Wat ik een goede band vind Smashing Pumpkins,terwijl iedereen weg liep met Nirvana en Pearl Jam (vind ik ook goed hoor) waren mijn broer en ik helemaal gek van deze band.
wat luister je nu
-
Venka
-
Venka
Re: wat luister je nu
Deze band en dan met name dit lied hebben mij helemaal gevormd in de 90s,nog onbezonnen op school,van geen kwaad bewust moest ik noodgedwongen het leger in,beroeps want dienstplicht was al afgeschaft om de kost te verdienen en ik had (en heb nog) deze attitude en dat heeft mij geen wind eieren gebracht
En dan hebben we nog deze
Ik heb het leger geproefd en er is niks dommers dan een hondje zijn van een meerdere en helaas is het in het dagelijks leven niet anders.
En dan hebben we nog deze
Ik heb het leger geproefd en er is niks dommers dan een hondje zijn van een meerdere en helaas is het in het dagelijks leven niet anders.
-
Venka
Hier heb ik echt goede herinneringen aan met uitgaan in het alternatieve circuit met allemaal mensen die zich durfde te zijn en zich niks aan trokken van de geldende trends.
-
Venka
Manic street preachers mijn meest favo bandje uit de 90s en zero,s ik ben nog nooit iemand in NL tegen gekomen die dezelfde mening is toe gedaan.Dit is hun meest bekende nummer die nog regelmatig op de NL radio word gedraaid.
Maar de manics hebben zoveel mooie en goede muziek geschreven en er is zo weinig aandacht in NL voor hen terwijl ze over de grens wereld beroemd zijn.Wat ik zo leuk vind aan de manics is dat zij vooral zich zelf zijn en in geen enkel hokje passen.De bas gitarist loopt gewoon in vrouwen kleding rond en treed ook zo op omdat hij dat fijn vind.Zo was ook de wijlen gitarist die helaas spoorloos is verdwenen en nooit is terug gevonden.
De manics zijn zo veelzijdig en ik heb nooit begrepen waarom in NL zo worden onder gewaardeerd
Naast motorcycle emptiness kennen velen wel if you tolerate this.......maar van het zelfde album komt ook deze en is van zon schoonheid
En 1 uit de begin dagen
Maar de manics hebben zoveel mooie en goede muziek geschreven en er is zo weinig aandacht in NL voor hen terwijl ze over de grens wereld beroemd zijn.Wat ik zo leuk vind aan de manics is dat zij vooral zich zelf zijn en in geen enkel hokje passen.De bas gitarist loopt gewoon in vrouwen kleding rond en treed ook zo op omdat hij dat fijn vind.Zo was ook de wijlen gitarist die helaas spoorloos is verdwenen en nooit is terug gevonden.
De manics zijn zo veelzijdig en ik heb nooit begrepen waarom in NL zo worden onder gewaardeerd
Naast motorcycle emptiness kennen velen wel if you tolerate this.......maar van het zelfde album komt ook deze en is van zon schoonheid
En 1 uit de begin dagen
-
Venus
Aafke, check mijn post hier in 'wat luister je nu' op 4 september. Pagina 66 om het je gemakkelijker te maken. Het ging mij niet alleen om de tekst van dat liedje, maar ook dat ik Manic Street Preachers een goede band vind. En eigenlijk ook al die andere bands die je net gepost hebt. Goede smaak heb je!Aafke schreef:Manic street preachers mijn meest favo bandje uit de 90s en zero,s ik ben nog nooit iemand in NL tegen gekomen die dezelfde mening is toe gedaan.
