Nou dan moet je daar trots op zijn,ik kan ook niet alles roepen wat ik wil en zij dus ook niet en doe je dat wel dan kan je rekenen op een koekje van eigen deeg dat mensen het niet accepteren.Respect hebben voor elkaars keuze en leven is wat anders dan iemand wel of niet aanwijzen als een echte trans want wie bepaalt dat.Gelukkig voel ik mij geen trans maar een vrouwwillah schreef: misschien komt ze soms een beetje bot en dom over.
Whatever will be
-
Venka
Re: Whatever will be
-
LauraB
Ik zou je daar zeker niet voor schamen. Ik heb zelfs een zeker respect voor jullie.willah schreef:nou zeg zo kan die wel weer he, ik kende haar persoonlijk en vooral toen zij in haar beginfase was met alles met de hormonen en ik haar vaak hielp met de makeup enz en wij werkten in de 90s op de keileweg in rotterdam en inderdaad op de tippelzone waar ik goud geld verdiende,en ik schaam mij er niets voor.
zilla is gewoon iemand net als ik die veel heeft gezien en meegemaakt heeft.misschien komt ze soms een beetje bot en dom over.
Maar ik vind Zilla niet dom over komen en bot is niet het juiste woord. Ik zou meer de woorden dominant, in your face en arrogant uit kiezen. Met de kant tekening dat een docu geen geheel beeld geeft, een moment opname is en bepaald gedrag kan uitlokken.
-
Merel77
[serieuze modus on] Ik snap trouwens wel waar het em voor je wringt. Ik merk dat vooral ouderen soms hele rare ideeen er op nahouden. Wat me nog meer verbaasd is het als je je passabele kut wil rechtvaardigen met heel veel technische details, welke dokter e.d. Terwijl een cis kut natuurlijk niet veel te maken heeft met allerlei chirurgische ingrepen. Ik verbaas me erover dat je een passabele kut zou moeten bewijzen met een soort van wetenschappelijke taal, terwijl het genieten ervan alles behalve technisch, wetenschappelijk, wat dan ook, is. Voor mij is het dus hun stijl die bewijst dat ze geen gelijk kunnen hebben. Ze praten niet eens vanuit zichzelf. Maargoed, ik denk dat het voor anderen misschien niet zo'n overduidelijk bewijs is... kennelijkLauraB schreef:@Merel77: Het gaat er meer om, dat er T's zijn die het 'lukken' van hun SRS, de kwaliteit van de chirurg die hun onder handen genomen heeft zo goed, dat hun de noodzaak van hun SRS willen recht rechtvaardigen.
Waar het hier eigenlijk ook om gaat is dat een jong shemale-tje roept beter te zijn dan een ouwe oma die een full srs wil. Ja dan wil ik toch wel partij kiezen. Ik vind zo'n jonkie echt niet beter, zelfs al vind ik dat de ouderen soms een verkeerde retoriek gebruiken.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Cilla is trouwens helemaal niet zo jong... Ze is ouder dan ik en ook niet zo heel veel jonger dan Ilona geloof ik. Als Willah zegt dat Cilla veel heeft meegemaakt neem ik dat meteen aan, ze komt niet pas kijken.Merel77 schreef:Waar het hier eigenlijk ook om gaat is dat een jong shemale-tje roept beter te zijn dan een ouwe oma die een full srs wil. Ja dan wil ik toch wel partij kiezen. Ik vind zo'n jonkie echt niet beter, zelfs al vind ik dat de ouderen soms een verkeerde retoriek gebruiken.
Het geheel intrigeert me wel. Ik bedoel, ik heb altijd geweten dat er iets met mij was maar in welke hoek ik het moest zoeken kwam pas rond mijn 18e. Daarna heb ik nog 25 jaar min of meer ontkend. In welke categorie val ik dan?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
LauraB
@Emma: Niet te beoordelen door een ander, enkel door je zelf. Door de vragen te beantwoorden, wat je op je 18 wist, waarom je het hebt ontkent en waarom je met de ontkenning gestopt bent.
