Transvisie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Joyce

Transvisie

Bericht door Joyce »

Door Vu werd me aangeraden contact op te nemen met Transvisie

Heeft iemand hier ervaring mee?

De website bekeken en vind ik maar +/- en eerste telefonisch en email contact was ook niet wat het was
(email bleef onbeantwoord en telefonische afspraken zijn niet nagekomen)

Wat zouden zij wel voor mij kunnen betekenen?

Groetjes
Jacinda
Arike

Re: Transvisie

Bericht door Arike »

ik ben benieuwd naar wat de VU precies zei, dat zij vonden dat jij uit een contact met Transvisie zou moeten halen...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Mijn ervaring is heel goed.
Het is echter zo dat Transvisie midden in een onverwachte verhuizing zit. Transvisie viel onder de stichting Schorer, maar die organisatie is door inperking van subsidies failliet gegaan. Dat heeft problemen veroorzaakt, waardoor bij jou waarschijnlijk het contact niet goed verloopt. Transvisie heeft op dit moment geen internettoegang, waardoor er misschien E-mails niet binnengekomen zijn.

Er zijn verschillende gespreksgroepen. Op dit moment zit ik in de zoekersgroep, omdat ik mij androgyn voel. Wel merk ik dat ik niet helemaal op mijn plaats ben in deze groep. De meeste deelnemers zitten hier met twijfels of ze het traject van transitie willen instappen. Ik ben juist bezig met het zoeken naar een juiste weg om als androgyn (en daarmee bedoel ik meisje dat jongensachtig is) de transitie en alles wat er bij komt kijken door te maken.
Toch heb ik er veel aan. Het is heel erg prettig om ervaringen te kunnen delen. In mijn geval is het ook heel prettig dat er in die groep zowel mensen met geboortegeslacht man als vrouw in die groep zitten.

Hadden ze bij het VU in het intakegesprek gevraagd om contact op te nemen met Transvisie? Bij mij was dat wel zo, maar daar ging ik toen al naartoe.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Jeste schreef:Hadden ze bij het VU in het intakegesprek gevraagd om contact op te nemen met Transvisie? Bij mij was dat wel zo, maar daar ging ik toen al naartoe.
Volgens mij raadt het VUMC überhaupt en altijd aan om gelijkgestemden of lotgenoten te gaan bezoeken. Ook mij is een bezoek aan Transvisie aangeraden. Een aantal keer. Toen ik het eindelijk had gedaan (vrouwengroep) en toen ik zei dat het me niet zo goed bevallen was (dit is puur persoonlijk, dus ga daar niet op af voor je eigen oordeel) is het me nooit weer gevraagd. Ik moet ook zeggen dat ik al T-groepen in Nijmegen en Amersfoort bezoek. Daar heb ik genoeg aan.
Arike

Bericht door Arike »

Ik kan van mezelf uit de diagnostiektijd niet meer herinneren of en zo ja hoe mijn VU-psychen een bezoekje aan Transvisie hebben aangeraden...
Maar gemiddeld vind ik dat VU en Transvisie iets te weinig afstand ;) tot elkaar bewaren...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
jacqueline

Bericht door jacqueline »

is transvisie nog wel bereikbaar via email of telefoon nu ze gaan verhuizen of al verhuisd zijn?
Hedwich

Bericht door Hedwich »

Jacinda, ondanks mijn tegenvallende ervaring kan ik je toch aanraden er en keer heen te gaan. Misschien bevalt het jou wel en heb je er veel aan; bijvoorbeeld individuele gesprekken of lotgenotencontact.
Merle

Bericht door Merle »

Na een week puzzelen en mailen heb ik inmiddels een afspraakje weten te maken bij Transvisie. Daar kijk ik eerlijk gezegd ook heel erg naar uit. De persoon met wie ik contact heb gehad kwam namelijk hartstikke lief over, en ik heb ook echt het gevoel dat mijn problemen en ikzelf serieus worden genomen. Dus een plusje van mij. ;)
jacqueline schreef:is transvisie nog wel bereikbaar via email of telefoon nu ze gaan verhuizen of al verhuisd zijn?
Transvisie Zorg is op het moment gewoon via de mail bereikbaar, maar via de telefoon is het tijdelijk allemaal wel wat lastiger nu. Als je Transvisie Zorg telefonisch wilt bereiken dan kun je het beste contact opnemen via Patientenorganisatie Stichting Transvisie op 020 - 573 94 30.
Met veel liefs,
Merle
jacqueline

Bericht door jacqueline »

ok bedankt merle. waarschijnlijk neem ik wel contact met ze op als ik alleen ben straks
Joyce

Bericht door Joyce »

Bedankt alle voor de info, had toch allerlei bedenkingen, maar begrijp dat door hun problemen het nodige mis gegaan kan zijn.
Arike schreef:ik ben benieuwd naar wat de VU precies zei, dat zij vonden dat jij uit een contact met Transvisie zou moeten halen...
De psych bij de intake gaf aan dat ik met transvisie contact moest opnemen
contacten met "lot"genoten
informatie etc
Maar als ik de site lees zie ik dat daar ook weer psychen aan zijn verbonden en wat ik me afvraag
wat hun relatie dan weer met het VU is
En heeft de intakepsych geen relatie met Transvisie (moeilijk allemaal)

Ik zal op jullie advies dan maar weer eens een keer contact opnemen, maar ben toch wat terughoudend

groetjes

Jacinda