De andere mensen begrijpen ons niet

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

De andere mensen begrijpen ons niet

Bericht door La-Clau »

Helaas iets wat ik nogal veel hoor..........dat andere mensen ons niet begrijpen. Maar inmiddels hebben we een flink pakket aan afkorting en apart taalgebruik. Voor de TS onderling volkomen duidelijk..........maar voor de buitenwereld............???
Ik heb getracht me te verplaatsen in de wereld van de gewone mens........en de eerste associatie die ik had bij de diverse termen die onder transen gebruikelijk zijn........Lees en lach mee.
Claudia

GID: Gemeentelijke inlichtingendiensten: Dit kunnen zowel de controleurs zijn van de hondenbelasting, als degenen die kijken of jij geen schutting op gemeentegrond hebt staan.

SRS: De sportuitvoering van diezelfde bak waarvan je werkgever je de CDI versie heeft aangepraat. Nog de stationcar ook, altijd makkelijks als er wat opgehaald moet worden

FFS: De knop waarmee je beeld- en geluidsdragers versneld kunt doorspoelen

Testo: Een heel bekende DJ

Andro: Een tropisch of subtropisch eiland. Het is niet helemaal bekend of het nu in de Middellandse zee ligt, of bij de Bahama's hoort.

HRT: Een vervoersmaatschappij in een grote stad of een extra snelle treinverbinding

MTF en FTM: Niet 1, maar zelfs 2 noodlijdende muziekzenders, alleen te ontvangen via de kabel. De een zou zelfs de doorstart kunnen zijn van de ander.

DSM IV en DSM V: 2 onderdelen van een groot Nederlands chemisch concern

Moontjes: De lokale Koreaanse familie, of hun kinderen. Soms wordt deze term ook gebruikt om leden van een bepaalde sekte aan te duiden.

Transitie: Het je van A naar B verplaatsen, met name als dit plaatsvindt via een P+R of Transitorium

BVG: Ook al zo'n louche overheidsdienst. In ieder geval eentje waarbij je het liefst niet op de lijst "te volgen personen" staat.

GAB: Een nieuwe partydrug. Het gerucht gaat dat deze minder verslavend of gevaarlijk is dan de bekende varianten, maar de werking op lange termijn is nog niet bekend.

RLE: Een voormalige energiemaatschppij in de Betuwe, Rijn en Lek Energie. Inmiddels opgekocht door een groot buitenlands concern.

TV: Naturlijk de afkorting van televisie. Kijken we elke avond en misschien heeft RTL wel een show met travestieten!

TG: Frans Treinstel, in tegenstelling tot de TGV (Train Grande Vitesse) mist deze de hoge snelheid. Maar het is wel een grote trein

TS: Afkorting van een Engels programma wat over auto's zou horen te gaan: Top Speed

GD: Ja, daar komen we niet voor uit hoor.......dat is de afkorting voor een vloek
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: De andere mensen begrijpen ons niet

Bericht door Jessy »

Leuk gevonden allemaal! :D
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: De andere mensen begrijpen ons niet

Bericht door Judiana »

LOL
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De andere mensen begrijpen ons niet

Bericht door Eva »

Blij dat je er de humor van weet te vinden, Claudia :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: De andere mensen begrijpen ons niet

Bericht door hX2eDVx3 »

Hahaha heel leuk gevonden :D

Bij elektrotechniek willen ze een transformator nog weleens een travo noemen, en werktuigbouwkundigen noemen een transmissie nog weleens een nou ja dat zal ik hier maar niet typen.

En bij mijn studie hebben ze het in colleges over State Machines nog weleens over "transition probabilities". Ik denk dan steeds dat mijn eigen Transition Probability op het moment toch best hoog is :P.
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: De andere mensen begrijpen ons niet

Bericht door Arike »

Gave post, Claudia :P
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Amber-B
Berichten: 346
Lid geworden op: 30 mar 2012, 21:02
Gender: Trans MtF

Re: De andere mensen begrijpen ons niet

Bericht door Amber-B »

Je moest eens weten hoeveel transen ik op vrachtwagens zie.... intertrans. foodtrans, MNtrans...
Some girls have a penis...some boys don't.
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: De andere mensen begrijpen ons niet

Bericht door La-Clau »

Ik heb zelfs al eens een trans-mission gezien :D
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De andere mensen begrijpen ons niet

Bericht door Eva »

Amber schreef:Je moest eens weten hoeveel transen ik op vrachtwagens zie.... intertrans. foodtrans, MNtrans...
Je gaat off-topic, Amber. Ik nu ook overigens, maar dit kan ik niet voorbij laten gaan. Eerder deze week gespot op de A28, rijdend in de richting Zeist:
Afbeelding
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: De andere mensen begrijpen ons niet

Bericht door Judiana »

gehehehe leuk :D
Plaats reactie