Lange appel??
Ja. Nog even geduld, dan leg ik het uit.
Ik heb me in het verleden niet veel in de 'juiste' kleding gehuld. Een moment alleen zijn is bij mij thuis weinig te vinden, en daarnaast had ik ook geen eigen spullen. Heel af en toe leende ik iets van mijn vrouw. Nu is ze zo'n 25cm kleiner dan ik, dus echt geweldig was het resultaat niet. Jammer maar helaas. Tot voor kort ging dat goed, maar ik heb ondertussen zo'n ontwikkeling doorgemaakt dat de drang om me vrouwelijk te kleden steeds groter werd.
Online heb ik nagezocht hoe het met mijn figuur zat. Ik blijk een appeltje te zijn. Bredere schouders, smallere heupen en niet heel veel taille. Prima. Geen zandloperfiguur, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik kon zelfs stylingtips vinden voor mijn figuur. Nog steeds prima.
Er is alleen een complicerende factor: Ik heb een slanke bouw (BMI van 21, en nog een buikje ook, kun je nagaan) en ik ben nogal lang. Zeker voor een vrouw. Met mijn 1.90m val ik meestal buiten de gangbare maten. Alleen Miss Etam heeft een lange lijn van de gangbare modezaken. Voor de rest is het alleen online te vinden. Er zijn ook genoeg stylingstips voor lange vrouwen.
Ik ben dus een lange appel.
Ik heb stylingtips voor appeltjes
Ik heb tips voor lange vrouwen
Ik heb stylingtips voor slanke vrouwen
Helaas... komen ze niet met elkaar overeen. Volgens de een moet ik voor korte rokken gaan, volgens de andere juist niet. De een zegt getailleerd, de andere juist niet. En zo meer.
Gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben de Miss Etam binnen gelopen. Helaas hadden ze de top die ik wilde niet, dus die is besteld. Wel heb ik een leuke spijkerrok gekocht. Deze is extra lang, maar toch ruim boven de knie. Van opzij (met panty's en pumps) ziet het er echt leuk uit, maar van voren weer niet echt geweldig. Dan lijken mijn benen te smal of de rok te wijd. Lastig... Ik zal maandag proberen een paar foto's te maken, dan kunnen jullie zien wat ik bedoel.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand gewoon goede tips? Ik heb niet het geld en de ruimte om hiermee veel te experimenteren, dus wat hulp zou welkom zijn!
Groetjes, Jolanda
Lange appel
-
Janna
Lange appel
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
-
Miazara
Re: Lange appel
Kleding is voor mij altijd juist veel passen geweest. Ik neem vaak 2 maten mee en die ga ik passen. Het verschilt ook per type kleding. Maillots bijv draak ik maat 48~50 liefst (panties eerder weer 44~46), rest is net iets te strak naar mijn mening. Top bovenkant rond 44~46 and broeken en rokken daarin tegen weer maat 40~42 (of misschien zelfs weer 38.. mijn huidige 42 rokken zijn te wijd >.>) En ondergoed is weer maat 40~42.. go figure.
Code Sorceress
-
Anna01
Hoe ging dat? De Miss Etam binnen stappen voor jezelf? Hele stap hoor 
Ik ben wel benieuwd waar je leest dat je een appel bent. Heb je daar een linkje van? Dan kunnen we allemaal kijken wat voor figuur we hebben
Ik ben wel benieuwd waar je leest dat je een appel bent. Heb je daar een linkje van? Dan kunnen we allemaal kijken wat voor figuur we hebben
-
KarenTS
De juiste kleding vinden is denk ik ook een kwestie van uitproberen.Maar ergens maakt dat het ook zo leuk om een vrouw te zijn,dan kun je er fijn mee experimenteren,zoeken ,passen,enz. Geen lijf is het zelfde ,al lees je wel vaak over bepaalde lichaams types,zoals de appel en de zandloper. Zelf zou ik me omschrijven als plank,hihi. Ik ben vrij slank gebouwd ( BMI 21,9 ) relatief brede schouders,bijna geen heup ( alhoewel de hormonen er toch steeds wat meer vet op plaatsen ),niet echt n taille ,een vrij lang torso en best lange benen, dus dan denk ik aan een plank,hihi. Al hoewel van opzij mijn A-cupje en n klein buikje mijn rechte plankheid wel n beetje verstoren.Maar verder heb je eigenlijk weinig aan die stereotypische lichaamsvormen.Goed ,ik geef toe dat kleding wel elementen van je lijf kan accentueren of juist camoufleren. Maar dat zijn dus verschillende elementen en niet je lichaam als geheel.Dus juist daarom moet je experimenteren en kijken wat jou persoonlijk leuk staat en wat niet.
Hopelijk slaat dit ergens op en heeft iemand er wellicht ook nog wat aan,hihi.
Hopelijk slaat dit ergens op en heeft iemand er wellicht ook nog wat aan,hihi.
-
Janna
Dat met de maten heb ik gemerkt.
Ik heb gisteren ook twee panty's gekocht, doorschijnend en zwart. Beide maat 48-52 bij de Hema. Ze zitten prima! Qua rok heb ik maat 40 gekozen. Volgens het maatadvies op de website van Miss Etam zou dat goed moeten zijn. Helaas is het net een maatje te groot. De volgende keer dus 38! De top heb ik in maat L besteld. Eens zien of dat goed zit. Misschien is M ook beter. Het voelt alleen zo raar om met mijn lengte een M te bestellen....
Een testje (ik heb er verschillende gedaan, voor de zekerheid):
http://www.styletoday.nl/fashion/figuur ... -test.html" target="_blank
Resultaat: Jij hebt een appel figuur
Het was ook wel een stap om de winkel in te gaan. Gelukkig was het erg rustig. Ik ben naar de dames bij de balie gestapt en heb gevraagd naar wat ik nodig had. Ze hadden helaas geen Lang-collectie, dus passen was er niet bij. Ondanks dat ik niets over mezelf heb gezegd leek het er wel op dat ze snapten dat het voor mij was, zeker omdat het over lengte ging, en hoe lastig het is om iets passend te vinden. Dat vind ik prima. Het voelde eigenlijk heel natuurlijk. Binnenkort ga ik terug om de top te bekijken en misschien te passen.
Een testje (ik heb er verschillende gedaan, voor de zekerheid):
http://www.styletoday.nl/fashion/figuur ... -test.html" target="_blank
Resultaat: Jij hebt een appel figuur
Het was ook wel een stap om de winkel in te gaan. Gelukkig was het erg rustig. Ik ben naar de dames bij de balie gestapt en heb gevraagd naar wat ik nodig had. Ze hadden helaas geen Lang-collectie, dus passen was er niet bij. Ondanks dat ik niets over mezelf heb gezegd leek het er wel op dat ze snapten dat het voor mij was, zeker omdat het over lengte ging, en hoe lastig het is om iets passend te vinden. Dat vind ik prima. Het voelde eigenlijk heel natuurlijk. Binnenkort ga ik terug om de top te bekijken en misschien te passen.
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
-
Silvia
hmmmzzz ik krijg dit
Resultaat: Jij hebt een zandloper figuur
mijn BMI is 20.08
Resultaat: Jij hebt een zandloper figuur
mijn BMI is 20.08
Everyone is Perfect in their Own Way

