Wachtlijst VUMC

Nathan90

Re: Wachtlijst VUMC

Bericht door Nathan90 »

Dat meen je niet.. Oo
LauraB

Bericht door LauraB »

Waarom verbaasd me dit nou niet? Buiten dat mijn afspraak dinsdag met Inge Bok, vandaag bevestigd is.
diederique

Bericht door diederique »

Wat een waanzin. Wat is hier aan de hand? Is de agenda soms overboekt. In dat geval zou ik zeggen nu even niet meer nieuwe patiënten oproepen om de wachtlijst in te korten maar Aafke eerst eens dat te bieden waar ze al maanden voor in de startblokken staat.

Natuurlijk moet iedere psych zijn beeld kunnen vormen maar als iemand de gesprekken overneemt bij een normale eerste lijns GGZ instelling worden ook de gesprekken, diagnose, begeleiding en dergelijke niet weer van vooraf gedaan. Een professional als een psych (en dat geldt ook voor artsen) kan zich ook op basis van het papieren voorwerk inlezen alvorens in een of meer gesprekken tot dat "eigen" oordeel te komen.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Fay

Bericht door Fay »

Ach ja ,je kan ook spontaan gebeld worden of je die middag even wil komen, dus er is hoop

Fay
Veronica

Bericht door Veronica »

Dus de VU kijkt naar wat de GGZ zegt, fijn is dat want mijn Pruts psycholoog bij de GGZ kwam tot een conclusie dat ik af en die agressief ben, was dat maar zo.

@Aafke, gewoon keihard achteraan gaan, desnoods met een advocaat dreigen wat meestal gaat werken, je bent allang met de RLE bezig en als het VU op zo'n belachelijke manier in de weg staat, daar heb ik gewoon geen woorden voor.
Afbeelding
LauraB

Bericht door LauraB »

Veronica schreef:@Aafke, gewoon keihard achteraan gaan, desnoods met een advocaat dreigen
Heeft de GGZ toch gelijk ;)
Veronica

Bericht door Veronica »

LauraB schreef:
Veronica schreef:@Aafke, gewoon keihard achteraan gaan, desnoods met een advocaat dreigen
Heeft de GGZ toch gelijk ;)
Ik laat niet met mezelf sollen maar ben nooit agressief, ik pak het diplomatisch aan. ;)
Afbeelding
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Vandaag dus gebeld om aan te geven dat ik nog vervolgafspraken moest maken met de psycholoog en endocrinoloog (wat me routine lijkt voor mensen die met HRT bezig zijn?). De vrouw aan de andere kant van de lijn "hallo met transgender" wist nergens van af. Ze zou mijn dossier ophalen en me 's middags terugbellen (wat er natuurlijk weer niet van gekomen is :') Als je zelf bij de receptie staat weet je wel wie je kunt benaderen, maar aan de telefoon vraag ik me altijd af wie ik nu weer aan de lijn heb.
Afbeelding
Ilse

Bericht door Ilse »

Hoi aafke,

ik had al zo'n vermoeden dat het gisteren aardig te keer ging in enschede en je hebt daar helaas ook alle reden voor. :twisted:

ik weet niet hoe het nu verder gaat met jou bij de vu, maar misschien heb je nog iets aan deze info.
het kan voor jou misschien wel helemaal niet van toepassing zijn en ik wil je ook zeker niet ontmoedigen, maar het kan voor jou misschien even fijn zijn dat je dit weet. Sla me er alsjeblieft niet voor dood als het bij jou iets anders gaat.
Van mijn psychiater heb ik begrepen dat als jullie er samen uit zijn of dat het duidelijk is wat er aan de hand is, dat je altijd eerst besproken wordt in de zogenaamde kleine vergadering.
Dit is een bespreking van alle psychiaters en psychologen en daar komen wij uiteindelijk allemaal op tafel te liggen. Ik heb begrepen dat deze bespreking elke derde donderdag van de maand wordt gehouden, dus nu 21 november.
als er een positief besluit is gevallen over jou in deze kleine vergadering, dan komt jou zorgdossier vervolgens op tafel te liggen van de vergadering van het gehele genderteam en ik heb begrepen dat deze bespreking normaliter plaatsvind op elke eerste donderdag van de maand, dus gisteren of 5 december.(he pakjesavond, misschien iets positiefs in het verschiet :D )
Als je volgende week toch contact met jos hebt, zou je natuurlijk dit even kunnen aankaarten, want voordat je het weet, wordt je pas volgend jaar besproken.
Sterkte meid en laat even weten hoe het afloopt

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Venka

Bericht door Venka »

De soap met mijn diagnostiek bij het VUmc gaat ook nog even door.Voor de reminder april 2013 eerste gesprek en in mei,juni niet en in juli,augustus wel en vervolgens zijn de afspraken van september,oktober en november geannuleerd en heb ik 8 maanden verder nog maar 3 gesprekken + testen gedaan.Hoe is de status van vandaag nou donderdag word er overleg gepleegd tussen Dr.Gijs (mijn oude psycholoog) en mevrouw Bok (nieuwe psycholoog) om vervolgens een reeks afspraken in te plannen op een vrijdag want andere dagen kan ik niet.Ondertussen gaat mijn transitie rustig door via het PIG,over 2 weken bloedprikken,buik echo en Dexa scan en een week later een follow up afspraak bij mijn endocrinoloog.Volgens Jos zou er voor mij met spoed nog een afspraak in november worden ingepland maar eerlijk gezegd heb ik daar een hard hoofd in.Ik ben zo benieuwd of het VUmc dadelijk alle onderzoeken nog eens gaan herhalen want ik sta al onder goede begeleiding van een goede en lieve endocrinoloog die heel begaan is met mijn gezondheid.Ik ga in ieder geval straks niet alles opnieuw doen bij een endocrinoloog die werkzaam is in het VU medisch centrum,ze vragen de informatie maar op hoor.word vervolgd dat is zeker