Wachtlijst VUMC
-
Venka
Re: Wachtlijst VUMC
Aan de ene kant gaan de wachtlijsten naar beneden maar mijn diagnostiek begint op een nachtmerrie te lijken. Vanmiddag om 15:50 belt Jos mij op - ik was te laat met opnemen - en op de voicemail was ingesproken dat mijn afspraak van morgen niet door gaat of ik even terug wil bellen. Dus gelijk terug gebeld maar 3 wachtende voor mij en om 16:00 verbinding weg want na 4en kun je niet meer bellen. Ik ben nu 8 maanden onderweg en heb nu nog maar 3 gesprekken gehad. Dus morgen om 9 uur krijgen ze een hele boze Aafke aan de lijn die het helemaal heeft gehad met dat Amsterdamse kut ziekenhuis want dit is nu al de 4e afzegging.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Dat chagrijn lijkt me helemaal terecht.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Venka
Ik ben zo blij dat ik vorig jaar mijn gevoel heb gevolgd door naar het pig te gaan en als het zo doorgaat dan is mijn real life daar voorbij en moet het bij het VUmc nog beginnen. Het is niet meer leuk, ik heb geen gesprek gehad in mei, jun, september, oktober en als ik pech heb ook niet in november. Ik hoor luk gijs nog zeggen in april oh met jou zij we zo klaar. Acht maanden verder ben ik nog geen stap verder.
-
Fay
Ook meegemaakt ,organisatorisch is het vu ene ramp, frustratie alom en je doet er niks aan
Heb vorige week mijn ongenoegen flink geuit, sjah, het enige wat ik voor je kan doen is het doorgeven
schiet niks op
Begrijp er weinig van, hoe moeilijk is het om een relatief kleine afdeling organisatorisch mbt afspraken ed fatsoenlijk te laten
draaien
Doet overigens natuurlijk een mooie strakke witte balie niks aan af, lekker boeiend, regel je zaakjes nou eens
Fay
Heb vorige week mijn ongenoegen flink geuit, sjah, het enige wat ik voor je kan doen is het doorgeven
schiet niks op
Begrijp er weinig van, hoe moeilijk is het om een relatief kleine afdeling organisatorisch mbt afspraken ed fatsoenlijk te laten
draaien
Doet overigens natuurlijk een mooie strakke witte balie niks aan af, lekker boeiend, regel je zaakjes nou eens
Fay
-
LauraB
Dit meen je niet Aafke! Mijn mond valt open.
Als peuter was ik al bij het VU, en was al een grote fout en rommeltje. Nu ook nog steeds. Een vriendin werkt bij een ander ziekenhuis en heeft ook wel eens wat uitspraken gedaan.
Als peuter was ik al bij het VU, en was al een grote fout en rommeltje. Nu ook nog steeds. Een vriendin werkt bij een ander ziekenhuis en heeft ook wel eens wat uitspraken gedaan.
-
Venka
Ik meen hetvwel Laura en ik ben zo klaar met dat stomme ziekenhuis. Ik ben zelfs nog van maandag naar vrijdag gegaan en ook van psych gewisseld want volgens Jos was er op de vrijdag plek zat. Dus ik ben totally confused en as usual zal ik morgen alleen maar bozer worden want een fatsoenlijk antwoord blijft toch weer uit.
-
LauraB
Ik hoop dat mijn afspraak (en mijn teleurstelling in die organisatie weg is) aanstaande dinsdag gewoon doorgaat. Ze weten niet wat ze overkomt als ze mij zouden afzeggen, zoals dat met mijn mede PIGertje gaat.
-
Venka
Ik ben vorige maand ook al heel boos geworden op Jos hoor maar het haalt niks uit, ze doen toch maar wat ze willen. We horen het morgen vroeg wel en het zal wel weer afpoeieren worden.
-
Sabrina
Heel herkenbaar, mijn vader kwam de eerste keren ook steeds met een excuses om niet mee te gaan. Heb hem nog nooit eerder gevraagd vrij te nemen voor mij, maar hij had er dus nog geen eens een halve vrije dag voor over. Vervolgens nam hij wel twee vrije dagen voor de meest onnozele dingen. Uiteindelijk werd het voor zessen opstaan, zodat we het gesprek speciaal voor hem een uur voor de eerste afspraken konden doen -.-" Elke ouder verschilt natuurlijk, maar ik zou zeggen; probeer op een rustige manier aan te blijven dringen en proberen duidelijk te maken hoe belangrijk dit voor je is.Veronica schreef:Fijn, weer dezelfde liedje meegemaakt vandaag.
