Actrice

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Actrice

Bericht door Venka »

thegirlinme schreef:
Aafke schreef:Vraagje......waarom zou je überhaupt op iemand willen lijken,word je daar gelukkiger van?
Ja daar word je gelukkiger van..
Buiten de looks gaat het ook om de persoonlijkheid, zo is Kim kardashian een mooie vrouw, maar ik zou nooit op haar willen lijken. Ook paris Hilton is een enorm mooie vrouw, maar ook zij in nu niet echt de persoon waarmee je geassocieerd wil worden...
Maar Angela Jolie... die dus wel!

Waarom ga je naar een concert? word je daar gelukkiger van?
Of waarom koop je design meubelen en ziet ieder interieur er hetzelfde uit? word je daar gelukkiger van?

Of waarom kies je een kapsel uit een boekje bij de kapper?
Je moet idealen hebben om naar toe te werken, heb je die behaald dan zet je nieuwe doelstellingen!
Zo ook met jezelf. Als je zegt, ach ik kan nooit zo knap, goed en veel bereikt hebben zoals die voorbeeld persoon, dan zit je in die negatieve spiraal of sta je stil, heb je echter dat doel van je idool voor ogen, dan heb je iets om naartoe te werken, en dat maakt je gelukkiger!
Sorry dat ik het zeg Melany maar ik vind het geestelijke armoede als je op iemand wil lijken.Ik word niet gelukkig van design meubelen of hetzelfde interieur wat in een willekeurige huiskamer staat.Weet je mensen zijn niet origineel meer ze willen allemaal hetzelfde of ze willen allemaal de mooiste vrouw ter wereld zijn.Ik vind mensen leuk die zich zelf willen en durven zijn en niet iets of iemand anders na doet.

Angela Jolie (ik heb even gegoogled) is een mooie vrouw maar vergeet niet zij word ook gemaakt door een styliste,visagiste,fotograaf etc. Als wij allemaal zon team achter ons zouden hebben dan kan het lelijkste eendje de mooiste zwaan worden.

Idealen hebben is goed,die heb ik ook.Doelen waar je naar toe werkt die bedoeld zijn om te halen en zeker als je midden in een transitie zit zijn ze belangrijk maar om te willen zijn als! nee dat gaat mij te ver.Of je nu een man,vrouw of een transgender bent je moet je eigen identiteit ontwikkelen.Als ik die verhalen hier zo lees is het net of ik op een willekeurige tiener site ben waar jonge meiden hun idolen verheerlijken en willen zijn als zij zijn of dat ze hopeloos verliefd zijn op een Justin Bieper of zo.Elk mens is uniek en elk mens mag er zijn zoals zij zijn zonder dat er 1000den wannabe Angela,s rond lopen.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Actrice

Bericht door LauraB »

Ik zou het niet weten, ook zeggen de namen van actrices en acteurs me vrijwel nooit iets.

Ik wil ook gewoon op mezelf lijken, het meisje dat ik toen ik 4/5 in mijn dromen zag. Een slank meisje met heel lang donker haar in wit / blauwe jurk. Ik ben later een meisje tegen gekomen die er zo uit ziet. De naamloze princess in het spel Prince Of Persia uit 1989, niet haar afbeelding op de doos, maar in het spel.

Bewust of onbewust,m zie ik er nu ook wel zo uit (moet alleen nog ergens die jurk vinden ;) ). Een tijdje geleden schrok is wel een beetje; ik lijk nu op mijn 36ste zo ongeveer als twee druppels water op mijn moeder toen ze in de 20 was. Aan mijn moeder is wel meer dan eens gevraagd of ze uit west Azië of noord Afrika komt.

Ik lijk ook best op een meisje Çağrı dat ik een jaar geleden leerde kennen. De eerste keer dat ik haar zag, presenteerde ik me nog als man. Ik zag haar al op de gang lopen, even later stonden we samen in de lift. Ik kon geen woord uitbrengen en wist niet waar ik moest kijken. Niet omdat ik voor haar viel, maar omdat ik op een meter afstand stond, van het meisje uit mijn droom; mezelf, mijn tweeling zusje. Wat was dat confronterend, alsof ik in een spiegel keek die je ware zelf laat zien in plaats van het masker dat je draagt. Ik kon toen n9og niet weten, dat ik een jaar later er uit zou zien als mezelf, nog dat ik haar nog heel veel zou zien en veel lol met haar zou trappen.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Actrice