-
Venka
Sorry Venus,ik had jouw post gemist.Born a girl vind ik een minder nummer van de manics hoor.Ik zelf heb begin 90s Genration terrorists/Gold against the soul helemaal grijs gedraaid.De 3e album Holy bible vind ik een veel mindere plaat maar daarna werd Richie James Edwards vermist en is nooit terug gevonden en kwam everything must go uit en wederom weer een wereld plaat met geweldige nummer.this is my truth......... vind ik ook een middelmatige album met wel een paar geweldige nummers er op zoals If you tolerate..../The everlasting/Tsunami maar eindigt een beetje slap.Lifeblood ken ik persoonlijk niet maar Send away the tigers wederom een pracht album ala The manics.Journal for..... album ken ik ook niet omdat die niet te downloaden is (ik koop geen CD,s meer) maar postcards from a young man,weer een heel goed album van the manics.De laatste plaat Rewind the film ken ik nog niet omdat die nog niet zo lang uit is.Van de 12 studio albums vind ik Gold against the soul,everything must go en Send away the tigers de beste albums.Ik vind wel,hun debuut generation.... is ook een goede plaat alleen met een heel ander geluid en Condemded to rock n roll is een wereld nummer van Generation.... en die plaats ik hier onder samen met favo nummers van Gold against the soul.Venus schreef:Aafke, check mijn post hier in 'wat luister je nu' op 4 september. Pagina 66 om het je gemakkelijker te maken. Het ging mij niet alleen om de tekst van dat liedje, maar ook dat ik Manic Street Preachers een goede band vind. En eigenlijk ook al die andere bands die je net gepost hebt. Goede smaak heb je!Aafke schreef:Manic street preachers mijn meest favo bandje uit de 90s en zero,s ik ben nog nooit iemand in NL tegen gekomen die dezelfde mening is toe gedaan.
En een nummer uit 2011 waar Richie james Edward veel in beeld komt,dat vind ik het leukste aan de Manics dat sinds de vermissing van Richie dat hij nooit is vervangen en nog steeds een stempel drukt op de band The Manic Street Preachers en voor het gevoel nog steeds deel uit maakt van deze Welsh band.
-
Venka
Muziek is mijn alles,altijd al zo geweest.Ik ben alleen nog niet mijn gelijke tegen gekomen die ook zo gek is.Op mijn externe harddisk heb ik 450 G aan mp3tjes en dat zijner heel veel.Soms hoeft een nummer/cd niet in de hitlijsten te komen om gewaardeerd te worden.The Cult is zon bandje die geen grote hits heeft gescoord in NL maar She sells sanctuary kent bijna iedereen
Ik heb The Cult nog gezien in het voor programma van ik dacht Guns N Roses in 93 in het Goffert in Nijmegen.Helaas kent het gros van de Nederlanders alleen She sells...terwijl The Cult zoveel mooie nummers hebben geschreven.
Ik heb The Cult nog gezien in het voor programma van ik dacht Guns N Roses in 93 in het Goffert in Nijmegen.Helaas kent het gros van de Nederlanders alleen She sells...terwijl The Cult zoveel mooie nummers hebben geschreven.
-
Venka
Ik vind dat de Nederlander best arm is qua muziek kennis en liefde hoor.De Nederlander luistert vaak alleen wat 538/Q-music en co hen voorschotelt.3fm is hier een uitzondering op en door dat de Nederlander zelf niet op zoek gaat naar goede muziek hebben bandjes die ik eerder heb genoemd weinig bekendheid hier.Neem The Sisters of mercy,wereld beroemd buiten NL maar hier.........dus bij deze breng ik u the sisters of mercy onder uw aandacht.
-
Venka
Zo gaat dat ook met rap muziek in Nederland,ben je niet mainstream genoeg dan ook geen air play op de radio.Ben je geen neger of je heet geen eminem dan heb je geen kans als rap muzikant om hier een voet aan de grond te krijgen.Dus bij deze rap muziek die niet aan de stereo type voldoet maar zeker niet onder doet voor de bekende rap muziek.
Ben je wel een neger maar je wilt niet opscheppen en niet een hele plaat vol vloeken dan krijg je in Nederland ook geen kans om jouw muziek kwijt te kunnen aan de mainstream Nederlander.
De Nederlandse rap band Osdorp Posse had ook in hun cd boekje staan dat zenders als 538 bewust bepaalde muziek geen kans gaf op air play omdat de muziek niet in hun profiel past.
Ben je wel een neger maar je wilt niet opscheppen en niet een hele plaat vol vloeken dan krijg je in Nederland ook geen kans om jouw muziek kwijt te kunnen aan de mainstream Nederlander.
De Nederlandse rap band Osdorp Posse had ook in hun cd boekje staan dat zenders als 538 bewust bepaalde muziek geen kans gaf op air play omdat de muziek niet in hun profiel past.
-
Venus
Dé gothic-band!Aafke schreef:Neem The Sisters of mercy,wereld beroemd buiten NL maar hier.........dus bij deze breng ik u the sisters of mercy onder uw aandacht.