Maar daar moet Kimmy natuurlijk zelf uitsluitsel over geven. Mogelijk heeft biaszu gelijk, maar het kan natuurlijk ook een fout van een overijverige gemeenteambtenaar betreffen. Kimmy ik ben benieuwd naarje reactie.biaszu schreef:Owh. Ik denk eigenlijk dat Kimmy dat omwille van de privacy zelf heeft doorgestreept. Op het afschrift dus, niet het origineel
geslachtswijziging GBA
-
Sabrina40
Re: geslachtswijziging GBA
-
kmmy
Juist. Wat biaszu zegt.
Heb zelf wat gegevens doorgestreept met MS Paint omwille van de privacy. Mijn achternaam en de eerste voornaam en achternaam van mijn ouders heb ik daarvoor doorgestreept en het huisnummer van mijn adres dat ik bij mijn geboorte had. Onder de straatnaam staat natuurlijk nog gewoon de originele volledige naam die ik bij mijn geboorte had. Excuses voor die verwarring.
Heb zelf wat gegevens doorgestreept met MS Paint omwille van de privacy. Mijn achternaam en de eerste voornaam en achternaam van mijn ouders heb ik daarvoor doorgestreept en het huisnummer van mijn adres dat ik bij mijn geboorte had. Onder de straatnaam staat natuurlijk nog gewoon de originele volledige naam die ik bij mijn geboorte had. Excuses voor die verwarring.
-
Sabrina40
Dank je wel Kimmy voor deze duidelijkheid. In het spraakgebruik wordt heel dikwijls uitgegaan van het wijzigen van je voornaam en/of geslacht in je geboorteregister. Maar in dat geboorteregister mag nooit iets worden doorgestreept en wordt informatie uitsluitend aangevuld. Natuurlijk mag jij in een kopie naar ons van alles daarin maskeren. Maar officieel worden alleen in de veel ruimer toegankelijke GBA oude gegevens overschreven met nieuw binnengekomen informatie.kmmy schreef:Juist. Wat biaszu zegt.
-
kmmy
ik ben blij dat ik dat van jou wel mag doen.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Maar goed, de ondervoorzitter van de commissie V&J heeft de woordvoerders dus opgeroepen zich voor 33.351 in te schrijven voor de plenaire vergadering:
Begin er toch veel voor te voelen me over twee weken maar te melden op Binnenhof 23 op de publieke tribune.De ondervoorzitter attendeert de leden op de plenaire behandeling van het wetsvoorstel 33.351 (wijziging vermelding geslacht in de geboorteakte) van 16/17 december a.s. en roept de woordvoerders op zich in te schrijven voor het debat.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Miazara
De plenaire vergadering is gepland op 16 december 2013.
Volgens de pagina. En dat staat er al een tijdje. Dus niks op de 17e
Code Sorceress
-
Sabrina40
Emma, tot ziens op 16 of 17 december op de publieke tribune van de Eerste Kamer. En heb je dit ook al gezien : http://www.coc.nl/transgender/senaat-st ... sgenderwet" target="_blank ? De pdf van de zeer krachtige brief van het COC aan die Eeste Kamer kun je daarin ook aanklikken.Emma schreef:Maar goed, de ondervoorzitter van de commissie V&J heeft de woordvoerders dus opgeroepen zich voor 33.351 in te schrijven voor de plenaire vergadering:
Begin er toch veel voor te voelen me over twee weken maar te melden op Binnenhof 23 op de publieke tribune.De ondervoorzitter attendeert de leden op de plenaire behandeling van het wetsvoorstel 33.351 (wijziging vermelding geslacht in de geboorteakte) van 16/17 december a.s. en roept de woordvoerders op zich in te schrijven voor het debat.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Op de agenda voor de dinsdag de 17e staat de behandeling er ook op. De Eerste Kamer vergadert normaal gesproken op dinsdag, tenzij de agenda erg vol is en dan verschuiven agendapunten naar de maandagavond ervoor. Ik neem aan dat men wel een beetje van tevoren gaat weten of het maandag of dinsdag wordt, maar op dit moment haal ik er nog niet uit wanneer het nou echt gepland staat.Miazara schreef:De plenaire vergadering is gepland op 16 december 2013.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
@[email protected]
-
Raisa
Oproepje van TNN op genderzone (facebook):
Op 16 en/of 17 december wordt er over de transgenderwet gedebatteerd in de Eerste Kamer. Om die politici te laten merken dat het belangrijk is dat die wet er komt gaan we de media opzoeken. Ervaringsverhalen zijn daar super belangrijk voor!
Dus is mijn vraag aan jullie of je zichtbaar of anoniem in de krant of op TV wil met jou verhaal over hoe de huidige wet jou in de weg zit in je dagelijks leven en hoe de nieuwe wet een geschenk uit de hemel is 'so to speak'.
Het zou super tof zijn als we wat indringende verhalen bijvoorbeeld over het ov uitgezet worden, uitgelachen worden bij de kassa als je drank koopt omdat je moet identificeren en gedoe bij solliciteren, dat soort dingen verteld worden in media!
Stuur mij even een persoonlijk berichtje met je tel.nr en je e-mailadres en kort wat je ervaring is.
-
Miazara
Van wat ik begreep is het niet meer een debat maar slechts een stemming met alleen goed of afkeuren.
Code Sorceress