Genderteam misser?
-
Venka
Re: Genderteam misser?
Ik ben nu in goede handen bij het mst in Enschede en in januari hoor ik meer of het vu mijn begeleiding gaat overnemen of niet. Maar het bovenstaande zal zeker onderdeel worden van gesprek in januari. Ik hoor - helaas - te vaak zulke berichten over de endocrinologen van het vu. Ik zelf vind het heel belangrijk hoe mijn lichaam reageert op hormonen maar ook mijn bloed waardes wil ik weten en ik ben niet de persoon ernaar die maar klakkeloos alles accepteert wat een arts mij verteld en of voor houd. Het is mijn lichaam - waar ik zuinig op ben - en ik zal nooit accepteren dat een arts of ziekenhuis zo laks met mij omgaan. Helaas heb ik zelf al genoeg slechte ervaringen met het vu en het lijkt er op of de blik nu alleen nog maar gericht is op de diverse wachtlijsten (kwantiteit) en niet op de kwaliteit.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
We zullen wel weer aan het VU-bashen zijn, Aafke, maar zo zij het. Wij zijn nogal verschillend van benadering, jij en ik. Jij bent veel actiever met jezelf bezig dan ik. Mijn huisarts zegt dat mijn leverwaarden er gaandeweg beter uit gaan zien en dan ben ik blij. De endocrinoloog bij de VU reageerde enkele maanden geleden geschrokken op mijn leverwaarden maar schijnt nu in winterslaap te zijn. Hoogleraar Gijs werd gealarmeerd omdat een van zijn cliënten (ik dus) plotseling een 'externe' orchie had geregeld en lijkt zich nu toch ook bij die winterslaap te hebben aangesloten. Mijn geelzucht is weg (dat had ik echt), mijn huisarts uit zich tevreden, mijn knopjes groeien langzaam maar zeker en onze klanten reageren positief op de veranderingen. Zoals het nu loopt heb ik er wel vrede mee.
Wij verschillen in diverse opzichten, Aafke. Dat maakt de komende ontmoeting alleen maar interessanter
Wij verschillen in diverse opzichten, Aafke. Dat maakt de komende ontmoeting alleen maar interessanter
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Veronica
Ik vraag mij dan wel af hoe het met mijn huisarts straks gaat, die is in Haarlem waar ik heb gewoond en nu woon ik in Hoorn.
Maar die man is echt een l*l, tijdje terug kwam ik met een probleem langs en hij keek me raar aan vroeg waarom ik een vrouwelijke jas draag.
Inderdaad, duidelijk genoeg voor mij.
Maar die man is echt een l*l, tijdje terug kwam ik met een probleem langs en hij keek me raar aan vroeg waarom ik een vrouwelijke jas draag.
-
Alice
Ik geloof niet dat de VUA nu echt gebasht wordt wel dat er een paar kritische opmerkingen gemaakt worden.
Als ik zo de opmerkingen (in het bijzonder van NaomiClare) lees wat er gaande is bij de VUA kan ik concluderen dat er in de 10-15 jaar buiten de namen van personen niets is veranderd.
Psychologen, natuurlijk zijn er ook goede maar er zijn er ook die totaal vrij van enige aandacht voor het genderproblematiek zijn. Die op de automatische piloot werken, die niet even jouw dossier inzien voordat je in gesprek met ze gaat zodat ze nog een beetje weten wie je bent. Het enige wat ze lezen is het kaartje waarop staat ‘op dinsdag spreek alle mannen met mevrouw aan’ ‘op woensdag spreek alle vrouwen als meneer aan’.
Jos/administratie. Het fenomeen Jos, als Jos je mag kan hij héél veel voor je betekenen, en Jos mocht mij wel. Als ik zo las dat ging het wat minder bij NaomiClare, hij had gewoon even z’n receptenblok uit de la kunnen pakken (ligt bij de Bijbel en het Psalmen&Gezangen boekje) en even een receptje kunnen uitschrijven.
Jos als coördinator, de afdeling bestaat zo’n 30 jaar. Jos is van het begin (weet dit niet zeker) werkzaam en het is nu voor 30 jaar een administratieve puinhoop. Hoeveel hoop moet men hebben dat dit ooit nog goed komt (i.s.m. Jos).
