Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Venka

Re: Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Bericht door Venka »

Vanmiddag mijn medicatie maar opgehaald bij de apotheker en weer een opmerking moeten slikken,zo mevrouw deze zijn voor de heer B ????? waarop ik zei nee ze zijn van mij :o
1291100_218953318270255_1777708754_o.jpg
Veronica

Bericht door Veronica »

Hoe lang hou je het vol met die voorraad op de foto?
Afbeelding
Venka

Bericht door Venka »

Pleisters 3 maand en androcur hou ik 20 tabletten over in 3 maand.Maar ik heb een jaar recept dus op mijn herhaal recept staat nog 3 keer herhalen.Het waren 24 pleisters en 200 tabletten.
1369931_219190198246567_991025485_o.jpg
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

Ah, de PCH pleisters, veel plezier ermee ;) ;) .
Bevallen me een stuk beter dan de Systen ondanks dat ze een nog stukje groter zijn.
Waar plak jij ze Aafke en hoe bevalt dat?
Bij mij blijven ze eigenlijk alleen goed op de bil zitten (gaat ook voor Systen op).
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Venka

Bericht door Venka »

Ik plak ze op mijn billetjes, ruimte genoeg. Ze plakken goed en laten niet los en tot nu toe heb ik geen lijm resten die achter blijven. Wel heb ik op de wissel dag barstende hoofdpijn maar dat is de volgende dag weer weg dus bij voorkeur wissel ik ze in de avond en kan dan naar bed mocht ik last krijgen.
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

Met die hoofdpijn moet je wel opletten denk ik. Meen me iets te herinneren uit de bijsluiter. Zelf heb ik eigenlijk bijna nooit hoofdpijn, heel af en toe een vage hoofdpijn die ik mogelijk aan de pleisters kan relateren maar niet zo duidelijk als je Aafke. Bij mij is het dan wat eerder in de cyclus (ruim een dag) en, hoewel ik dit niet met zekerheid kan zeggen, met name als het slechter gaat door de oestrogenen. Kwestie van tekort? Moet dat bij gelegenheid eens aan de professor vragen.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Venka

Bericht door Venka »

Vandaag mijn eerste follow up afspraak nadat ik groen licht heb gekregen bij de psycho informa groep.Ik blaas mijn oude topic nieuw leven in omdat ik vandaag te horen heb gekregen van mijn endocrinoloog dat er na mij nu meer mensen vanuit de PIG naar het M.S.T. zijn gestuurd.Ik ben daar wel een beetje trots op dat ik samen met Alwin de endocrinologen van het M.S.T. zover heb gekregen om ook pre ops te behandelen,tot nu toe werden alle post ops uit het oosten door gestuurd naar het M,S.T. (dus ook vanuit het VU).Aan de ene kant wel een beetje raar want ik ga als het goed is over na het VU om daarna als post op weer terug te keren.Dit heb ik ook besproken met mijn endocrinoloog en hij gaat mee werken mocht ik over gaan naar het vu,als het zover is moest ik maar een mail sturen dan neemt hij contact op met de endocrinoloog van het VU om het te bespreken.

Ik heb een goed gesprek gehad van 30 minuten om alle testen van de afgelopen 3 maanden te bespreken.Anderhalve maand geleden heb ik bloed laten prikken op het laboratorium van het M.S.T. omdat dit speciale testen waren omdat 3 en 6 en 9 maand geleden bepaalde waardes van mijn lever te hoog waren.Vorige week heb ik ook een buik echo en de dexa scan gehad en weer bloed prikken met speciale aandacht voor mijn lever enzymen,cholesterol en nog een paar waardes.Mijn cholesterol was 3 maand geleden 7,4 en het is nu 5 dus een daling van 2.4.Mijn dokter vroeg al hoe ik dat voor elkaar kreeg zonder medicatie want de laatste 3 jaren was het steeds veel te hoog.Gebroken lijnzaad,soja melk helpen actief met de daling van cholesterol.In 2011 zat ik nog aan tafel van een cardioloog omdat mijn hart/bloeddruk sky high was ten gevolge van mijn inzinking en heb ik alle hart testen gedaan die er zijn.

Mijn testosteron waardes zijn lager dan 0,01 oftewel vrijwel niks meer,ik heb ook nagevraagd hoe het nu zit met mannelijke kaalheid en de omzetting van DHT uit testosteron.Zoals hij het mij uit heeft gelegd aan de hand van een schema word uit cholesterol een aantal hormonen/enzymen gemaakt waaronder testosteron.Als je met androcur de vorming van testosteron tegen gaat onderbreek je de ketting waaruit DHT word gevormd.Zonder testosteron kan je lichaam nooit DHT maken omdat uit de ketting een schakel is gehaald.Ik had hier nagevraagd omdat de een zei dat Finasteride beter is als androcur en om alle geruchten voor mij zelf duidelijk te krijgen maakt het geen verschil welke medicatie je nu gebruikt als de keten maar word onderbroken.Voor kaalheid zijn natuurlijk meer factoren van belang maar qua hormonen was het dit wel zon beetje.

Ik heb een mooie estradiol waarde dat varieert tussen de 1300/1400 en dat was volgens mijn endo een goede stabiele waarde voor vervrouwelijking.Mijn botdichtheid was ook goed en zoals verwacht heb ik goede botten.Uit mijn buik echo is vast komen te staan dat alle organen goed werken en dat er niks mis mee is of wat de waardes van mijn bloed konden beïnvloeden.In tegenstelling tot eerdere bloed testen had ik nu overal zwarte cijfers dus alles - ook de eerdere lever waardes - is weer normaal.Er is wel een min puntje en dat is dat mijn calcium te laag is in mijn urine en dat komt door dat ik gestopt ben met dierlijke melk-->soja melk maar daar moet ik over 6 maanden weer 24 uur urine inleveren om te kijken of het nog zo is en anders kreeg ik daar tabletten voor.
Miazara

Bericht door Miazara »

Bij mij is het zo dat overal mevrouw staan, ook op de recepten, medicijnen etc. Dus ik vind het een beetje vreemd dat ze dan 'heer' zeggen of je hebt je gegevens bij de apotheek etc nog niet aangepast. Maar dat zou verder niet moeten gebeuren,
Code Sorceress