9-11

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: 9-11

Bericht door TheGirl »

Ik was stagaires met de opdrachten aan het helpen totdat de manager opeens kwam er is niks over van New York.
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: 9-11

Bericht door Arike »

Ik woonde toen in een studentenflat en een huisgenote (die pabo deed) vroeg met haar meest serieuze gezicht: "Wat is het Pentagon?".... :fpalm:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: 9-11

Bericht door Veronica »

Arike schreef:Ik woonde toen in een studentenflat en een huisgenote (die pabo deed) vroeg met haar meest serieuze gezicht: "Wat is het Pentagon?".... :fpalm:
Valt mee, 2 jaar terug kwam ik achter dat de afkorting voor World Trade Center juist WTC is. :oops:
Laatst gewijzigd door Veronica op 14 sep 2013, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: 9-11

Bericht door FAtham »

Ik sta er ieder jaar even bij stil, goede vriendin van mij is gelukkig niet overleden maar nog steeds last van haar longen. Ze zat een straat verderop en sindsdien is het ziekenhuis in en uit. Er word vaak gedacht aan de doden maar er zijn ook enorm veel chronisch zieken bijgekomen na die dag.

Blijft heftig voor me, zeker omdat het toch allemaal dichterbij is. Ik weet nog wel hoe ik paniek iedereen te pakken probeerde te krijgen. Familie en vrienden. Niemand overleden en daar ben ik nog steeds zeer dankbaar voor.
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: 9-11

Bericht door TheGirl »

Veronica schreef:
Arike schreef:Ik woonde toen in een studentenflat en een huisgenote (die pabo deed) vroeg met haar meest serieuze gezicht: "Wat is het Pentagon?".... :fpalm:
Valt mee, 2 jaar terug kwam ik achter dat de afkorting voor World Trade Centre juist WTC is. :oops:
Normaal maak ik me er niet druk om, echter door 9-11 en wat er gebeurde wel, het WTC was in the USA, dus is het World Trade Center en niet World Trade Centre (het lag niet in UK), uit respect voor de omgekomen Amerikanen en nabestaanden bij uitgerkend dat woord de USA spelling in ere houden.
The British that say there spelling is proper English are very disrepsectful if it cosniders the name or word WTC=World Trade Center, on every other word American and British can whine about which spelling is the correct one.
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: 9-11

Bericht door Veronica »

TheGirl schreef:
Veronica schreef:
Arike schreef:Ik woonde toen in een studentenflat en een huisgenote (die pabo deed) vroeg met haar meest serieuze gezicht: "Wat is het Pentagon?".... :fpalm:
Valt mee, 2 jaar terug kwam ik achter dat de afkorting voor World Trade Centre juist WTC is. :oops:
Normaal maak ik me er niet druk om, echter door 9-11 en wat er gebeurde wel, het WTC was in the USA, dus is het World Trade Center en niet World Trade Centre (het lag niet in UK), uit respect voor de omgekomen Amerikanen en nabestaanden bij uitgerkend dat woord de USA spelling in ere houden.
The British that say there spelling is proper English are very disrepsectful if it cosniders the name or word WTC=World Trade Center, on every other word American and British can whine about which spelling is the correct one.
:fpalm: foutje bedankt, ik heb juist brits engels op school en dan is het centre.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: 9-11

Bericht door TheGirl »

:fpalm: foutje bedankt, ik heb juist brits engels op school en dan is het centre
Namen van mensen, dieren of dingen, veranderen normaal niet als in een andere taal hetzelfde woord gebruikt wordt (hoewel officieel het beide Engels is).

Britten zouden dit dus ook moeten doen en scholen buiten UK ook vooral omtrent WTC, mbt de ik eerder poste.
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: 9-11

Bericht door Jake »

Had nooit gedacht dat er op een nederlands forum zoveel mensen (in)direct te maken hebben gehad met 9/11.

Ikzelf was toen 10 jaar en zat nog op de basisschool. Urenlang geshockeerd naar de tv zitten kijken, ik kon het gewoon niet geloven. Ik had als kind altijd de droom om naar de VS te gaan, en het WTC (*omzeilt spellingsdiscussie* :P ) stond hoog op m'n lijstje. Ik vond het vooral erg jammer dat ik daar niet meer naartoe kon. Ik stond niet zo stil bij het aantal doden, omdat ik dacht dat iedereen wel genoeg tijd had gehad om de gebouwen te verlaten...
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: 9-11

Bericht door TheGirl »

Jake schreef:Had nooit gedacht dat er op een nederlands forum zoveel mensen (in)direct te maken hebben gehad met 9/11.

Ikzelf was toen 10 jaar en zat nog op de basisschool. Urenlang geshockeerd naar de tv zitten kijken, ik kon het gewoon niet geloven. Ik had als kind altijd de droom om naar de VS te gaan, en het WTC (*omzeilt spellingsdiscussie* :P ) stond hoog op m'n lijstje. Ik vond het vooral erg jammer dat ik daar niet meer naartoe kon. Ik stond niet zo stil bij het aantal doden, omdat ik dacht dat iedereen wel genoeg tijd had gehad om de gebouwen te verlaten...
Je bent/was niet de enige Nederlander dat die droom had ooit naar het WTC te gaan. Velen met je en ook kids.
Het hoe en waarom het WTC is discuseren we niet over, naar mijn mening hoort dat hier niet thuis.(Het is dan off-topic, tegen forum rules en hoort niet op een forum als dit )
Laiq
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57
Gender: Man

Re: 9-11

Bericht door Laiq »

Ik was nog jong (11? 12?) maar mentaal ietjes jonger en kon gewoon niet begrijpen.
Na mate ik ouder werd, werd alles ook duidelijker, en vond ik het ook afgrijselijk.
Veel tranen toen ik me het realizeerde. Alleen mensen komen en gaan.
10,000 kinderen en babies zijn pas geleden overleden; en americanen feesten erop.
Ik heb niet meer zoveel behoefte aan het leven in de verleden.
Plaats reactie