Wachtlijst VUMC
-
LauraB
Re: Wachtlijst VUMC
Success en sterkte. Ik weet nu een beetje hoe het is, je moeder en levensverhaal. Ik heb haar vandaag, bij haar thuis alleen, een paar flink heftige dingen uit mijn levensverhaal vertelt. Mijn moeder is zich een behoorlijk aantal keer rot geschrokken. Maar uiteindelijk ben ik toch ook blij, het lucht op en heb meer begrip voor wie ik ben, of vooral was. Mijn moeder is vast en zeker nog aan het bekomen van sommige dingen.
-
Sabrina
Weet niet of je wilt dat je moeder dat te weten komt of niet, maar als het goed is nemen ze je moeder even alleen voor een gesprek. Bij mij was het zo dat bij dat gesprek mijn levensverhaal niet meer werd besproken, maar dat ik er daarna bij werd gehaald en het ging over wat de psychologe met mijn vader had besproken. Verder ging het over de relatie tussen mijn vader en mij (die in mijn geval dan niet goed is).Veronica schreef:Pfff, deze donderdag de 4de afspraak bij de VU (wow, gaat best snel al door de helft heen) dit keer met mijn moeder erbij.
Spannend, zeker omdat ik een beetje gênant ga voelen als bepaalde dingen uit het levensverhaal besproken worden waarvan niemand weet (op het VU na dan, het zijn bepaalde gebeurtenissen uit mijn levensverhaal).
-
diederique
Veronica,Veronica schreef:Pfff, deze donderdag de 4de afspraak bij de VU (wow, gaat best snel al door de helft heen) dit keer met mijn moeder erbij.
Spannend, zeker omdat ik een beetje gênant ga voelen als bepaalde dingen uit het levensverhaal besproken worden waarvan niemand weet (op het VU na dan, het zijn bepaalde gebeurtenissen uit mijn levensverhaal).
Maak je niet teveel zorgen. Het gesprek met je moeder zal meestal niet over het door jou ingeleverde levensverhaal gaan. De belangrijkste gesprekspunten (althans in mijn ervaring) de tijd die jullie samen hebben gehad en hoe zij daar vanuit GD invalshoek tegen aankijkt/ het beleeft; daarnaast zal bij haar nagegaan worden hoe zij aan kijkt tegen jou als "Veronica" in de toekomst.
Ik/wij hebben het gesprek een paar weken geleden gehad, het was gewoon een heel leuk en gezellig gesprek; niets geheimzinnigs, niets geen examen of zo iets, gewoon leuk. Mijn Lief werd in elk geval niet apart genomen (zou wat zijn na vijfendertig jaar lief en leed).
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Even wat anders, terug naar de kortere wachtlijsten: de PIG kan er ook wat van. Word net door Alwin gebeld, of ik in plaats van halverwege januari komende vrijdag al wil beginnen. Er was iemand uitgevallen. Maar dan 3 1/2 maand eerder ???
Ik heb wel ja gezegd natuurlijk
Ik heb wel ja gezegd natuurlijk
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Venka
Dat is fijn voor je Emma 
-
Fay
Wachtlijst srs vu inmiddels teruggebracht tot 2 maanden, vond ik ook verrassend, rekende op 12 maanden, ff omschakelen maar kan toch nog niet want moet nog 12 maanden laseren daaronder, als ik al bij vu terecht wil
Fay
Fay
-
Miazara
Je kan dat al tijdens de RLE aanvragen. Ik heb het al aangevraagd en krijg daarover deze nog de brief. Daarbeneden is 6 behandelingen, 6 weken ertussen, 9 maandan totaal, nadat je 3 maanden bezig bent kan je het al aanvragen. Wat dus inhoud dat je na je RLE al in aanmerking kan komen voor de operatie.
Code Sorceress
-
Fay
Klopt, ik kan in theorie in mei 2014 op de operatietafel, heb het ontharen het uit moeten stellen omdat ik het niet vergoed kreeg, in 2014 weer wel en das de reden dat de operatie ook uitgesteld gaat worden
Fay
Fay
-
Venka
Voor mij is vergoeding nu ook een probleem (PIG) en daar kan ik in 2015 (zit nu in RL) in aanmerking komen voor de SRS. Maar ik zet vooralsnog mijn kansen op het VU voor mijn SRS (minder gedoe) en ik mag toch hopen dat ik daar binnenkort ook groen licht krijg dan kan ik in principe daar ook in 2015 in aanmerking komen voor de SRS.Ik zelf wil niet eerder al kon het maar in mijn planning heb ik 2015 aangemerkt als het jaar van mijn SRS en het moet niet naar 2016 gaan want dat gaat mij te lang duren.Het scheelt dat je in de 3e maand al aan je ontharing kan beginnen bij het VU + de 2 maand wachttijd voor de SRS is een mooi vooruitzicht.Fay schreef:Klopt, ik kan in theorie in mei 2014 op de operatietafel, heb het ontharen het uit moeten stellen omdat ik het niet vergoed kreeg, in 2014 weer wel en das de reden dat de operatie ook uitgesteld gaat worden
Fay
-
Veronica
Fijn is datdiederique schreef:Veronica,Veronica schreef:Pfff, deze donderdag de 4de afspraak bij de VU (wow, gaat best snel al door de helft heen) dit keer met mijn moeder erbij.
Maak je niet teveel zorgen. Het gesprek met je moeder zal meestal niet over het door jou ingeleverde levensverhaal gaan. De belangrijkste gesprekspunten (althans in mijn ervaring) de tijd die jullie samen hebben gehad en hoe zij daar vanuit GD invalshoek tegen aankijkt/ het beleeft; daarnaast zal bij haar nagegaan worden hoe zij aan kijkt tegen jou als "Veronica" in de toekomst.
Ik/wij hebben het gesprek een paar weken geleden gehad, het was gewoon een heel leuk en gezellig gesprek; niets geheimzinnigs, niets geen examen of zo iets, gewoon leuk. Mijn Lief werd in elk geval niet apart genomen (zou wat zijn na vijfendertig jaar lief en leed).
Onze relatie wat betreft het trans zijn is oké, maar onze algemene moeder kind relatie ( dus los van het trans zijn) is slecht.
Plus het feit dat mijn moeder het daarover gaat praten, ik heb het al tig keer aan haar uitgelegd maar zijn vind dat die mensen bij het VU waar ik mee gesprekken heb psychologen zijn...
Ik zie het morgen wel.