-
Merel77
Dat denk ik ook. Door vooral proberen jezelf te begrijpen (een ander doet dat niet voor je).LauraB schreef:@Emma: Niet te beoordelen door een ander, enkel door je zelf. Door de vragen te beantwoorden, wat je op je 18 wist, waarom je het hebt ontkent en waarom je met de ontkenning gestopt bent.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Klopt hoor, doe ik ook. Maar ondanks het feit dat het helemaal niet belangrijk is denk ik dan toch, in welk hokje zou Cilla me gestopt hebben. De wereld stopt daar niet mee voor mij hoor 
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Freetouch
Na een beetje dit topic te hebben gelezen ben ik toch maar gaan kijken...
Ik zie 2 individuen die elk transgender zijn op eigen mannier. Iedereen is als het ware uniek, heeft zijn goede en slechte eigenschappen.
Wat hier gebeurt is het in beeld brengen van een ruzie die in hun relatie ontstaat. Het gaat hier helemaal niet over meer of minder transgender zijn. Het is gewoon modder gooien.
Dat Ilona het wat behoudender voor de camera verteld, en Cilla openlijk Ilona probeert ten schande te maken betekend alleen maar dat Cilla de situatie onmachtig is, daar boos over word enz.
Cilla zegt in het begin zelfs dat Ilona " een krachtig persoon is die weet wat ze wil " daar was ze zelfs een beetje jaloers op.
Jalousie is vaak een bron van ruzie.
Het is echter alleen Cilla die de wet overtreed met stelen van je partner, geweld toedienen aan je partner.
Juridisch gezien staat ze nu erg zwak.
Ze zouden elkaar moeten omhelzen en sorry kunnen zeggen, en kijken hoe ze elkaar kunnen helpen hun eigen weg te vinden.
Een glimlach is kostbaar en toch kost het niets!
Ik zie 2 individuen die elk transgender zijn op eigen mannier. Iedereen is als het ware uniek, heeft zijn goede en slechte eigenschappen.
Wat hier gebeurt is het in beeld brengen van een ruzie die in hun relatie ontstaat. Het gaat hier helemaal niet over meer of minder transgender zijn. Het is gewoon modder gooien.
Dat Ilona het wat behoudender voor de camera verteld, en Cilla openlijk Ilona probeert ten schande te maken betekend alleen maar dat Cilla de situatie onmachtig is, daar boos over word enz.
Cilla zegt in het begin zelfs dat Ilona " een krachtig persoon is die weet wat ze wil " daar was ze zelfs een beetje jaloers op.
Het is echter alleen Cilla die de wet overtreed met stelen van je partner, geweld toedienen aan je partner.
Ze zouden elkaar moeten omhelzen en sorry kunnen zeggen, en kijken hoe ze elkaar kunnen helpen hun eigen weg te vinden.
“good enough”
-
Veronica
Melany, ik heb 1 belangrijke ding ik het leven geleerd, soms zijn de dingen anders dan ze lijken.thegirlinme schreef:Na een beetje dit topic te hebben gelezen ben ik toch maar gaan kijken...
Cilla lijkt hier de slechterik en Illona de arme wees (bij wijze van spreken) maar het kan evengoed zijn dat Ilona acteert alsof ze "zo arm en zielig is".
Vaak genoeg in het leven gezien, zelf mijn ex-beste vriend was zo, tegen mij ook eens vandaar de woord ex.
Maar de waarheid weten alleen hun 2.
-
MrsBobbyJamesEwing
Ik was van tevoren al gewaarschuwd dat de docu enigzins schokkend zou kunnen zijn,
Iemand die Ilona kent vertelde me ook al wat negatiefs over de andere vrouw.
Dat bleek achteraf toch ook wel te kloppen, van wat ik uit de film heb kunnen halen.
Iemand die Ilona kent vertelde me ook al wat negatiefs over de andere vrouw.
Dat bleek achteraf toch ook wel te kloppen, van wat ik uit de film heb kunnen halen.