geslachtswijziging GBA

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Sabrina40

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Sabrina40 »

Eindelijk zit er nu dan ineens weer stevig schot in wetswijziging BW 1:28. Hiep Hoi ! Wij hopen in ieder geval op 1 april 2014
jacqueline

Bericht door jacqueline »

als het dan maar geen 1 april grap word: "Ken je die mop van die transgenderwet"?
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

NaomiClareNL schreef:... Weet iemand ook of er nog lijsten met voornamen gehanteerd worden? Volgens mij was het vroeger zo dat bepaalde namen niet mochten, iets met mogelijk onzedelijk, verwarrend of commercieel of zo ...
Daar vond ik deze informatie over.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

EvaVanA schreef:
NaomiClareNL schreef:... Weet iemand ook of er nog lijsten met voornamen gehanteerd worden? Volgens mij was het vroeger zo dat bepaalde namen niet mochten, iets met mogelijk onzedelijk, verwarrend of commercieel of zo ...
Daar vond ik deze informatie over.
Hmmm, sommige beslissingen lijken me toch wel dubieus. Bedankt voor de link Eva.

Overigens, wie nog een voornaam zoekt, met name Europees: behindthename.com geeft er een heleboel, af en toe ook wel meer exotisch. Naomi is ook een Japanse vrouwen naam? Hmmm.

PS waar is de smilie die zichzelf om de kin/mond wrijft en hmm denkt/zegt?
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Nou dat weten we dan ook weer. Het wijzigen van die wet neemt een hele Real Life Fase in beslag. Zouden ze dat beseffen in Den Haag? Zouden ze begrijpen wat voor impact dat voor velen van ons heeft?
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
biaszu

Bericht door biaszu »

Nee. Naar mijn ervaring duurt de gerechtelijke procedure snel ook een eeuwigheid. Juridische molens malen nu eenmaal langzamer dan een astmatische slak zich voortbeweegt.
Danielle

Bericht door Danielle »

Jannet V schreef:Nou dat weten we dan ook weer. Het wijzigen van die wet neemt een hele Real Life Fase in beslag. Zouden ze dat beseffen in Den Haag? Zouden ze begrijpen wat voor impact dat voor velen van ons heeft?
Zo werkt ons politieke proces nu eenmaal. Dat heeft bepaalde principes waar mensen als Thorbecke veel en lang over hebben nagedacht. De procedures worden niet om een handjevol uizonderingen aangepast.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Miazara

Bericht door Miazara »

nederland is mij betreft te bureaucratisch.. BLEGH
Code Sorceress
kmmy

Bericht door kmmy »

Sabrina40 schreef:Eindelijk zit er nu dan ineens weer stevig schot in wetswijziging BW 1:28. Hiep Hoi ! Wij hopen in ieder geval op 1 april 2014
Hoe kom je bij 1 april als datum? 1 januari of 1 juli is normaal de ingangsdatum van nieuwe wetten toch?
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

De publicatiedatum wel, dat klopt. Inwerkingtreding blijkt een ander ding. De zogenoemde wet op het lesbisch ouderschap is er inmiddels door, maar treedt in werking op 1 april komend jaar. Kennelijk om het ambtelijk apparaat de tijd te geven om procedures aan te passen. De verwachting (hoop) dat dit voor 'onze wet' ook zou kunnen gelden is dus niet heel vreemd.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)