Transcafé Rotterdam

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
NaomiClareNL

Transcafé Rotterdam

Bericht door NaomiClareNL »

Zo te zien is dit een nieuw initiatief in Rotterdam.
Transcafé Rotterdam
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Transcafé Rotterdam

Bericht door Emma »

Wel heel erg vaag en anoniem. Maar een initiatief is een initiatief, dus dat koesteren we...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Veronica

Bericht door Veronica »

Zowel een veilige plek als toegankelijk voor andere bevolkingsgroepen.
Ik ben na mijn switch naar vrouw zijn in heel veel steden geweest, in Haarlem en Amsterdam voel ik mij het meest op mijn gemak zeker omdat ik in Haarlem jaren heb gewoond, nu woon ik tijdelijk met mijn ouders in Grootebroek (boven Hoorn) en zelfs hier voel ik mij op mijn gemak.

Volgende week verhuis ik naar Hoorn en ga op mezelf, ik denk dat ik daar mij ook prima zal voelen want de paar keer dat ik daar was voelde het goed, en als ik mij op mijn gemak voel dan voel ik mezelf automatisch ook veilig.

Dat geldt niet voor Rotterdam, de laatste paar keer dat ik was voelde ik me erg onveilig, had steeds het gevoel dat ik straks word in elkaar geslagen of zo, gewoon vreselijk en als ik dit lees dan denk ik aan die gedachte, Rotterdam mijd ik zo ver mogelijk.
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Veronica schreef:Dat geldt niet voor Rotterdam, de laatste paar keer dat ik was voelde ik me erg onveilig, had steeds het gevoel dat ik straks word in elkaar geslagen of zo, gewoon vreselijk en als ik dit lees dan denk ik aan die gedachte, Rotterdam mijd ik zo ver mogelijk.
Dat is vooral perceptie. Ik had dat, als geboren Rotterdamse, vroeger in Amsterdam. Maar daar ben ik al hééél lang overheen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Tanja
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Tanja »

Veronica heeft wel een beetje gelijk hoor. Het gevoel van onveiligheid is zeker aanwezig in deze stad. Ben er geboren en getogen maar kan wel zeggen dat je op veel plaatsen, als vrouw zijnde, niet een heel veilig gevoel zal hebben. Bio of T maakt niet zoveel uit, want ik ben veel "en femme" door de stad geweest en er gebeurde niets maar het gevoel deed mijn oksels zweten helaas. Ben overigens wel benieuwd hoe dit uitpakt. Ging meestal zelf naar een regulier cafe omdat ik me gewoon wilde mengen onder de rest, maar een cafe voor T lijkt me interessant. Verder heb je namelijk niets (behoudens T en T)
Eindelijk alle schroom van me af gegooid, vele gesprekken etc maar nu.....23 juli 2025 begonnen aan DE reis. HRT vandaag gestart en zo vreselijk gelukkig :hbeat:
Raisa

Bericht door Raisa »

Was er ook geen transcafe in cafe Apollo iedere maand?
Miazara

Bericht door Miazara »

Ik heb een tijdje in hoorn gewoond, ik vond het juist geen prettige stad. Ik heb wel nog goede contacten met de spellen winkel daar (waarbij ik ook toernooien hou soms and help met de grote toernooien). Dus mocht je bij de Spellenhoorn langs gaan, die jasper daar de groeten van Sarah :).
Code Sorceress
Veronica

Bericht door Veronica »

Miazara schreef:Ik heb een tijdje in hoorn gewoond, ik vond het juist geen prettige stad. Ik heb wel nog goede contacten met de spellen winkel daar (waarbij ik ook toernooien hou soms and help met de grote toernooien). Dus mocht je bij de Spellenhoorn langs gaan, die jasper daar de groeten van Sarah :).
Ik hen geen keus omdat alleen in hoorn een kamer was die ik kan betalen en die in de buurt van mijn school is.

Maar wat is dan zo erg in hoorn dan?
Afbeelding
Miazara

Bericht door Miazara »

Behalve dat het oa heel erg boers aanvoelde werd ik metname vroeger nogal vaak aangestaard en dergelijke, enkele keer een rot commetaar, gaf me gewoon een rot gevoel. Dit is dan wel het centrum van de stad, verder kwam ik nooit echt aangezien ik vlak (letter) voor het station woonde. En daarnaast te veel hang jongeren.
Code Sorceress
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Heb het in een ander topic ook wel eens getypt, maar het ligt er ontzettend aan in welk deel van de stad je komt. In het donker loop je liever niet op Zuid een groepje hangjongeren tegen het lijf. Misschien komt het omdat ik het gewent ben, maar echt bang heb ik me gelukkig nooit gevoelt. Overigens was de spoorlijn naar Hoorn en Enkhuizen een paar jaar terug dan weer zeer onveilig door de eerder genoemde hangjongeren die zwart reden en reizigers en conducteurs lastig vielen.
Afbeelding