Transvisie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Hedwich

Re: Transvisie

Bericht door Hedwich »

De intake psych heeft een beroepsgeheim en mag dus persoonlijke info niet doorspelen.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Jacinda schreef:maar ben toch wat terughoudend
Dat is nergens voor nodig. Denk "Baat het niet, dan schaadt het niet". Het is natuurlijk wel zo dat het de bedoeling is dat je serieus en actief deelneemt aan een programma, maar het kan absoluut geen kwaad.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Willy

Bericht door Willy »

Hallo, hier even weer een klein berichtje van mij.

Heb nu maandelijks afspraken met Transvisie, steeds dezelfde contact persoon.
Het help mij enorm, maar ook kan het steun bieden aan je eventuele partner, vrienden enz.

Buiten de gesprekken om, is er altijd de gelegenheid om je te kunnen uiten, verwerken, noem maar op via persoonlijk contact, eventueel via mail.

De laatste tijd post ik bewust minder, omdat het laatste gesprek heftig was.
Rust, stapje voor stapje, praten (erg moeilijk) is momenteel het belangrijkste wat er is, en voor mij gevoel helpt Transvisie me enorm.
Zie het als een moeder die je bij de hand neemt, en voor het eerst meeneemt naar je nieuwe school.... zij heeft het allemaal al een keertje beleefd.
My life just out of the closet ...
Anne40

Bericht door Anne40 »

Hoi,

Hartstikke nieuw op het forum .... dus heel spannend allemaal.

Ik zou graag willen praten met mensen die in dezelfde situatie zitten en heb dan ook een mail naar transvisie gestuurd, ben beneiuwd naar de reactie.

Maar begrijp ik goed: kun je gesprekken aangaan, individueel, met lotgenoten? Of is de hulpverlening een gediplomeerde therapeut?

Groetjes, Anne
Jeste

Bericht door Jeste »

Anne40 schreef:Maar begrijp ik goed: kun je gesprekken aangaan, individueel, met lotgenoten?
Volgens mij zowel individueel als met lotgenoten. Het laatste doe ik.
Anne40 schreef:Of is de hulpverlening een gediplomeerde therapeut?
Dat weet ik niet eens. Het zijn in ieder geval mensen met ervaring op dit gebied.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Cisca1953

Bericht door Cisca1953 »

Ik kan alleen over Transvisie Rotterdam spreken omdat ik alleen daar kom.
Het is hartstikke nuttig! We hebben een gemengde- en een vrouwengroep en sinds kort is daar ook een mannengroep bij gekomen. Ik ben erg blij met die gemengde groep (transmannen en transvrouwen) omdat je met elkaars vragen geconfronteerd wordt. Dat kan soms heel verhelderend werken.

Bij onze groep ontstaan gaandeweg ook persoonlijke contacten waardoor je elkaar kunt steunen en helpen. Hierdoor is dat strikt "therapeutische" karakter wat één op ééngesprekken met de vaste medewerkers toch wel kenmerkt, veel minder. Doordat je veel langer en intensiever contact met elkaar hebt, werkt dat stimulerend. Ik heb zelf zo'n zevental mensen die ik op de gespreksavonden en daarbuiten regelmatig zie en die ook privé bij me over de vloer komen. We doen regelmatig leuke dingen en dat ongedwongene helpt zeker in de ontwikkeling en zelfacceptatie. Ik heb er in ieder geval een paar fijne vriendinnen aan overgehouden.

Ik vind Transvisie een aanrader om met anderen in contact te komen en je gevoelens te delen
Cisca1953

Bericht door Cisca1953 »

De vaste medewerkers van Transvisie zijn vaak zelf ervaringsdeskundige, dus zij weten als geen ander wat iemand (heeft) doorgemaakt. Bij de gespreksgroepen zitten mensen die nog zoekende zijn, mensen die een traject overwegen, mensen die in een traject zitten en die het traject al jaren achter zich hebben. Iedereen heeft zo zijn eigen verhaal en dat maakt het juist zo ineteressant.
Tyler

Bericht door Tyler »

Ik heb er nog steeds niet echt naar gekeken. Ze zeiden bij het VU dat transvisie me misschien kon helpen met bedenken hoe ik het op mijn werk vertel maar dat lijkt me vrij onzinnig omdat die lui mijn manager(s) niet kennen en het toch heel persoonlijk is. Daar naast moet ik eerst maar eens mijn contract rond krijgen. Verder heeft het VU er niet echt iets over gezegd.Ze hadden het idee dat ik genoeg vangnet had.
Jeste

Bericht door Jeste »

Tyler schreef:Ik heb er nog steeds niet echt naar gekeken. Ze zeiden bij het VU dat transvisie me misschien kon helpen met bedenken hoe ik het op mijn werk vertel maar dat lijkt me vrij onzinnig omdat die lui mijn manager(s) niet kennen en het toch heel persoonlijk is. Daar naast moet ik eerst maar eens mijn contract rond krijgen. Verder heeft het VU er niet echt iets over gezegd.Ze hadden het idee dat ik genoeg vangnet had.
Dat lijkt me ook onzinnig. Volgens mij is dit een onderwerp waar je een keer over moet beginnen. Het lijkt me niet dat iemand kan vertellen hoe, omdat het inderdaad nogal van de persoonlijke situatie afhangt. Het is gewoonweg een onderdeel van de coming out.
Als je in een groep zit bij Transvisie kan je natuurlijk wel steun hebben aan de verhalen van anderen (en dat is heel goed), maar het echte werk moet je toch helemaal zelf doen.

Tegen mij zeiden ze bij het VU over Transvisie, waarvan ik had aangegeven dat ik daar groepsgesprekken volgde, dat het goed was om dat te doen tijdens het lange wachten op de gesprekken met de VU-psycholoog.
Als het zo was dat ik geen gesprekken volgde bij Transvisie dan had de psycholoog, die ik bij de intake sprak, graag gezien dat ik me daarvoor zou aanmelden.
jacqueline

Bericht door jacqueline »

ik zit er ook nog niet......ik kom wel bij Alwin