-
KarenTS
jaloers!!!! hihi
-
Freetouch
“good enough”
-
LauraB
Mijn figuur is zo'n beetje fotomodel maatje 38. Dus zandloper figuur zonder overdreven brede heupen, smalle taille, helaas een klein buikje, 1,83 lang cup a, wat er in een t-shirt BH nog best uitziet..
Miss Etam vind ik een super winkel. Ik kom er graag (ben er in meerdere filialen verspreid door het land geweest). Mooie diverse collectie, kwaliteit prijs verhouding is prima (kan altijd beter) en word er super goed geholpen. Ook alle keren dat ik in overhemd of pak binnenkwam, door gebrek aan voldoende garderobe icm de was.
Je moet echt goed op de maat letten. Het jurkje (ME) wat ik woensdag aan had naar het PIG is een L terwijl de blouse (ook ME) van gisteren een M moet zijn. Heeft alles te maken met het model.
Veel tips zo via het web kan ik je niet meer geven. Wil wel een keertje met je mee winkelen. Ik heb jaren lange ervaring met kleding. Niet gewoon shoppen als man, maar dure maat kleding, advies aan anderen bij kopen, verstelwerk bepalen en zelf kleding ontwerpen en maken voor anderen (wel heel erg extravagant hor). Kennelijk zit het in het bloed, mijn moeder is coupeuse en ontwerpster geweest en mijn vader had zijn eigen atelier in dames mode.
Liefs Laura
Edit: Als je er een beetje zo uit wil zien, ik nog wel een stift, mijn meetlint en sjablonen. Mijn moeder heeft alleen de naaimachine en al het garen meegenomen, dus die moeten ergens geregeld worden. In de winkel vind je het niet; alleen de basis en natuurlijk losse stof/pu/latex.

(foto is niet door mij)
Miss Etam vind ik een super winkel. Ik kom er graag (ben er in meerdere filialen verspreid door het land geweest). Mooie diverse collectie, kwaliteit prijs verhouding is prima (kan altijd beter) en word er super goed geholpen. Ook alle keren dat ik in overhemd of pak binnenkwam, door gebrek aan voldoende garderobe icm de was.
Je moet echt goed op de maat letten. Het jurkje (ME) wat ik woensdag aan had naar het PIG is een L terwijl de blouse (ook ME) van gisteren een M moet zijn. Heeft alles te maken met het model.
Veel tips zo via het web kan ik je niet meer geven. Wil wel een keertje met je mee winkelen. Ik heb jaren lange ervaring met kleding. Niet gewoon shoppen als man, maar dure maat kleding, advies aan anderen bij kopen, verstelwerk bepalen en zelf kleding ontwerpen en maken voor anderen (wel heel erg extravagant hor). Kennelijk zit het in het bloed, mijn moeder is coupeuse en ontwerpster geweest en mijn vader had zijn eigen atelier in dames mode.
Liefs Laura
Edit: Als je er een beetje zo uit wil zien, ik nog wel een stift, mijn meetlint en sjablonen. Mijn moeder heeft alleen de naaimachine en al het garen meegenomen, dus die moeten ergens geregeld worden. In de winkel vind je het niet; alleen de basis en natuurlijk losse stof/pu/latex.

(foto is niet door mij)
-
Silvia
ik denk dat ik een zandloper figuur heb .....
geen idee , heb even een foto gemaakt en het ziet er wel een beetje zandloper eruit , al zeg ik zelf .... ??
http://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 5470_n.jpg
is dit nou een zandloper figuur of heet dit anders ?
geen idee , heb even een foto gemaakt en het ziet er wel een beetje zandloper eruit , al zeg ik zelf .... ??
http://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 5470_n.jpg
is dit nou een zandloper figuur of heet dit anders ?
Everyone is Perfect in their Own Way