Endocrinologen, de eerste waar ik mee temaken kreeg had als gewoonte om tijdens het gesprek een aantal keren te verdwijnen (voor een bak koffie, peuken?) waarbij het gesprek in tijd stevig uit kon lopen en waar de afspraaktijden makkelijk met 2-3,5 uur overschreden werden. Dossierkennis was ook niet optiemaal te noemen, hij hamerde er steeds op de ik geen Ethinylestradiol moest gebruiken als hij de map open zou slaan dan zou hij geweten dat ik Estradiol valeraat gebruikte (ik was/ben een DHZer met medewerking huisarts). Een andere endocrinoloog had al moeite met mijn gegevens die op de buitenzijde van de map staan, ‘als u zo doorgaat met uw levensstijl dan zie ik u geen …jaar worden’ en dan te denken dat ik dat punt al 8 jaar gepasseerd was. Over de inhoud van de map werd al helemaal niet gesproken, wat mij ook niet interesseerde want ik wist het beter dan hij.
Een goede tekst om in gedachten te houden voor diegenen die groenlicht krijgen bij de VUA;
Als ik zo de opmerkingen (in het bijzonder van NaomiClare) lees wat er gaande is bij de VUA kan ik concluderen dat er in de 10-15 jaar buiten de namen van personen niets is veranderd.
Psychologen, natuurlijk zijn er ook goede maar er zijn er ook die totaal vrij van enige aandacht voor het genderproblematiek zijn. Die op de automatische piloot werken, die niet even jouw dossier inzien voordat je in gesprek met ze gaat zodat ze nog een beetje weten wie je bent. Het enige wat ze lezen is het kaartje waarop staat ‘op dinsdag spreek alle mannen met mevrouw aan’ ‘op woensdag spreek alle vrouwen als meneer aan’.
Jos/administratie. Het fenomeen Jos, als Jos je mag kan hij héél veel voor je betekenen, en Jos mocht mij wel. Als ik zo las dat ging het wat minder bij NaomiClare, hij had gewoon even z’n receptenblok uit de la kunnen pakken (ligt bij de Bijbel en het Psalmen&Gezangen boekje) en even een receptje kunnen uitschrijven.
Jos als coördinator, de afdeling bestaat zo’n 30 jaar. Jos is van het begin (weet dit niet zeker) werkzaam en het is nu voor 30 jaar een administratieve puinhoop. Hoeveel hoop moet men hebben dat dit ooit nog goed komt (i.s.m. Jos).
Endocrinologen, de eerste waar ik mee temaken kreeg had als gewoonte om tijdens het gesprek een aantal keren te verdwijnen (voor een bak koffie, peuken?) waarbij het gesprek in tijd stevig uit kon lopen en waar de afspraaktijden makkelijk met 2-3,5 uur overschreden werden. Dossierkennis was ook niet optiemaal te noemen, hij hamerde er steeds op de ik geen Ethinylestradiol moest gebruiken als hij de map open zou slaan dan zou hij geweten dat ik Estradiol valeraat gebruikte (ik was/ben een DHZer met medewerking huisarts). Een andere endocrinoloog had al moeite met mijn gegevens die op de buitenzijde van de map staan, ‘als u zo doorgaat met uw levensstijl dan zie ik u geen …jaar worden’ en dan te denken dat ik dat punt al 8 jaar gepasseerd was. Over de inhoud van de map werd al helemaal niet gesproken, wat mij ook niet interesseerde want ik wist het beter dan hij.
Een goede tekst om in gedachten te houden voor diegenen die groenlicht krijgen bij de VUA;
AliceNaomiClareNL schreef: dat zelfmedikatie via VUmc even gevaarlijk en in potentie gevaarlijker is dan zelfmedikatie via andere bron...
Jezelf goed op de hoogte stellen van alle mogelijke werkingen en bijwerkingen van hormonen en bijbehorende waardes alsmede operaties is een bittere noodzaak als je daar onder behandeling bent. Denken dat je in veilige handen bent is jezelf een rad voor ogen draaien.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
-
Alice
Ik zie het als een gemiste kans, het was een opening voor een gesprek die je toch eens met hem moet gaan voeren.Veronica schreef:Ik vraag mij dan wel af hoe het met mijn huisarts straks gaat, die is in Haarlem waar ik heb gewoond en nu woon ik in Hoorn.
