Nieuwe chat! Zie dit topic.

Post operatie fase

Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door LauraB »

In ieder geval licht verteerbare spullen voor de eerste paar dagen.

Je gevoel dat je nu hebt kan ik me goed voorstellen. Ik wil zo graag mijn SRS maar tegelijk zie ik er heel erg tegen op. Wat je zegt vooral de periode er vlak na. Voor de OP zelf zit ik ook best een beetje in. Waarschijnlijk ook omdat ik als kind tijdens een OP uit de narcose kwam.
Laura
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 apr 2012, 13:35
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door Laura »

kmmy schreef:Nog 5 weken voor de operatie. Ik ben er nu laatste dagen steeds meer mee bezig in mijn hoofd. Die 5 weken mogen wel snel voorbij zijn van me.

Ik twijfel niet over of ik het wil ofzo. Maar de operatie zelf vind ik nou niet echt het prettigst. En vooral direct daarna natuurlijk. Want met de operatie zelf ben ik toch onder narcose. (hoop ik dat ze niet vergeten voordat ze beginnen :o )

Weet iemand wat je bij het UZG in het ziekenhuis na de operatie te vreten krijgt? Mijn eetstoornis is ook een beetje zenuwachtig. Ik weet dat het niet veel is. Maar ik las ook ergens dat ze nutri-drinks geven. Kweet niet of dat bij het UZG was.
Nog 5 weken! heel spannend. Ikzelf moet nog 10 weken wachten.
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Post operatie fase

Bericht door leonie »

kmmy schreef:Nog 5 weken voor de operatie. Ik ben er nu laatste dagen steeds meer mee bezig in mijn hoofd. Die 5 weken mogen wel snel voorbij zijn van me.

Ik twijfel niet over of ik het wil ofzo. Maar de operatie zelf vind ik nou niet echt het prettigst. En vooral direct daarna natuurlijk. Want met de operatie zelf ben ik toch onder narcose. (hoop ik dat ze niet vergeten voordat ze beginnen :o )

Weet iemand wat je bij het UZG in het ziekenhuis na de operatie te vreten krijgt? Mijn eetstoornis is ook een beetje zenuwachtig. Ik weet dat het niet veel is. Maar ik las ook ergens dat ze nutri-drinks geven. Kweet niet of dat bij het UZG was.
" vreten " = ???? eten zeker , wel ik zal je ontmoedigen , je gaat zondag middag tegen 14 uur binnen , van dan af gedaan met eten , maandag operatie , tegen de avond wakker worden , dan kan je 5 dagen plat op je rug blijven liggen , van onder volledig ingepakt , zonder te draaien ,niet uit bed , steeds op je rug , 24 /24 = 5 dagen lang pffffffffffffffffffffffff ik kan je verzekeren dat is geen lachertje
gedurende deze periode ( die 5 dagen dus ) krijg je maar erg weinig te eten , omdat je van onder volledig ingepakt bent , en je niet te snel uw darmen terug op gang zouden komen , anders moeten ze dat enorm verband er vroegtijdig afhalen , dus - s'morgens - s'middags en s'avonds steeds hetzelfde = 2 kleine beschuitjes met een potje jellei ( dus gene confituur ) dan een bouillonkopje ( voor mij water waar even wat vlees heeft in gehangen ), en een potje yougourt , dat is het dan , 3 keer per dag , 5 dagen lang ,
de 5de dag komt professor Monstrey je verlossen van je verband van onder , moet je zien dat je kan plassen , en van dan af krijg je meer te eten .
Als er geen verwikkelingen zijn , gaan je drainages er uit , en na 8 dagen kan je uit het ziekenhuis weg , 2 weken later terug op kontrole komen
wat bij mij was , de derde dag na men operatie , begon ik in men darmen , die langzaam terug op gang kwamen vreselijke pijnlijke krampen , ik zag groen van de pijn ; dat heeft zo 3 dagen geduurd .
hetgeen bij me ook erg pijnlijk was , waren men borsten , ik had borstaugmentatie gedaan , per borst 260 cc siliconen inplantaten , en verschrikkelijk pijnlijk .

ik wens je veel succes toe met je operatie
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: Post operatie fase

Bericht door Freetouch »

leonie schreef: hetgeen bij me ook erg pijnlijk was , waren men borsten , ik had borstaugmentatie gedaan , per borst 260 cc siliconen inplantaten , en verschrikkelijk pijnlijk .
maar aan je avatar te zien, is het het resultaat het wel 100x waard gemaakt....
“good enough”
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Post operatie fase

Bericht door leonie »

thegirlinme schreef:
leonie schreef: hetgeen bij me ook erg pijnlijk was , waren men borsten , ik had borstaugmentatie gedaan , per borst 260 cc siliconen inplantaten , en verschrikkelijk pijnlijk .
maar aan je avatar te zien, is het het resultaat het wel 100x waard gemaakt....
ja dat wel , ik heb erg afgezien , vooral de linkerborst , wel eigenaardig , de rechter borst deed minder pijn , hoe dat komt weet ik ook niet , maar nu zijn ze erg mooi , vind ik .
Ik he altijd graag mooie volle borsten willen hebben , ik had , toen ze me opereerde al een ruime A-cup , en dan die inplantaten er boven op , ik voel me er erg goed bij .

De borst prothesen komen van de firma Allergan - MLP260
Serienrs 17261347 en 18187172

als ik nu buiten kom ben ik graag erg gedecolteerd , en ja , die blikken he , zalig gewoon .

Onderschat echter een srs niet hoor , 104 dagen na men operatie , voel ik me nog steeds redelijk zwak , ziek , en moet toch nog erg oppassen .
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
kmmy
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 mei 2012, 00:19
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door kmmy »

Op welke manier voel je je ziek?
Laura
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 apr 2012, 13:35
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door Laura »

kmmy schreef:Op welke manier voel je je ziek?
Het herstel hangt ook af van de leeftijd. Je bent jong dus zal het niet zo lang duren zoals bij een oudere persoon. Ieder herstel is individueel en zou me niet al te veel fixeren op anderen.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Post operatie fase

Bericht door Eva »

Laura schreef:Het herstel hangt ook af van de leeftijd. Je bent jong dus zal het niet zo lang duren zoals bij een oudere persoon. Ieder herstel is individueel en zou me niet al te veel fixeren op anderen.
Helemaal waar. Laat het een troost zijn voor veel jonge mensen die een (al dan niet voorlopige) keuze moeten maken.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
kmmy
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 mei 2012, 00:19
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door kmmy »

Nog 2 weken. Ik kan niet wachten:p Maar jah. Maar wel :p
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Post operatie fase

Bericht door Anon20180501 »

lekkerrr puhh... :)

Geweldig toch Kim, en als we je niet meer zien voor die tijd alvast veel succes en sterkte bij de nasleep van de srs.

Liefs Daniéla