wat dan ook is.
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door jocyn »

Ik heb mijn eerste gesprek gehad met Professor Gooren toen ik 17 was maar werd weggestuurd met de mededeling dat ze minderjarigen niet helpen. Ik ben ook nog een keer in UMC geweest bij Peggy Cohen. Enkele jaren later kon het wel.
marlies
Gast

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door marlies »

Ik heb op m'n 18e op het punt gestaan om naar de huisarts te gaan om een recept voor hormonen te vragen (ik had geen weet van genderteams, de informatie die ik op internet had gevonden was vrij VS-centrisch toen). Uiteindelijk pas op m'n 25e alsnog gedaan (inmiddels in de grote stad wonend). In de tussentijd heb ik travestie wel als uitlaatklep gebruikt, maar me nooit echt als dusdanig geidentificeerd.
Plaats reactie