Tja, wat de uitkomst van het gesprek kan gaan worden weet je niet. Hoeft helemaal niet negatief te zijn. Bekend is dat in Hoorn meerdere transgenders wonen mogelijk zijn er die op zijn praktijk komen.
Alice
Alice;
"Computer Says No"
"Computer Says No"
-
Mr.X
Jammer dat het VU zo'n chaos is. Toen ik daar aankwam voelde het alsof ik in goede handen was. Als ik dit alles zo lees, dan blijkt dat toch niet zo te zijn. Dit is wel een enge gedachte, want ik heb geen bloedwaarde kennis, en kan er dus ook niet zelf over waken. Toen ik de dokter die mij uiteindelijk belde vroeg of de rest van de waarden wel goed waren, zei ze ja, die waren goed. Dan mag ik er toch van uit gaan dat de rest verder goed is? Of is het verstandig om toch even een kopietje van de uitslag te vragen, nu Jos er toch mee bezig is? Bah, ik hou er niet van om paranoid te zijn, maar als het moet.....Tjah.
-
Veronica
De huisarts waar ik het over had is diegene die ik in Haarlem had, nu heb ik helemaal geen huisarts.Alice schreef:Ik zie het als een gemiste kans, het was een opening voor een gesprek die je toch eens met hem moet gaan voeren.Veronica schreef:Ik vraag mij dan wel af hoe het met mijn huisarts straks gaat, die is in Haarlem waar ik heb gewoond en nu woon ik in Hoorn.
Tja, wat de uitkomst van het gesprek kan gaan worden weet je niet. Hoeft helemaal niet negatief te zijn. Bekend is dat in Hoorn meerdere transgenders wonen mogelijk zijn er die op zijn praktijk komen.
Alice
Maar het gesprek ging verder, om het kort te houden, hij weet niet wat genderdysforie is, hij heeft er nooit van gehoord en zonder mij bv. te vragen wat het is zei hij dat het tussen mijn oren zit.
Bij het VU heb ik geen problemen, alles loopt goed en hopelijk blijft het goed lopen.
-
Alice
De meest wijze raad om de VUA te overleven heeft NaomiClare gegeven. Zou van alles een copy vragen en netjes in een ordner opbergen, je weet nooit waarvoor het later nodig kan zijn.Mr.X schreef:Of is het verstandig om toch even een kopietje van de uitslag te vragen, nu Jos er toch mee bezig is? Bah, ik hou er niet van om paranoid te zijn, maar als het moet.....Tjah.
Geen kennis, denk dat de meeste van ons toen ze begonnen geen inzicht hadden over medicatie etc.. Zou er wat werk van maken om kennis te verkrijgen. Mr Google kan een goede vriend zijn hoewel je kritisch moet zijn. Vragen blijven stellen op diverse Fora.
Bloedwaardes, je moet op je eigen gevoelens af gaan. Op een gegeven ogenblik ga je je eigen lichaam begrijpen/voelen hoe die die reageert op de medicatie en dan is de uitslag op papier meer een bevestiging van wat je al wist.
Alice
Laatst gewijzigd door Alice op 06 dec 2013, 20:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Alice;
"Computer Says No"
"Computer Says No"
-
Alice
Sorry, dan had ik het verkeerd begrepen. Hopelijk tref je in Hoorn een huisarts met meer begrip en kennis van zaken.Veronica schreef:
De huisarts waar ik het over had is diegene die ik in Haarlem had, nu heb ik helemaal geen huisarts.
Maar het gesprek ging verder, om het kort te houden, hij weet niet wat genderdysforie is, hij heeft er nooit van gehoord en zonder mij bv. te vragen wat het is zei hij dat het tussen mijn oren zit.
Bij het VU heb ik geen problemen, alles loopt goed en hopelijk blijft het goed lopen.
Alice
Alice;
"Computer Says No"
"Computer Says No"
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Mijn bloed kookt. Ik denk dat deze 'huisarts' wel voor vervolging in aanmerking komt, en dat meen ik letterlijk.Veronica schreef:... Maar het gesprek ging verder, om het kort te houden, hij weet niet wat genderdysforie is, hij heeft er nooit van gehoord en zonder mij bv. te vragen wat het is zei hij dat het tussen mijn oren zit ...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)