man vrouw en dergelijken

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Plaats reactie
Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

man vrouw en dergelijken

Bericht door Xandra »

Vandaag in onze dorpsbibliotheek een lieve en leuke oudere dame gevraagd of ik gebruik mocht maken van de toiletten. Zij keek naar me en maar bij borsten, twijfelde en zei heel vriendelijk: "daar zijn de toiletten voor man en vrouw en dergelijken". Absoluut vriendelijk en ik kon er om glimlachen en besprak het even later gniffelend met Mieke. OK het is hier de polder en het platte land maar de mensen zijn gewoon lief voor ons.
Laatst gewijzigd door Xandra op 03 mei 2012, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: man vrouw en dergelijken

Bericht door Hedwich »

Ik las je anekdote en toen ik bij "dergelijken" was, dacht ik: "oei, nu zal ze wel boos worden". Ik denk dat ik boos zou zijn geworden. Petje af voor jou tolerantie / relativering! :wship:
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: man vrouw en dergelijken

Bericht door Arike »

sanneke schreef:man en vrouw en dergelijken".
Eigenlijk dus iedereen ;)
Maar ik kan me levendig indenken dat deze tekst ook heel verkeerd kan vallen .... :roll:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: man vrouw en dergelijken

Bericht door Jessy »

Twijfel kan tot rare uitspraken leiden. Anders had ze gewoon gezegd "Daar zijn de toiletten". Respect ook voor jouw kalmte Sanneke.
Hedwich schreef:Ik las je anekdote en toen ik bij "dergelijken" was, dacht ik: "oei, nu zal ze wel boos worden". Ik denk dat ik boos zou zijn geworden. Petje af voor jou tolerantie / relativering! :wship:
Waarom zou jij boos worden dan? Ik was er natuurlijk niet bij, maar dit leek me allesbehalve offensief bedoeld.
Bedenk je: wij vechten voor respect, maar zullen dat zelf ook moeten hebben voor de onwetende mens.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: man vrouw en dergelijken

Bericht door Hedwich »

Ik had "dergelijken" in eerste instantie opgevat als een persoonlijke belediging. Ik ben geen "dergelijke"; ik ben vrouw. Maar: context is natuurlijk marginaal in een tekst en cruciaal in de situatie. En tja... ik ben gelukkig niet iedereen.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: man vrouw en dergelijken

Bericht door Judiana »

lijkt me een lastige, omdat als je vrouw bent ( voelt) dat je je beledigd kunt voelen...

en wat als je zweeft tussen 2 genders?
Xandra
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:49
Gender: Vrouw

Re: man vrouw en dergelijken

Bericht door Xandra »

Voelde me niet beledigd, denk dat zij oprecht even twijfelde, en mogelijk terecht. Ben gewoon een transsexueel hoewel duizend maal liever biovrouw maar helaas. Vond het grappig en aandoenlijk zij wilde zeker niet kwetsen. Ik heb respect voor iedereen en zeker voor hen die het moeilijk hebben met mijn transsexualiteit, dat vind ik zelf ook nog steeds moeilijk, waarom mogen anderen het daar dan niet moeilijk mee hebben.
Plaats reactie