Nieuwe chat! Zie dit topic.

TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door Hedwich »

Ik heb me jarenlang als man geidentificeerd omdat dat toch gewoon een feit was. Wel als vrouwelijke man of als jongen van buiten meisje van binnen. Had gehoopt er zo mee te kunnen leven. Travestie deed ik wel eens als (extravagante) "act". Ik vond dat ik het maar niet al te serieus moest nemen bij mezelf; ik zou er toch niets mee opschieten. :cry:
marlies
Gast

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door marlies »

Nou ja, ik had op een gegeven moment mezelf er wel een beetje van overtuigd dat dat het was. Maar blij voelde ik me er niet bij.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door Judiana »

ik heb nooit travestie gevoelens gehad, en vind het dan ook naar als iemand een oordeel klaar heeft dat hij/ zij travestiet is
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door Eva »

De gevoelens die veel van ons kennen (of gekend hebben) staan vrijwel altijd in relatie tot je omgeving. Als 12-jarige thuis of als 50-jarige met een liefhebbend gezin; makkelijk is het nooit. Voor mij staat vast dat niet iedereen zich er vanaf dag 1 bewust van is, laat staan dat je zonder aarzeling op weg gaat naar die SRS.
Dominees, artsen, pastoors, moeders, vaders, beste vrienden, noem het maar op, zullen je in veel gevallen vertellen dat het wel over gaat als je eenmaal getrouwd bent. De rest van dat verhaal kennen we.
Ik ken relaties die vrijwel onveranderd in stand bleven tijdens en na de transitie. Ik ken relaties waar een compromis is gesloten. De vrijdagavonden en zo en "als ik het maar niet hoef te zien".
Om heel eerlijk te zijn heb ik eigenlijk best veel respect voor hen die zich met een deeltijd-leven weten te handhaven. Ik weet werkelijk niet hoe lang ik dat vol zou houden. Hoe lang ik dat zou overleven zelfs.
Zelf heb ik makkelijk kletsen, hoewel het decennia heeft geduurd voordat mijn vrouw en ik begrepen hoe de vork aan de steel stak. Onze relatie is er eigenlijk zelfs beter op geworden.
Concluderend: de pret-travestiet acht ik niet minder dan mezelf. Soms zijn ze zelfs sterker dan ik. Ik ken er overigens die me werkelijk dierbaar zijn.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door Judiana »

deeltijd vrouw voelen of zijn is idd intens, en bij tijden zeer intensief en geestelijk slopend, vooral ( ik spreek even voor mezelf) als je er niet uit bent hoe en wat...
ik betrap me er op dat ik momenteel te weinig fut of zin heb om te zijn zoals ik me voel,
afstand doen van mijn kleding gaat me te ver al ben ik wel steeds nog zoekend naar iets wat of heel duur is of niet te krijgen.

ik heb diep respect voor allen hier die hun droom kunnen volgen, dit zit er voor mij om diverse redenen niet in, maar ik merk wel dat ik steeds vaker wel eens aan een vrouwenlichaam denk en er over droom... ik heb niks met sex, dus zou ik zonder lid kunnen wat mij betreft, al is het alleen al om super mooie lingerie te dragen

voor mij een soort zelfvertrouwen verhogend idee, een mooie slip dragen kan maar dan mis ik weer een mooie bh denk ik, die slip moet er ook nog komen
ik begin wel steeds meer angst te ontwikkelen op ontdekking van mijn gevoel en ik kan niet vrij zijn... en ik besef dat ik achter de feiten aanloop of te snel wil
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door hX2eDVx3 »

Ik heb het topic verder niet zo gelezen..

In mijn omgeving ken ik best wel veel jongens die gewoon voor de lol zich als meisje verkleden. Ik weet niet waarom ik er zoveel tegenkom.. waarschijnlijk is het omdat ik zelf heel open ben over dat ik 'weleens meisjeskleren draag' maar niet vertel dat ik trans ben of wat dan ook. Die jongens zijn gewoon echt jongens. Ze vinden het hardstikke leuk om zich af en toe te verkleden maar voor de rest hoeven ze echt niet als vrouw te leven. Ik ben ook wel eens echte fetishisten tegengekomen, maar die zijn best wel in de minderheid.

Nou bij mij zit dat wel anders weet ik al een hele tijd :p maar voor mij was travestie of eigenlijk crossplay wel een manier om mezelf te ontdekken en te experimenteren met mijn gender. Dus wat dat betreft ben ik wel 'begonnen' als travestiet, en ben ik voor veel mensen om mij heen nog een crossdresser.

Ik wil ermee zeggen dat alle categorieën, hobby-travo's, fetishisten en in-de-kast-transgenders gewoon bestaan.. de hokjes zullen ook best overlappen, daar moet je ook verder niet over oordelen. Ik beoordeel mensen liever op hoe lief en leuk ze zijn, en toevallig ken ik een paar crossdressende jongens die superlief zijn :P
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door Aster »

Ik ken 2 post ops die jaren en decades lang als (full time) TV hebben geleefd en heeeeeel erg langzaam zijn 'doorgegroeid' naar TG aan de hormonen naar pre op naar post op TS.

En misschien niet zo heel erg verwonderlijk dat ze inmiddels twee 100% volkomen stabiele post ops zijn.

Zowel emotioneel als maatschappelijk als sociaal.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: TG, TS, TV aparte hokjes of overlappend?

Bericht door Judiana »

ik merk dat het "zweven" tussen 2 soorten gevoelens/ genders wel onbalans geeft....maar dat me dit steeds beter af gaat