Wat vrouwen goed kunnen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Wat vrouwen goed kunnen

Bericht door Venka »

Miazara schreef:transgender is meer een koepel naam waaronder ook travestiet onder valt. Je had beter transsexueel kunnen zeggen denk ik ;
Nou dat vind ik niet, ik vind trans-seksueel een vies woord. Ik identificeer mij als vrouw en vrouw zijn heeft niks met seks of met mijn geaardheid te maken. Maar het woord trans-seksueel impliceert wel dat het wat met seks te maken heeft. Het woord transgender - paraplu term of niet - heeft dat niet. Ik zeg indien nodig dat ik transgender ben maar in 99% van de gevallen stel ik mij voor als Aafke een vrouw dus. Ik stel mij niet voor als Aafke de transseksueel.
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Wat vrouwen goed kunnen

Bericht door Miazara »

Aafke schreef:
Miazara schreef:transgender is meer een koepel naam waaronder ook travestiet onder valt. Je had beter transsexueel kunnen zeggen denk ik ;
Nou dat vind ik niet, ik vind trans-seksueel een vies woord. Ik identificeer mij als vrouw en vrouw zijn heeft niks met seks of met mijn geaardheid te maken. Maar het woord trans-seksueel impliceert wel dat het wat met seks te maken heeft. Het woord transgender - paraplu term of niet - heeft dat niet. Ik zeg indien nodig dat ik transgender ben maar in 99% van de gevallen stel ik mij voor als Aafke een vrouw dus. Ik stel mij niet voor als Aafke de transseksueel.
Natuurlijk stel ik me ook gewoon voor als Sarah als een vrouw en zeg ik niet zomaar dat ik transsexueel. En ik zeg als het moet geen van beide transsexueel of transgender maar dat ik als vrouw wil leven en dat ik me ook zo voel. On second thought, nu ik er aan denk is het op die manier zeggen toch beter dan beiden. Ah well. Maar ik denk dat als hij transgender gaat opzoeken dat hij dan nog niet echt veel wijzer is geworden.
Maar goed ik ben als nog wel benieuw hoe dit gaat aflopen :).
Code Sorceress
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Wat vrouwen goed kunnen

Bericht door Venka »

Ik begrijp helemaal niet waarom je überhaupt gaat vertellen dat je ooit in het andere geslacht bent geboren. Zit je in je coming out periode dan kan ik mij er wat bij voorstellen maar als je echt midden in je transitie zit nou ik vertel niemand iets meer tenzij het nodig is omdat ik mij moet identificeren. Ik had vanmorgen ook een gesprek met 2 mannen die ik helemaal niet ken en ik ga dat gesprek gewoon aan als vrouw. Wellicht heb ik wat makkelijker praten want ik vind mij stem - meestal - vrouwelijk genoeg.
Miazara
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 jul 2013, 19:26
Gender: Trans MtF

Re: Wat vrouwen goed kunnen

Bericht door Miazara »

Ik denk dat je me verkeerd begreep. Ik had over veronica's situatie. En zoals ik zei;
Natuurlijk stel ik me ook gewoon voor als Sarah als een vrouw en zeg ik niet zomaar dat ik transsexueel.
En daarnaast had ik het over als het _moet_, inderdaad waar ik me moet identificeren en ze vragen gaan stellen. Maar anders doe ik het inderdaad ook niet.

En mijn punt was gewoon dat die man die veronica sprak er nu nog steeds weinig van begrijpt denk ik.
Code Sorceress
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Wat vrouwen goed kunnen

Bericht door Venka »

Ik begreep jouw wel hoor maar er zijn te veel mensen die maar blijven uitleggen en uitleggen. Zo kreeg ik vorige week een briefje va iemand - hand geschreven - die helemaal op de hoogte is van mij en wat staat er boven aan de brief beste meneer/mevrouw ik miste alleen nog *doorhalen wat niet van toepassing. Met zulke mensen ben ik snel klaar en ik heb ook niet gereageerd op deze mevrouw.
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Wat vrouwen goed kunnen

Bericht door Raisa »

Aafke schreef:Ik begreep jouw wel hoor maar er zijn te veel mensen die maar blijven uitleggen en uitleggen.
Ik snap je goed maar sommige mensen hebben gewoon een beetje uitleg nodig voor ze het begrijpen. Ik ben best bereid om daar aan mee te werken.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Wat vrouwen goed kunnen

Bericht door Venka »

Ik ook wel maar de uitleg moet wel van hun kant komen voor dat ik over ga tot uitleggen van mijn beweeg redenen tot een transitie. Er zijn te veel mensen die uit zijn op sensatie of wilde verhalen over "transseksueel" die zij kennen en daar pas ik voor.
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat vrouwen goed kunnen

Bericht door diederique »

Toch is het apart dat uitleggen, na het "vaste" rijtje kinderen, vrienden, buren en kennissen en de beperkte groep zoals huisarts, tandarts en zo heb ik/we "het" in de afgelopen maanden nooit aan iemand uitgelegd en heeft niemand er om gevraagd. Zelfs bedrijven en verzekeringen vragen niets maar registreren het eigenlijk onmiddellijk als een fout aan hun kant als ik ze bel en zeg dat ik foutief "meneer" wordt genoemd in plaats van "mevrouw", met het verzoek dit te wijzigen.

Tot tijdens een cursus een van de aanwezige vrouwen (er doen geen mannen mee!) tegen me zegt "acht man..." toen begon ik me even af te vragen of ik toch door mijn "vrouwmasker" heen iets uit te leggen had.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Wat vrouwen goed kunnen

Bericht door Veronica »

Leuk, 1 woord = ineens discussie ;)

Nou fijn, ik had de bedrag letterlijk bij elkaar geschrapt, en dan wil die man ineens 2 maanden huur, fijn is dat.

En dat terwijl ik ook al geld van mijn ouders heb moeten lenen en dat terwijl hun zelf ook krap zitten en schulden hebben.

Nou leuk, moet doorzoeken fijn is dat met nog maar 1,5 week de tijd.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
dissie
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 sep 2012, 18:33
Gender: Trans MtF

Re: Wat vrouwen goed kunnen

Bericht door dissie »

Heel veel succes met zoeken. Misschien is anti-kraak nog iets?
Maar bedenk wel dat de meeste verhuurders een borg vragen, dus dat is denk ik wel iets om rekening mee te houden.
Plaats reactie