Ik heb even een vraag voor de transvrouwen onder ons en dan met name degenen die al aan de hormonen zijn begonnen.
Zelf ben ik nu een aantal maanden aan de Testosteron, maar op het moment zit ik in mijn pms periode van mijn maandelijkse cyclus.
Ongesteld word ik al niet meer sinds ik de eerste spuit T kreeg (erg fijn dus), maar de emotionele pms heb ik wel heel erg nog.
Zoals voorheen ook het geval was...
Het voelt heel erg naar, omdat ik het idee heb dat de vrouwelijke hormonen dan toch ineens heel erg de overhand hebben in mijn lichaam en geest.
Alsof ik weer opnieuw dat gevecht aan het voeren ben van vòòr de T. Man proberen te zijn in denken en gedrag terwijl de oestrogenen me dwingen iets anders te zijn.
Vechten tegen mijn eigen lichaam; een gevoel dat voor de meesten van ons (denk ik) wel bekend is.
Dus nu dacht ik ineens, ik zet het hier op het forum neer en vraag aan de transvrouwen wat zij nu precies als emotionele veranderingen hebben ervaren
toen ze begonnen aan de oestrogenen etc. Want dat helpt me misschien wel wat meer met het leren onderscheiden van mijn eigen ondergesneeuwde mannelijke gevoelens
en de elke maand terugkerende vrouwelijke ervaringen (emotioneel).
Ik heb aardig wat ervaringsverhalen gehoord van transmannen na het nemen van Testosteron (en mijn eigen relatief korte ervaring natuurlijk),
maar ik zou graag wat meer orde in de chaos zien door ook de
kant van de transvrouwen ernaast te kunnen leggen
Het is soms, en dan vooral tijdens deze dagen van pms, nog zo'n zoektocht naar 'wie ben ik nou?'.
Juist omdat die hormonen zoveel effecten hebben (ook de vrouwelijke die ik zelf nog produceer).
Zoeken naar de ik die ergens helemaal verdrongen is geweest door dit lichaam en nu pas stapje voor stapje weer in beeld begint te komen.
Maarja, wie is dan die ik en welke stukjes zijn de pms klachten, welke stukjes zijn de testosteron maar voelen wel terecht als de echte ik, welke stukjes wil ik überhaupt zelf
van de vrouwelijke kant behouden (want dat is er ook nog natuurlijk, mijn intuïtie wil ik bijvoorbeeld absoluut niet kwijt).
*nieuwsgierig naar alle verschillende reacties*
Bedankt alvast!
Gr. Fabian