1e laserbehandeling achter de rug en even mijn ei kwijt ;-)

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Fay

Re: 1e laserbehandeling achter de rug en even mijn ei kwijt

Bericht door Fay »

Volgens mij gaat het niet echt goed als je vlekken en bultjes krijgt,wellicht te hoge stand?

Aloe vera, nogmaals,scheelt echt een hele hoop, liefst vers van de plant, blad afsnijden en aanbrengen
Haartjes vallen na 10 tot 14 dagen uit, eerder niet

Fay
KarenTS

Bericht door KarenTS »

na mijn eerste behandeling met de heftige laser had ik ook flink rode vlekken en bultjes op mijn gezicht,was wel even schrikken..had er nog naar laten kijken door de dermatologe,maar het was normaal...dus is t gewoon even n weekje afzien...maar zoals al vaker gezegd,wie mooi wil zijn.....
Stephannie

Bericht door Stephannie »

Het lijkt me wel nogal wat om die laserbehandeling te moeten ondergaan, is het ook doordat het lichaam, testosteron nog steeds aan maakt, ook al is het 'stopgezet'.

Ik bedoel dan, als ik de testosteron (andriol/nebido) niet meer gebruik, werkt de testosteron bij mij dan ook helemaal niet. Met als gevolg geen haargroei meer. En dat ligt dus bij mensen van wie de testosteron dus anders??
Fay

Bericht door Fay »

Stephannie schreef:Het lijkt me wel nogal wat om die laserbehandeling te moeten ondergaan, is het ook doordat het lichaam, testosteron nog steeds aan maakt, ook al is het 'stopgezet'.

Ik bedoel dan, als ik de testosteron (andriol/nebido) niet meer gebruik, werkt de testosteron bij mij dan ook helemaal niet. Met als gevolg geen haargroei meer. En dat ligt dus bij mensen van wie de testosteron dus anders??
Wat bedoel je precies? ben even in verwarring ,je bent mtf en gebruikt andriol/testosteron?

Fay
Stephannie

Fay schreef:
Stephannie schreef:Het lijkt me wel nogal wat om die laserbehandeling te moeten ondergaan, is het ook doordat het lichaam, testosteron nog steeds aan maakt, ook al is het 'stopgezet'.

Wat bedoel je precies? ben even in verwarring ,je bent mtf en gebruikt andriol/testosteron?

Fay
ik ben een MtF, (zie mijn stukje tekst bij persoonlijke kennismaking) momenteel gebruik ik inderdaad andriol/testosteron, sinds mijn 15e (van jongs af aan maakt mijn lichaam de testosteron niet aan), zelfs ook geen haar groei. Nu vroeg ik me af:

Als ik besluit definitief te stoppen, is het de vraag of mijn baardhaar zal blijven groeien of juist niet? (of het door blijven groeien juist ten gevolge van de aanwezigheid van testosteron is?? )
diederique

Bericht door diederique »

Is dit niet typisch een vraag voor de Endocrinoloog? Hoever ben je in het traject?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Fay

Bericht door Fay »

Lijkt mij dat als je lichaam geen testosteron aanmaakt je ook geen natuurlijke baardgroei hebt, door testosteron toevoeging wel, dus als je daarmee stopt stopt je haargroei ook weer

Fay
Stephannie

Fay schreef:Lijkt mij dat als je lichaam geen testosteron aanmaakt je ook geen natuurlijke baardgroei hebt, door testosteron toevoeging wel, dus als je daarmee stopt stopt je haargroei ook weer

Fay
Lijkt me inderdaad ook! Bedankt.
Raisa

Bericht door Raisa »

Stephannie schreef:Nu vroeg ik me af: Als ik besluit definitief te stoppen, is het de vraag of mijn baardhaar zal blijven groeien of juist niet? (of het door blijven groeien juist ten gevolge van de aanwezigheid van testosteron is?? )
Als je eenmaal baardgroei hebt blijft helaas groeien, ook als je bent gestopt met de testosteron, het zal hooguit wat lichter worden of verminderen als je baard nog niet volgroeid was.
Als je al om te beginnen geen baardgroei had dan zal er niets komen.
Venus

Bericht door Venus »

Stephannie schreef:ik ben een MtF, (zie mijn stukje tekst bij persoonlijke kennismaking) momenteel gebruik ik inderdaad andriol/testosteron, sinds mijn 15e (van jongs af aan maakt mijn lichaam de testosteron niet aan), zelfs ook geen haar groei. Nu vroeg ik me af:

Als ik besluit definitief te stoppen, is het de vraag of mijn baardhaar zal blijven groeien of juist niet? (of het door blijven groeien juist ten gevolge van de aanwezigheid van testosteron is?? )
Heb al gereageerd op je introductie, en zeg het hier nogmaals. Ook mijn lichaam maakt zelf geen testosteron aan, en gebruik androgel ervoor. Vorig jaar heb ik een periode gehad van bijna een jaar niet gebruiken, maar moest me nog steeds blijven scheren. En stoppen met hormoon gebruiken is niet raadzaam, want je lichaam heeft een hormoon nodig, maakt niet uit welke, als je maar een hormoon gebruikt.