Nieuwe chat! Zie dit topic.

Logopedie. Ze worden er gek van hier...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Logopedie. Ze worden er gek van hier...

Bericht door TheGirl »

@Eva
Leerjaren basisonderwijs Nederland
Groep 0(niet op alle scholen)
Groep 1, voor 1986, kleutrklas 1 op kleuterschool
Groep 2, voor 1986, kleuterklas 2
Groep 3, voor 1986, 1e klas lagere school
Groep 4, voor 1986, 2e klas lagere school.
T/m 8, 8 was voor 1986 6e klas
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Logopedie. Ze worden er gek van hier...

Bericht door TheGirl »

Veronica schreef:
thegirlinme schreef:Het gekke is als ik in de US ben en engels spreek het mij erg goed afgaat, maar in nederland gaat het me een stuk moeilijker af.... :?:
Geldt niet alleen voor jouw, als ik Engels praat kan ik hoger praten, in het Pools weliswaar minder maar ook (ja ik gebruik regelmatig alle 3 talen).

In het Nederlands wil het maar niet lukken, ja in de ochtend maar na de eerste bakkie koffie of na ontbijt is het klaar.
Miley Cyrus heeft ook geen hoge stem wanner ze spreekt.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Logopedie. Ze worden er gek van hier...

Bericht door LauraB »

Groep 4 van de basisschool is volgens mij de tweede klas van de lagere school. Lekker ingewikkeld.

Volgens mij is het niet zo vreemd dat 'we' meer moeite met het Nederlands hebben. Ik heb jaren lang, met vrienden tussen mijn 15de en 20ste, en daarna
professioneel tussen mijn 23ste en 28ste vrijwel exclusief Engels gepraat. In het Engels, intoneren, zowel mannen als vrouwen veel meer dan in het Nederlands en word er veel meer met klantpatronen en toonhoogte gewerkt. Het Nederlands is een, bijna binnensmondse monotone taal. Engelsel intoneren en variëren volgens mij het meeste, daarna Canadezen en Australiërs. In de Scandinavische landen waar Engels de tweede taal is word ook behoorlijk met toonhoogte gewerkt, maar op een hele andere manier en word er juist weer minder of ook anders geïntoneerd, waardoor het wat apart klinkt.

Logopedie is inderdaad iet makkelijk. Ik merk het ook, ik moet echter er juist aan werken om meer de laagte in te durven zakken. En mijn a's willen, als ik moe ben, nog wel eens helemaal wegvallen.