Net als vorige maand voelde mijn moeder zich vandaag ziek, dus ze kon niet mee naar het gesprek.
Kom ik net thuis, hey ze gaat boodschappen doen, ineens net als de vorige maand is ze wonderlijk genezen.
En het VUMC wil persce met haar spreken, anders krijg ik nog paar gesprekken erbij en dan ben ik in januari nog lang niet klaar...
Dus ik zei tegen mijn moeder dat 5 december ik ook een gesprek heb, "ja maar in de ochtend, niet in de middag" dus ik zeg dat verplaatsten alleen veel tijd gaat kosten en dat ze toch die ene keer ook eens iets voor mij doet, want ze werkt niet dus tijd heeft ze en ik kom ook niet zomaar ineens mee, net als de vorige 2 afspraken zeg ik het tegen haar RUIM een maand van te voren.
Ik heb het slechte voorgevoel dat ze op 5 december ook weer eens ziek is...
Apart van dat, Jos heeft mij pissig gemaakt want ze hadden op mijn voicemail ingesproken dat ze geen tolk voor mij kunnen regelen voor het gesprek (WTF?) en dat hun niet zeker waren of het goed ingesproken was omdat de voicemail in het pools was.
De gegevens en de nummer zijn van mij, en hij schijnt persoonlijk met mij te hebben gesproken gisteren door mijn nummer te bellen, en sprak hij met mij in gebrekkig Nederlands.
Yeah, slaat nergens op dus ik zeg punt 1, ik heb sinds 6 jaar geen voicemail, punt 2 niemand heeft mij gebeld, punt 3 ik heb geen tolk nodig zoals je hoort, en het zou raar zijn dat ze dat ineens vragen en punt 4, spreek ik nu gebrekkig Nederlands?
Hij is dus koppig en zegt "nou ik heb jouw gisteren toch echt gesproken lieve schat".
Niet dus, maar uiteindelijk kwam het goed.
Overigens ben ik pools, maar na 16 jaar dat ik hier woon verbaast het mij nog steeds hoe vaak mensen verbaasd zijn dat ik zo goed Nederlands spreek, nou duh 16 jaar lang woon ik hier, dus ik kwam hier toen ik 6 was, en dat terzijde ik denk dat ik weet wie ze wel zochten maar mij per ongeluk "zogenaamd" hebben gebeld.
Aafke, heb jij toevallig ook mevrouw Van der Putten als psycholoog? Die was een tijdje ziek toen ik eigenlijk mijn eerste "post-hormonen" afspraak met haar had. Blijft ongelooflijk dat je pas op de helft bent terwijl je al twee maanden geleden klaar had kunnen zijn?Aafke schreef:Aan de ene kant gaan de wachtlijsten naar beneden maar mijn diagnostiek begint op een nachtmerrie te lijken. Vanmiddag om 15:50 belt Jos mij op - ik was te laat met opnemen - en op de voicemail was ingesproken dat mijn afspraak van morgen niet door gaat of ik even terug wil bellen. Dus gelijk terug gebeld maar 3 wachtende voor mij en om 16:00 verbinding weg want na 4en kun je niet meer bellen. Ik ben nu 8 maanden onderweg en heb nu nog maar 3 gesprekken gehad. Dus morgen om 9 uur krijgen ze een hele boze Aafke aan de lijn die het helemaal heeft gehad met dat Amsterdamse kut ziekenhuis want dit is nu al de 4e afzegging.
Jos zou me destijds binnen een paar dagen bellen voor vervolgafspraken, maar dat is dus al weer meer dan twee maanden geleden. Momenteel voel ik mij heel erg vermoeid, waarmee ik naar de huisarts ben gegaan en heb bloed laten prikken. Morgen krijg ik de uitslag en ik neem aan dat ze die naar het VU door kunnen sturen? Ik zal dan gelijk bellen voor die afspraken. Het werd overigens wel eens tijd dat die poli ook eens te bereiken was op normale tijden voor mensen die werken en/of naar school gaan.
-
Venka
Nee van der putten heb ik alleen met de screening gehad vorig jaar juli. Ik heb drie gesprekken gehad met luk gijs en ben over gegaan naar mevrouw Bok maar die kan ook in eens niet meer.