Nieuwe chat! Zie dit topic.

Michael Jackson en gender

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
jocyn
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:35
Gender: Vrouw

Michael Jackson en gender

Bericht door jocyn »

In de tijd dat Michael Jackson z'n grootste hits had danste ik als kind op zijn muziek en ging helemaal uit m'n dak. Ik heb echt lang gedacht dat Michael een gender indentiteits stoornis had. Sommige dingen waren aan hem extreem masculine maar heel vaak ook zeer feminine. Kijk maar eens naar de clip (1987) van The Way You Make Me Feel

.

In eerste instantie hoort hij duidelijk niet tot de groep mannen waardoor hij wordt uitgedaagt ze zeggen 'You don’t know about women'. Maar dan gaat hij zingen en dansen en het meisje (ik was dat meisje toen in mijn gedachte) valt voor hem. Met de jaren wordt zijn uiterlijk steeds vrouwelijker maar zijn gedrag juist niet. Zou hij het ultieme gevecht in z'n hoofd gevoerd hebben wat vele van ons ook hebben? Of is het onzin wat ik denk...
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Michael Jackson en gender

Bericht door Hedwich »

Grappig. De groep (manlijke) vrienden waar ik jarenlang in vertoefd heb, bestond stuk voor stuk uit individuen die en stoer en masculien waren, maar waarvan iedereen wist dat ze eigenlijk een lief & schattig & klein & zorgzaam & knuffelig & overgevoelig etc. hartje hadden (en laat ze dit niet horen...!)
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Michael Jackson en gender

Bericht door Judiana »

ik ben dan mannelijk maar heb geen mannelijk karakter, houd niet van ruzie enz...

en "lief & schattig & klein & zorgzaam & knuffelig & overgevoelig etc. hartje " dat kan een ander beter uitmaken
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Michael Jackson en gender

Bericht door Eva »

Jackson is geen voorbeeld. Of misschien juist wel. Hij beschikte over een andere geest. Een vrije geest. Vrij zeldzaam.
Ik was niet echt een fan, maar heb wel respect voor zijn benadering van het leven.
Overigens Jocyn: nee, dat is geen onzin.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Michael Jackson en gender

Bericht door Eva »

Het leven als experiment. Zou dat kloppen?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Michael Jackson en gender

Bericht door hX2eDVx3 »

Ik heb er weleens aan gedacht.. de manier waarop hij zichzelf dmv plastische chirurgie steeds meer op een soort van blanke vrouw liet lijken... Ik hoor vaak dat hij zo weinig mogelijk op zijn vader wou lijken omdat hij een nogal traumatische jeugd heeft gehad. Ik ben hoe dan ook absoluut niet jaloers op zijn leven...
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Michael Jackson en gender

Bericht door Arike »

Marissa schreef:Ik heb er weleens aan gedacht.. de manier waarop hij zichzelf dmv plastische chirurgie steeds meer op een soort van blanke vrouw liet lijken...
Zag er (achteraf) eigenlijk inderdaad best uit als een heftige transitie... :(
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Michael Jackson en gender

Bericht door Judiana »

hij had een nog lelijkere neus dan ik :D
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Michael Jackson en gender

Bericht door hX2eDVx3 »

Judith schreef:hij had een nog lelijkere neus dan ik :D
Ik denk al een tijdje aan een nose-job door mijn verschrikkelijke jodenneus, moest toen wel stiekem een beetje aan michael jackson denken :P
Laura
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 apr 2012, 13:35
Gender: Vrouw

Re: Michael Jackson en gender

Bericht door Laura »

Ik heb toch problemen met Wacko Jacko. Een pedofiel is en zal nooit een voorbeeld voor me zijn.