Bericht door Eva »

Als zodanig lijkt het me niet heel gek als je iemand als voorbeeld ziet. Als ik aan actrices denk zie ik vooral mensenbeelden waar ik me juist in de verste verte niet mee zou willen vereenzelvigen. Toch spiegel ik me ook wel eens. Zo zijn er actrices die op leeftijd zijn gekomen, wier gelaat flink gerimpeld is en die toch hun trots weten te behouden en uit te stralen. Ook dat zijn momentopnamen, dat weet ik, maar als ze dan nog steeds de camera durven te trotseren; uit te dagen zelfs, dan hoop ik dat ik die lef te zijner tijd ook zal weten op te brengen.
Mijn voorbeeld in dat opzicht? Ze is Française en heeft ook wat zwarte kantjes, maar ze blijft op en top vrouw en strijdbaar. De naam is minder van belang.

Overigens meldt Elisabeth zich nu ook in het debat. Zij neemt een voorbeeld aan Adèle Bloemendaal en Jenny Arean.
Smaak heeft ze wel, vind ik.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Actrice

Bericht door TanteJuut »

Ik zou graag qua uiterlijk willen lijken op Scarlet Johansson, maar mocht dat te duur zijn qua FFS/Extreme Make-over dan doe ik het ook voor Charlize Theron ;) Qua innerlijk ben ik redelijk tevreden, alhoewel dat wel wat lastiger is om te veranderen in de goede richting. Vind het maar lastig allemaal. Gebrek aan zelfacceptatie kan de trigger zijn van de geslachtsverandering (anders had je wel je geboortegeslacht behouden), om na de transitie vervolgens te horen dat je nu maar tevreden moet leren zijn met jezelf. Aanmatigend calvinisme in mijn ogen. Of mag je je ideaalbeeld najagen en je laten inspireren door "anderen"? Ik vind het leuk om te fantaseren over mijn "maximale uiterlijk" en vind dat verbeelding gezonder is dan hardvochtig tevreden leren zijn met een uiterlijk wat je niet ziet zitten.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Joyce
Berichten: 357
Lid geworden op: 31 mar 2012, 13:55
Gender: Vrouw
Locatie: Wezep

Re: Actrice

Bericht door Joyce »

EvaVanA schreef: Overigens meldt Elisabeth zich nu ook in het debat. Zij neemt een voorbeeld aan Adèle Bloemendaal en Jenny Arean.
Smaak heeft ze wel, vind ik.
Qua uiterlijk lijkt mij dat geen probleem, dat is te realiseren, maar omvang...... goed dat Elisabeth smaak heeft want dat wordt zeven dagen in de week uit eten, daar kan je niet meer zelf tegen koken. :D :o :lol:
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Actrice

Bericht door Miazara »

Ik heb geen rolmodel, ben al blij dat ik als mezelf kan lezen zoals ik wil zijn (alweer bijna 11 maanden)

En daarnaast denken aardig wat mensen dat ik uit iraq of iets dergelijks kom.. so not true >.> als ik iemand lijk dan iemand van bollywood? dubai ofzo?
Code Sorceress
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Actrice

Bericht door Venka »

Miazara schreef: En daarnaast denken aardig wat mensen dat ik uit iraq of iets dergelijks kom.. so not true >.> als ik iemand lijk dan iemand van bollywood? dubai ofzo?
Hoezo draag jij een burka dan :D
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Actrice

Bericht door Miazara »

Aafke schreef:
Miazara schreef: En daarnaast denken aardig wat mensen dat ik uit iraq of iets dergelijks kom.. so not true >.> als ik iemand lijk dan iemand van bollywood? dubai ofzo?
Hoezo draag jij een burka dan :D
Nee maar iets met mijn haarkleur ofzo denk ik.. ik heb geen idee eerlijk gezegd.. had in de zomer al genoeg last van arabische mannen...
Code Sorceress
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Actrice

Bericht door LauraB »

Vrouwen uit west Azië / noord Afrika, hebben vaak (als het langer is) heel donder bruin haar met een bepaalde golf er in waardoor het ook snel wat pluizig kan lijken.Als je er dan niet, door je vormen er uitziet als een Turk of Marokkaan, word het al snel Irak / Iran.
Gebruikersavatar
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Actrice

Bericht door Miazara »

Was niet echt van plan om een foto van mezelf te plaatsen hier.. sorry, misschien dat ik dat later doe.
Code Sorceress